Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Studia podyplomowe "Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny" (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)

Jednostka: Wydział Psychologii Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Studia podyplomowe "Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny"
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023 - Rok akademicki 2023/24
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023
2500-POD-DK-ZJ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 2 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie problematyki zaburzeń karmienia ( feeding disorders) u małych dzieci oraz zaburzeń jedzenia (eating disorders) u dzieci i adolescentów. Zostaną omówione postacie zaburzeń, obraz kliniczny oraz mechanizmy psychiczne uwikłane w powstawanie i utrzymywanie się objawów.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-ZLiD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie specyfiki pracy diagnostycznej z pacjentem dziecięcym/ adolescentem cierpiącym na zaburzenia emocjonalne i depresje. Omawiany będzie obraz kliniczny i mechanizm powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz różne metody stosowane w diagnozie

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-WRZR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia poświęcone są problematyce zwiększonego ryzyka zaburzeń rozwoju w wybranych grupach niemowląt i małych dzieci. W szczególności, omówione zostaną zagrożenia dla rozwoju, związane ze skrajnym wcześniactwem, traumą biologiczną, uwarunkowaniami konstytucjonalnymi, specyfiką funkcjonowania, jak również specyfiką wczesnych doświadczeń dziecka.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-ADHD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 8 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2500-POD-DK-TNSZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 2 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest omówienie symptomatologii trudności w nauce szkolnej dzieci oraz przedstawienie współczesnych teorii wyjaśniających te trudności. Podkreślone będzie znaczenie zaburzeń uwagi i innych funkcji wykonawczych, funkcjonowania emocjonalnego, motywacji oraz właściwości osobowości w powstawaniu i utrzymywaniu się trudności szkolnych.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-UM
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 2 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Omawiane będą choroby układu nerwowego u dzieci, ich wpływ na rozwój dziecka, jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i szkolnym. Przedstawiona zostanie rola neuropsychologa w diagnozie i terapii dzieci z chorobami o.u.n.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-ZZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 4 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Omówiony zostanie obraz kliniczny nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń zachowania, oraz najważniejsze teorie wyjaśniające mechanizmy tych zaburzeń. Podkreślona zostanie potrzeba dostrzegania w procesie diagnozy wzajemnych związków między tymi zaburzeniami oraz ich różnicowania.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-SA
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zapoznanie słuchaczy z najnowszą wiedzą na temat diagnozowania i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu ASD). Szczególny nacisk będzie położony na wczesne rozpoznawanie i interwencję oraz na diagnozę różnicową.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-CHS
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W ramach zajęć omawiane będą, na przykładzie wybranych chorób –kardiologicznych, endokrynologicznych, metabolicznych – zagadnienia związane z miejscem diagnozy psychologicznej w opiece nad dzieckiem chorym somatycznie i jego rodziną.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-KMNLR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest analiza mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw konfliktów małżeńskich oraz dostarczenie wiedzy dotyczącej nastawień lękowych w systemach rodzinnych. Przedstawiona zostanie dynamika zburzonych relacji między małżonkami oraz funkcje, jakie mogą pełnić dzieci w przebiegu konfliktów małżeńskich.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-PAwR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 8 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem kursu jest dostarczenie informacji niezbędnych do diagnozy systemu rodzinnego, w którym dochodzi do nadużywania alkoholu. Przedstawiona zostanie dynamika zaburzonych relacji między małżonkami oraz funkcje, jakie mogą pełnić dzieci w rodzinie, w której występuje uzależnienie od alkoholu.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-PFED
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest uwrażliwienie na sytuację dzieci będących świadkami przemocy w rodzinie oraz doznających przemocy lub zaniedbywania w rodzinie. Naszym podstawowym zadaniem, poza nauką rozpoznawania możliwych oznak krzywdzenia dzieci, będzie próba zrozumienia specyfiki funkcjonowania rodzin, w których ma miejsce przemoc, jak również omówienie odległych konsekwencji przemocy i zaniedbania dla rozwoju dziecka.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-SwR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Dostarczenie wiedzy niezbędnej dla rozumienia konsekwencji utraty rodzica oraz przebiegu procesu żałoby. Przedstawienie relacji w rodzinach młodzieży z tendencjami depresyjnymi. Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania zaburzonych relacji rodzinnych.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-DTR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 8 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest pokazanie, w jaki sposób diagnoza rodziny może zmieniać się w toku prowadzenia psychoterapii. Uczestnicy kursu będą przygotowywali konkretne diagnozy na podstawie zaprezentowanych studiów rodzin oraz uczestniczyli w scenkach dających możliwość ćwiczenia formułowania roboczych hipotez w trakcie spotkania z rodziną.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-DTDz
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 8 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest pokazanie wzajemnego związku między diagnozą a terapią dzieci oraz uwrażliwienie uczestników na dostrzeganie ważnych z punktu widzenia diagnostycznego zachowań dzieci, pojawiających się podczas psychoterapii.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-EGZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Egzamin - godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Egzamin pisemny z zajęć "Teorie zaburzeń rodziny" i "Teorie zaburzeń rozwoju"

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-EZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest analiza podstawowych zasad etycznych w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodziną – zarówno w kontekście diagnozy, jak i oddziaływań terapeutycznych. Wybrane dylematy etyczne będą analizowane na przykładach z pracy klinicznej osób prowadzących.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-MDR
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest zaprezentowanie różnych podejść do diagnozy funkcjonowania rodziny. Uczestnicy kursu zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozy, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-OP
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 4 godzin
  • Wykład - 12 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie teoretycznych podstaw obserwacji dziecka jako metody zmierzającej do rozumienia jego życia psychicznego, oraz szkolenie w stosowaniu obserwacji dziecka i wykorzystywania danych obserwacyjnych na użytek diagnozy klinicznej

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-RK
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 12 godzin
  • Wykład - 4 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie rozmowy klinicznej jako metody diagnozy i pozostawania w kontakcie z dzieckiem i jego rodzicami. Zostaną zaprezentowane zasady wnioskowania diagnostycznego oraz wymiary do analizy danych uzyskanych w toku rozmowy.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-STiEK
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 2 godzin
  • Wykład - 10 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2500-POD-DK-SPD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 24 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest praktyczne ćwiczenie umiejętności stosowania uzyskanej przez uczestników wiedzy w ich własnej praktyce klinicznej. Zajęcia będą polegały na przedstawianiu przez uczestników realnych problemów, na jakie napotkali podczas diagnozy dziecka lub rodziny, wspólnym dyskutowaniu w grupie nad prawidłowością postępowania i wnioskowania diagnostycznego oraz poszukiwaniu najwłaściwszych rozwiązań.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-SMDD
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Ćwiczenia - 2 godzin
  • Wykład - 2 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest przedstawienie wybranych metod projekcyjnych w pracy diagnostycznej z dzieckiem i rodzicami oraz sposobów ich zastosowania. Analiza będzie dotyczyć źródeł informacji diagnostycznych o dziecku i jego rodzinie oraz form ich interpretacji

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-TZRODZ
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest przedstawienie mechanizmów zaburzenia rodziny i jej członków z perspektywy interakcyjno-systemowej z uwzględnieniem dynamiki zmian rodziny oraz dostarczenie kategorii do diagnozy rodziny. Omówione zostaną między innymi: mechanizmy wielopokoleniowej transmisji objawów emocjonalnych; komunikacja i wymiana emocjonalna między członkami rodziny; proces zdobywania niezależności w rodzinie.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-TZROW-2
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-TZROW-1
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-TZROW-3
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka.

Strona przedmiotu
2500-POD-DK-TZROW-4
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka.

Strona przedmiotu
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)