Studia podyplomowe "Diagnoza Kliniczna Dziecka i Jego Rodziny" (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023 | |||||
2500-POD-DK-ZJ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie problematyki zaburzeń karmienia ( feeding disorders) u małych dzieci oraz zaburzeń jedzenia (eating disorders) u dzieci i adolescentów. Zostaną omówione postacie zaburzeń, obraz kliniczny oraz mechanizmy psychiczne uwikłane w powstawanie i utrzymywanie się objawów. |
|
|||
2500-POD-DK-ZLiD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie specyfiki pracy diagnostycznej z pacjentem dziecięcym/ adolescentem cierpiącym na zaburzenia emocjonalne i depresje. Omawiany będzie obraz kliniczny i mechanizm powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz różne metody stosowane w diagnozie |
|
|||
2500-POD-DK-WRZR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są problematyce zwiększonego ryzyka zaburzeń rozwoju w wybranych grupach niemowląt i małych dzieci. W szczególności, omówione zostaną zagrożenia dla rozwoju, związane ze skrajnym wcześniactwem, traumą biologiczną, uwarunkowaniami konstytucjonalnymi, specyfiką funkcjonowania, jak również specyfiką wczesnych doświadczeń dziecka. |
|
|||
2500-POD-DK-ADHD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2500-POD-DK-TNSZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest omówienie symptomatologii trudności w nauce szkolnej dzieci oraz przedstawienie współczesnych teorii wyjaśniających te trudności. Podkreślone będzie znaczenie zaburzeń uwagi i innych funkcji wykonawczych, funkcjonowania emocjonalnego, motywacji oraz właściwości osobowości w powstawaniu i utrzymywaniu się trudności szkolnych. |
|
|||
2500-POD-DK-UM |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omawiane będą choroby układu nerwowego u dzieci, ich wpływ na rozwój dziecka, jego funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i szkolnym. Przedstawiona zostanie rola neuropsychologa w diagnozie i terapii dzieci z chorobami o.u.n. |
|
|||
2500-POD-DK-ZZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówiony zostanie obraz kliniczny nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń zachowania, oraz najważniejsze teorie wyjaśniające mechanizmy tych zaburzeń. Podkreślona zostanie potrzeba dostrzegania w procesie diagnozy wzajemnych związków między tymi zaburzeniami oraz ich różnicowania. |
|
|||
2500-POD-DK-SA |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie słuchaczy z najnowszą wiedzą na temat diagnozowania i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu ASD). Szczególny nacisk będzie położony na wczesne rozpoznawanie i interwencję oraz na diagnozę różnicową. |
|
|||
2500-POD-DK-CHS |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć omawiane będą, na przykładzie wybranych chorób –kardiologicznych, endokrynologicznych, metabolicznych – zagadnienia związane z miejscem diagnozy psychologicznej w opiece nad dzieckiem chorym somatycznie i jego rodziną. |
|
|||
2500-POD-DK-KMNLR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest analiza mechanizmów psychologicznych leżących u podstaw konfliktów małżeńskich oraz dostarczenie wiedzy dotyczącej nastawień lękowych w systemach rodzinnych. Przedstawiona zostanie dynamika zburzonych relacji między małżonkami oraz funkcje, jakie mogą pełnić dzieci w przebiegu konfliktów małżeńskich. |
|
|||
2500-POD-DK-PAwR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest dostarczenie informacji niezbędnych do diagnozy systemu rodzinnego, w którym dochodzi do nadużywania alkoholu. Przedstawiona zostanie dynamika zaburzonych relacji między małżonkami oraz funkcje, jakie mogą pełnić dzieci w rodzinie, w której występuje uzależnienie od alkoholu. |
|
|||
2500-POD-DK-PFED |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest uwrażliwienie na sytuację dzieci będących świadkami przemocy w rodzinie oraz doznających przemocy lub zaniedbywania w rodzinie. Naszym podstawowym zadaniem, poza nauką rozpoznawania możliwych oznak krzywdzenia dzieci, będzie próba zrozumienia specyfiki funkcjonowania rodzin, w których ma miejsce przemoc, jak również omówienie odległych konsekwencji przemocy i zaniedbania dla rozwoju dziecka. |
|
|||
2500-POD-DK-SwR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dostarczenie wiedzy niezbędnej dla rozumienia konsekwencji utraty rodzica oraz przebiegu procesu żałoby. Przedstawienie relacji w rodzinach młodzieży z tendencjami depresyjnymi. Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania zaburzonych relacji rodzinnych. |
|
|||
2500-POD-DK-DTR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pokazanie, w jaki sposób diagnoza rodziny może zmieniać się w toku prowadzenia psychoterapii. Uczestnicy kursu będą przygotowywali konkretne diagnozy na podstawie zaprezentowanych studiów rodzin oraz uczestniczyli w scenkach dających możliwość ćwiczenia formułowania roboczych hipotez w trakcie spotkania z rodziną. |
|
|||
2500-POD-DK-DTDz |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pokazanie wzajemnego związku między diagnozą a terapią dzieci oraz uwrażliwienie uczestników na dostrzeganie ważnych z punktu widzenia diagnostycznego zachowań dzieci, pojawiających się podczas psychoterapii. |
|
|||
2500-POD-DK-EGZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Egzamin pisemny z zajęć "Teorie zaburzeń rodziny" i "Teorie zaburzeń rozwoju" |
|
|||
2500-POD-DK-EZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest analiza podstawowych zasad etycznych w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodziną – zarówno w kontekście diagnozy, jak i oddziaływań terapeutycznych. Wybrane dylematy etyczne będą analizowane na przykładach z pracy klinicznej osób prowadzących. |
|
|||
2500-POD-DK-MDR |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zaprezentowanie różnych podejść do diagnozy funkcjonowania rodziny. Uczestnicy kursu zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozy, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy. |
|
|||
2500-POD-DK-OP |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie teoretycznych podstaw obserwacji dziecka jako metody zmierzającej do rozumienia jego życia psychicznego, oraz szkolenie w stosowaniu obserwacji dziecka i wykorzystywania danych obserwacyjnych na użytek diagnozy klinicznej |
|
|||
2500-POD-DK-RK |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie rozmowy klinicznej jako metody diagnozy i pozostawania w kontakcie z dzieckiem i jego rodzicami. Zostaną zaprezentowane zasady wnioskowania diagnostycznego oraz wymiary do analizy danych uzyskanych w toku rozmowy. |
|
|||
2500-POD-DK-STiEK |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2500-POD-DK-SPD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest praktyczne ćwiczenie umiejętności stosowania uzyskanej przez uczestników wiedzy w ich własnej praktyce klinicznej. Zajęcia będą polegały na przedstawianiu przez uczestników realnych problemów, na jakie napotkali podczas diagnozy dziecka lub rodziny, wspólnym dyskutowaniu w grupie nad prawidłowością postępowania i wnioskowania diagnostycznego oraz poszukiwaniu najwłaściwszych rozwiązań. |
|
|||
2500-POD-DK-SMDD |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie wybranych metod projekcyjnych w pracy diagnostycznej z dzieckiem i rodzicami oraz sposobów ich zastosowania. Analiza będzie dotyczyć źródeł informacji diagnostycznych o dziecku i jego rodzinie oraz form ich interpretacji |
|
|||
2500-POD-DK-TZRODZ |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie mechanizmów zaburzenia rodziny i jej członków z perspektywy interakcyjno-systemowej z uwzględnieniem dynamiki zmian rodziny oraz dostarczenie kategorii do diagnozy rodziny. Omówione zostaną między innymi: mechanizmy wielopokoleniowej transmisji objawów emocjonalnych; komunikacja i wymiana emocjonalna między członkami rodziny; proces zdobywania niezależności w rodzinie. |
|
|||
2500-POD-DK-TZROW-2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka. |
|
|||
2500-POD-DK-TZROW-1 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka. |
|
|||
2500-POD-DK-TZROW-3 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka. |
|
|||
2500-POD-DK-TZROW-4 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie wybranych teorii prawidłowego rozwoju szczególnie użytecznych dla rozumienia zaburzeń funkcjonowania psychicznego u dzieci: relacyjno-interakcyjnej; neuropoznawczo-interakcyjnej; poznawczo- interakcyjnej. W trakcie wykładu zostaną omówione główne problemy teoretyczne dotyczące prawidłowego rozwoju i psychopatologii rozwoju dzieci oraz pokazane zostaną zasady aplikacji wiedzy psychologicznej do rozumienia mechanizmów zaburzeń funkcjonowania dziecka. |
|
|||