LM-DZIENNE II STOPNIA 3 semestr, 2 rok (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024 | 2025Z | 2025 | |||||
2700-M-LM-D3MULTI |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studentów do kompleksowego wykorzystania - w pracy zawodowej - potencjału technologii informacyjnych w zakresie komputerowego opracowania do publikacji materiałów multimedialnych (fotograficznych, filmowych, graficznych i dźwiękowych) w Internecie. Tworzenie własnego serwisu online z wykorzystaniem dokumentacji projektu: planowania pracy, kosztorysu, scenopisu do materiałów wideo. |
|
||
2700-M-LM-D3NOME |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie studentów do kompleksowego wykorzystania - w pracy zawodowej - potencjału technologii informacyjnych i komunikacji sieciowej w zakresie nowych mediów (w szczególności: portale społecznościowe, wideo internetowe wraz z elementami aktywnymi, wirtualizacja) |
|
||
2700-M-LM-D3NOPZ |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z określonymi koncepcjami i metodami zarządzania wykorzystywanymi w przedsiębiorstwach, w tym z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstw mediowych. Ukazanie istotnych z punktu widzenia praktyków zarządzania zagadnień niezbędnych przyszłym menedżerom/menedżerkom w skutecznym zarządzaniu organizacją. |
|
||
2700-M-LM-D3OPZA |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z funkcjonalnością systemów, które mogą być wykorzystywane do zarządzania przedsiębiorstwem oraz kluczowymi procesami w działalności organizacji wspieranymi przez narzędzia informatyczne. Studenci w ramach zajęć poznają kluczowe funkcjonalności programów: Microsoft Word; Microsoft Excel; MS Project/ProjectLibre - Project Management; Adonis (Pakiet BPM - Business Process Management). |
|
||
2700-M-LM-D2SEMI | brak |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2700-M-LM-D3SPMM | brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student ma przekazane informacje na temat: - historii mediów i ich roli w historii cywilizacji, roli informacji oraz znaczenia politycznego, gospodarczego i społecznego. - informacje na temat zasad funkcjonowania współczesnych mediów - informacje na temat wpływu mediów na przemiany polityczno-gospodarczo-społeczne - roli mediów jako produktu i towaru na rynku - podstawowych praw ekonomii w mediach - struktury organizacyjnej redakcji/przedsiębiorstwa medialnego i sprzedaży - wpływu nowoczesnych technologii na rynek medialny - zmian w układzie sił na globalnych i lokalnych rynkach medialnych |
|
||
2700-M-LM-D3SPTM | brak | brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakres tematyczny zajęć składa się z 8 modułów. Celem głównym przedmiotu jest poszerzenie wiedzy na temat dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii, a także związane z nimi szanse i zagrożenia. Omówione zostaną wybrane modele biznesowe i możliwości ich implementacji w mediach. Studenci zapoznają się z zasadami i warunkami produkcji wydarzeń w ogólnie zarysowanym świecie nowoczesnych mediów przy implementacji nowych technologii i możliwościach jakie dostarcza szybko rozwijająca się infosfera. |
|
||
2700-M-LM-D3SPOP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specjalność OPA koncentrują się na nauce zawodu kierownika produkcji i producenta w mediach. Słuchacze zapoznają się z aspektami produkcji audiowizualnej. W tym; znajomości rynku mediów, developmentu i gatunków literackich - z ich ewolucją w programy audiowizualne. Nauczanie opiera się na pokazaniu procesów produkcyjnych, a zatem faz produkcji, harmonogramów, toku produkcji, pragmatyki pracy i wszelkich procedur. Szczególnie istotne jest nauczania regulacji prawnych i różnych przepisów z jakimi zetkną się przyszli producenci, w tym: prawa autorskiego, rodzajów umów cywilnoprawnych, regulacji związanych z udostępnianiem wizerunku, oraz wprowadzenie do zadań dystrybucyjnych, reklamowych i promocyjnych. Kładziony jest nacisk na naukę umiejętności pozyskiwania środków finansowych oraz tworzenia: budżetów, kosztorysów produkcyjnych i ich rozliczania. Ważnym blokiem jest tematyka związana z realizacjami telewizyjnymi, tak od strony produkcyjnej jak i technologicznej. |
|
||
2700-M-LM-D3UDSI |
![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci będą uczyć się podstawowych pojęć i koncepcji związanych z danymi w sieci, dowiedzą się o nowych technikach, narzędziach i zaawansowanych algorytmach używanych do analizy danych sieciowych. Poruszone będą kwestie związane z ochroną danych w sieci, rozwojem komputerów i technologii cyfrowych, a także zastosowaniem analizy danych w kontekście nowych trendów, takich jak Internet rzeczy i sztuczna inteligencja. Istotnym aspektem będą również etyczne i prawne problemy w korelacji z wykorzystaniem danych sieciowych. Ważnym tematem będzie analiza danych w czasie rzeczywistym i jej znaczenie dla biznesu a także zawodów kreatywnych, także kwestii prywatności w sieci. |
|
||