(in Polish) Karty animacyjne w pracy nauczyciela, wychowawcy i terapeuty (edycja 3.)- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela
General data
Course ID: | 0000-KAPN3-KKPN-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Karty animacyjne w pracy nauczyciela, wychowawcy i terapeuty (edycja 3.)- Klinika Kariery przyszłego nauczyciela |
Organizational unit: | University of Warsaw |
Course groups: |
General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie ww. dokumentów oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP (online). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć pre-i post-testu (online) służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Ponadto: - nastawienie na intensywną pracę indywidualną i zespołową. Otwartość na eksperymentowanie, twórczą zabawę i małą podróż „od ja do ja” - czynny udział w zajęciach |
Short description: |
(in Polish) Warsztat skierowany jest do studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciela przedmiotowego (j.polski, j. obce), pedagoga, pedagoga – terapeuty, reedukatora, animatora zajęć. Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. |
Full description: |
(in Polish) Karty dialogowe są niezwykłą pomocą edukacyjną. Można je wykorzystywać zarówno w pracy indywidualnej jak i w pracy z grupami. Są doskonałym narzędziem wspierającym komunikację, rozwijają wyobraźnię, empatię i myślenie abstrakcyjne, pomagają w docieraniu do emocji i nazywaniu ich, wspierają w rozwiązywaniu konfliktów. Bilet na księżyc to warsztat, który powstał na bazie doświadczeń pracy z wykorzystaniem kart dialogowych/metaforycznych oraz kart animacyjnych takich jak np. jak DiXit, Milove i innych. Na warsztacie uczestnicy poznają, przetestują i przećwiczą kilkanaście struktur pracy z kartami. Każda propozycja pracy z kartami będzie opatrzona wprowadzeniem i komentarzem. Na warsztacie będzie sporo emocji, trochę wzruszeń, kilka mniejszych i większych podróży do krainy wyobraźni, gry, opowieści i historie. Cele warsztatu: Poznanie nowego narzędzia (kart dialogowych) do pracy indywidualnej i grupowej Poznanie różnych struktur pracy z kartami Korzyści: Rozszerzenie warsztatu pracy Wzmocnienie własnego potencjału Poszerzenie własnej perspektywy myślenia i postrzegania Proponowane na warsztacie formy pracy mogą być wykorzystywane podczas godzin wychowawczych, zabaw animacyjnych, zajęć rozwijających kompetencje społeczne, komunikacyjne i językowe a także podczas pracy terapeutycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Warsztat umożliwia uczestnikom uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych. |
Bibliography: |
(in Polish) Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreatywność”, pod redakcją Roberta Domania, Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Lublin 2010 Jung C.G, Praktyka psychoterapii, KR, Warszawa, 2007 Winnicott D.W, „Zabawa a rzeczywistość”, Imago, Gdańsk 2010 Keyserlingk L, „Opowieści dla duszy dziecięcej”, Jedność, Kielce, 2006 Bettelheim B, „Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartości baśni”, WAB, Warszawa 2010. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu warsztatów student: zna popularne talie kart animacyjnych oraz obszary ich zastosowania zna podstawowe zasady pracy z kartami animacyjnymi zna bazowe gry, zabawy i ćwiczenia z wykorzystaniem kart animacyjnych wie jakie zastosowanie mają karty animacyjne w pracy indywidualnej, w pracy z grupą wie jakie zastosowanie maja karty animacyjne podczas zabaw, w pracy wychowawczej oraz terapeutycznej potrafi przeprowadzić kilkanaście zabaw, gier i ćwiczeń z zastosowaniem kart animacyjnych potrafi dobierać talie kart w zależności od wyznaczonych celów edukacyjnych, społecznych, terapeutycznych potrafi odczytywać informacje „zaszyfrowane” w wypowiedziach dzieci umie zinterpretować wypowiedzi dzieci podczas pracy z kartami animacyjnymi umie, z wykorzystaniem kart animacyjnych, prowadzić dialog, opowieść, grę w zabawie oraz w sytuacji terapeutycznej wie jak wykorzystać poznane techniki w pracy twórczej z dzieckiem lub grupą, by podjęte działania wspierały procesy edukacyjne, emocjonalne i społeczne uczestników dostrzega możliwości zastosowania w pracy twórczej i terapeutycznej z dzieckiem gier, zabaw, ćwiczeń z wykorzystaniem kart animacyjnych dostrzega potrzebę poszerzania własnych kompetencji w zakresie wykorzystania różnorodnych materiałów w pracy z dziećmi zarówno w pracy grupowej jak i indywidualnej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - aktywny udział w warsztacie |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (in progress)
Time span: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Type of class: |
Workshops, 20 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Barbara Łochowska | |
Group instructors: | Agnieszka Górska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Copyright by University of Warsaw.