University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Fundamentals of Biology Didactics

General data

Course ID: 1400-011PDB
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Fundamentals of Biology Didactics
Name in Polish: Podstawy dydaktyki biologii
Organizational unit: Faculty of Biology
Course groups: Pedagogical courses
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

biology
biotechnology
environmental protection

Type of course:

pedagogical qualifications

Prerequisites (description):

(in Polish) Link do zajęć prowadzonych synchronicznie:


https://us02web.zoom.us/j/85985642654?pwd=ZlZrV0dUSk9HUTB1Tm4zdHFneE5Gdz09


Meeting ID: 859 8564 2654

Passcode: PDB2021

Mode:

Blended learning
Classroom and field classes

Short description: (in Polish)

Zajęcia przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela biologii we wszystkich typach szkół, w szczególności ukształtowanie nauczyciela jako „refleksyjnego praktyka”.

Full description: (in Polish)

Zagadnienia poruszane na zajęciach będą koncentrowały się wokół następującej tematyki:

• błędne przekonania uczniów i nauczycieli;

• podstawy metodologii badania edukacyjnego;

• Budowanie ankiet do badania edukacyjnego. Rodzaje pytań w ankietach badawczych.

• Podstawowe testy statystyczne wykorzystywane w badaniach dydaktycznych.

• projekt badawczy/edukacyjny w nauczaniu biologii i przyrody;

• ocenianie koleżeńskie i samoocena, w tym na przykładzie projektu edukacyjnego;

• podręczniki do nauczania biologii i przyrody oraz ich analiza;

• triada: cel – kryteria sukcesu – ewaluacja i autorefleksja;

• metody monitorowania pracy uczniów i kierowania aktywnością uczniowską w czasie zajęć.

Bibliography: (in Polish)

• R. Sagor, Badanie przez działanie, Centrum edukacji Obywatelskiej, 2014

• K. Czeczott-ŁukasikProjekt edukacyjny w ośmiu krokach - Miniporadnik dla nauczycieli

• W. Gapski, Projekty edukacyjne, Praca z pojęciami kluczowymi. Centrum edukacji Obywatelskiej, 2015

• Błędne przekonania w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 4 2014

• Marcin M. Chrzanowski, Joanna Lilpop, Robert Bińkowski, Magdalena Czajkowska, Marta Parysek, Igor Siedlecki, Porównanie powszechności występowania błędnych przekonań, dotyczących wybranych zagadnień z zakresu biologii środowiskowej, wśród uczniów szóstych klas szkoły podstawowej i trzecich klas gimnazjum [w:] Edukacja Przyrodnicza – klasyka czy nowoczesność, red. S. Pilichowski, I. Żeber-Dzikowska, Wyd. Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2018

• Jaszczuk, M. M. Chrzanowski, A. Zarzycka, J. Lilpop, Wątpliwe zmiany klimatu i straszny wilk, czyli błędne przekonania w edukacji przyrodniczej, Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 2018/4, 16-41 (opublikowany – 12. 2019)

• M. M. Chrzanowski et. al., Vernacular Misconceptions in Teaching Science – Types and Causes, Turkish Journal of Science Education, 15(4) 2018

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

D.1/E.1.W2.; D.1/E.1.W4.; D.1/E.1.W5.; D.1/E.1.W6.; D.1/E.1.W8.; D.1/E.1.W10.; D.1/E.1.W14.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

D.1/E.1.U5.; D.1/E.1.U6.; D.1/E.1.U10.;

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

D.1/E.1.K2.; D.1/E.1.K5.; D.1/E.1.K6.; D.1/E.1.K7

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykonanie projektu, przedstawienie go na forum grupy oraz napisanie raportu końcowego.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Marcin Chrzanowski, Katarzyna Socha
Group instructors: Marcin Chrzanowski, Monika Klejman
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Marcin Chrzanowski, Katarzyna Socha
Group instructors: Marcin Chrzanowski, Monika Klejman
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)