(in Polish) Skuteczne zarządzanie zespołem klasowym - aspekty dydaktyczne i wychowawcze
General data
Course ID: | 0000-ZZK-KKPN-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Skuteczne zarządzanie zespołem klasowym - aspekty dydaktyczne i wychowawcze |
Organizational unit: | University of Warsaw |
Course groups: |
General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie ww. dokumentów oznacza rezygnację z zajęć. Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem: - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP (online). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. - wypełnienie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć pre-i post-testu (online) służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji). Link do ww. dokumentów zostanie przesłany uczestnikom mailowo. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. |
Short description: |
(in Polish) Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego zarządzania zespołem klasowym zarówno w pracy dydaktycznej jak i wychowawczej. W czasie zajęć studenci zostaną uwrażliwieni na wybrane aspekty psychopedagogiczne procesu dydaktycznego, które są związane z budowaniem relacji w zespole klasowym. Uczestnicy zajęć poznają role, jakie odgrywają zarówno nauczyciele jak i uczniowie w szkole. Dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie budować relacje pomiędzy różnymi uczestnikami edukacji: nauczycielami, uczniami oraz rodzicami. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich. Jeżeli student nie spełnia tego kryterium, zostanie poproszony o wyrejestrowanie z zajęć. |
Full description: |
(in Polish) Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego zarządzania zespołem klasowym zarówno w pracy dydaktycznej jak i wychowawczej. W czasie zajęć studenci zostaną uwrażliwieni na wybrane aspekty psychopedagogiczne procesu dydaktycznego, które są związane z budowaniem relacji w zespole klasowym. Uczestnicy zajęć poznają role, jakie odgrywają zarówno nauczyciele jak i uczniowie w szkole. Dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie budować relacje pomiędzy różnymi uczestnikami edukacji: nauczycielami, uczniami oraz rodzicami. W czasie zajęć zostaną omówione następujące tematy: role przyjmowane przez uczniów i nauczycieli w procesie edukacyjnym; szkolne zderzenie kultur; rozpoznawanie potrzeb uczniów; budowanie relacji w klasie; pierwsze spotkanie z zespołem klasowym; motywowanie uczniów; ocenianie postępów uczniów; konfrontacja w klasie; mediacja pedagogiczna; mediacja poznawcza; mediacja kulturowa; mediacja rówieśnicza; współpraca nauczyciela z psychologiem i pedagogiem szkolnym; współpraca nauczyciela z rodzicami; skuteczne angażowanie uczniów w lekcję. Zajęcia umożliwią uczestnikom nabycie kompetencji zawodowych związanych z pracą nauczyciela, jak również kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych (praca w grupie). Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Niewypełnienie obligatoryjnej dokumentacji projektowej przed rozpoczęciem drugich zajęć oznacza rezygnację z zajęć, a tym samym student zostanie poproszony o wyrejestrowanie się z nich. |
Bibliography: |
(in Polish) Elementy bibliografii Dix, P. (2013). Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Duda, A. K. et al. (2021). Masz prawo do mediacji w szkole. Pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania mediacji w szkole. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Harmin, M. (2005). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki? Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej. Janowski, A. (1998). Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Niemierko, B. (2018). Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym. Sopot: Smak Słowa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończonym kursie, student: określa role przyjmowane przez uczniów i nauczycieli w procesie edukacyjnym; rozpoznaje potrzeby uczniów w obszarze edukacyjnym i wychowawczym; stosuje techniki służące budowaniu właściwych relacji w klasie; ocenia uczniów zgodnie z założeniami oceniania wspierającego; stosuje techniki umożliwiające rozwiązywanie konfliktów w klasie; zna zakres współpracy nauczyciela z psychologiem i pedagogiem szkolnym; współpracuje w grupie, szanując odmienność jej członków. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia zajęć: - obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań - wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć - zrealizowanie projektu zaliczeniowego |
Copyright by University of Warsaw.