(in Polish) Elementy prowadzenia grup wsparcia w pracy pedagoga - Klinika Kariery przyszłego nauczyciela_ZIP
General data
Course ID: | 0000-EPGWPP-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Elementy prowadzenia grup wsparcia w pracy pedagoga - Klinika Kariery przyszłego nauczyciela_ZIP |
Organizational unit: | University of Warsaw |
Course groups: |
General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie na początku pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP - wypełnienie pre-i post-testu służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji) W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich, którzy realizują specjalność nauczycielską. |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia składają się z 10 spotkań w godz. 17:00-18:30: 22.02, 1.03, 8.03, 15.03, 22.03, 29.03, 5.04, 12.04., 26.04, 10.05 (wtorek). Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia grup wsparcia, rozwijanie ich kompetencji w obszarze pracy z grupą oraz zachęcanie ich do twórczego wykorzystywania poznanych zasad w pracy pedagogicznej. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia grup wsparcia i twórczego wykorzystywania ich elementów w pracy pedagogicznej. Uczestnicy podczas warsztatów będą mieli okazję zapoznać się z koncepcjami wsparcia społecznego, różnicami między grupami wsparcia, a grupami samopomocowymi. Podczas zajęć będziemy rozmawiać o stracie i etapach żałoby jako punkcie odniesienia do pracy grup wsparcia. Podczas zajęć będziemy eksplorować narzędzia wykorzystywane podczas pracy grup wsparcia (np. kontrakt, metafory). Zajęcia będą prowadzone w trybie zdalnym na Google Meet. Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych (pedagogicznych) oraz komunikacyjnych, w tym przede wszystkim pracy w grupie. |
Bibliography: |
(in Polish) TBC -O wyobraźni w pracy terapeutycznej z dzieckiem. Katarzyna Włoch-Hyla -Etapy żałoby (przegląd literatury) -Fenomen Grup Wsparcia - co udaje się nam w Fundacji Sto Pociech. Janina Rykowska -bajki i metafory (przegląd literatury) |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu warsztatów uczestnik: -wie, czym jest grupa wsparcia, -rozumie ogólne zasady prowadzenia grup wsparcia, -zna własne ograniczenia związane z prowadzeniem grup wsparcia -potrafi twórczo wykorzystać narzędzia pracy z grupami wsparcia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - aktywny udział w zajęciach odpowiedź ustna podczas ostatnich zajęć |
Copyright by University of Warsaw.