Przedmioty podstawowe dla 1 roku studiów 2 stopnia, specjalność brazylijska (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | |||||
3305-JP2-1U | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ten prezentuje panoramę bieżącą oraz historyczną Lingwistyki Tekstu jako składowej współczesnego językoznawstwa; tekst jest spójną i koherentną jednostką, której znaczenie uwidacznia się w czasie praktyki dyskursu w języku portugalskim. |
|
||
3305-NBKB1-1U | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studenta z najnowszymi badaniami dotyczącymi historii, szeroko pojętej kultury i religii w Brazylii oraz ich metodologią. Przedstawiony zostanie zróżnicowany wybór problemów i perspektyw badawczych, które poddane zostaną krytycznej lekturze oraz dyskusji na zajęciach. |
|
||
3305-PSPB1-1U | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu poszerzenie wiedzy na temat najnowszej historii Brazylii (od okresu redemokratyzacji) oraz aktualnych wydarzeń społeczno-politycznych w tym kraju oraz rozwinięcie umiejętności ich badania w odniesieniu do kontekstu ogólnoświatowego, jak również łączenia z elementami wiedzy z zakresu kulturoznawstwa. |
|
||
3305-RTNP1-1U |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Redakcja Tekstów Naukowych w Języku Portugalskim ma na celu przybliżenie uczniom rozwijania umiejętności czytania oraz analizę krytyczną, poprawiania oraz tworzenia tekstów akademickich i naukowych na poziomie prezentacji publicznej, oraz udoskonalania wykorzystywania technologii informacyjnej w dziedzinie badań naukowych. |
|
||
3305-RTNP2-1U | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Redakcja Tekstów Naukowych w Języku Portugalskim ma na celu przybliżenie uczniom rozwijania umiejętności czytania oraz analizę krytyczną, poprawiania oraz tworzenia tekstów akademickich i naukowych na poziomie prezentacji publicznej oraz udoskonalania wykorzystywania technologii informacyjnej w dziedzinie badań naukowych. |
|
||
3305-WMIBP1-P-1U |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu nakreślone zostają wzajemne relacje studiów nad przekładem w kontekście portugalskim i uniwersalnym. |
|
||
3305-WMIBP2-P-1U | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu pogłębione zostają wzajemne relacje studiów nad przekładem w kontekście portugalskim-brazylijskim i uniwersalnym. |
|
||
3305-WUP-1U |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pogłębienie umiejętności wypowiedzi ustnej w języku portugalskim na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (2001). Kurs obejmuje techniki wystąpień publicznych, oratorstwo, budowę akademickiej wypowiedzi ustnej oraz techniki argumentacji w kontekstach akademickich i naukowych. |
|
||
3305-WUP2-1U | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem tego przedmiotu jest rozwijanie umiejętności studentów w zakresie wypowiedzi ustnej zarówno w wymiarze komunikacyjnym, jak i akademickim. Dlatego w pracy nad aspektami językowymi, takimi jak leksyka i specyficzne dla danego gatunku akty językowe, zastosujemy podejście skoncentrowane na gatunku. Zajęcia będą przygotowane zgodnie z zasadami podejścia zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego (CLIL) |
|
||