University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Fundamentals of School Biology 1

General data

Course ID: 1400-011RB1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Fundamentals of School Biology 1
Name in Polish: Repetytorium z biologii 1 - mikrobiologia, różnorodność biologiczna, systematyka, biologia grzybów, roślin, zwierząt i człowieka
Organizational unit: Faculty of Biology
Course groups: Pedagogical courses
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

biology
biotechnology
environmental protection

Type of course:

pedagogical qualifications

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Zajęcia służą rozpoznaniu poziomu kompetencji biologicznych i przyrodniczych studentów, pozwalających na podjęcie przez nich działań zmierzających do rozwoju jako nauczyciela biologii i przyrody w szkole podstawowej i szkołach ponadpodstawowych w obrębie następujących grup zagadnień:

• Znajomość różnorodności biologicznej;

• Pozyskiwanie i przetwarzanie informacji z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.

• Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów biologicznych.

• Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka.

• Kształtowanie postaw wobec przyrody i środowiska.

Full description: (in Polish)

Treści przedmiotu zawierają przypomnienie kluczowych pojęć, procesów, związków i terminologii wraz z ich praktycznym zastosowaniem w praktyce edukacyjnej.

Przedmiot ma charakter przekrojowy i podejmuje podstawowe działy i zagadnienia z obszaru kształcenia biologicznego:

1. Mikrobiologia, bakterie i archeony, wirusy i priony

2. Protisty i grzyby

3. Biologia roślin

4. Biologia zwierząt i człowieka

5. Zasady klasyfikacji organizmów

Bibliography: (in Polish)

Biologia Campbella, praca zbiorowa, Dom Wydawniczy Rebis 2019

Zoologia. Różnorodność i pokrewieństwa zwierząt. Jerzy Dzik, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego 2015

Krótkie wykłady: Ekologia Elżbieta Betlejewska (red.) Wydawnictwo Naukowe PWN 2019

Krótkie wykłady: Fizjologia człowieka, Daniel McLaughlin, Jonathan Stamford, David White, Wydawnictwo Naukowe PWN 2019

Podstawy biologii roślin. Jan Kopcewicz, Wydawnictwo Naukowe PWN 2012

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

- Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące różnorodności biologicznej, w tym różnorodności funkcjonalnej organizmów, oraz rozumie zależności pomiędzy różnymi dyscyplinami wiedzy przyrodniczej,

- Student zna kategorie pojęciowe i terminologię przyrodniczą z zakresu ekologii, ochrony środowiska, różnorodności biologicznej, zoologii, botaniki, fizjologii roślin i zwierząt oraz rozumie jak powiązać tę terminologię z zastosowaniami,

- Student zna najważniejsze odkrycia naukowe w historii ekologii, ochrony środowiska, różnorodności biologicznej, zoologii, botaniki, fizjologii roślin i zwierząt

- Student rozumie zjawiska i procesy biologiczne w przyrodzie.

UMIEJĘTNOŚCI

- Student potrafi wykorzystywać dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne.

- Student potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych z różnych źródeł.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- Student jest gotów poszerzać zainteresowania w zakresie ekologii, ochrony środowiska, różnorodności biologicznej, zoologii, botaniki, fizjologii roślin i zwierząt,

- Student jest gotów do dokształcania się i aktualizowania wiedzy dotyczącej ekologii, ochrony środowiska, różnorodności biologicznej, zoologii, botaniki, fizjologii roślin i zwierząt,

- Student jest gotów do rozwijania postawy szacunku wobec przyrody i środowiska.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie testów końcowych do poszczególnych modułów zajęć

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
E-learning course, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska
Group instructors: Marcin Chrzanowski, Monika Klejman, Agnieszka Suszczyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
E-learning course - Grading

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
E-learning course, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska
Group instructors: Marcin Chrzanowski, Monika Klejman, Agnieszka Suszczyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
E-learning course - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
E-learning course, 90 hours more information
Coordinators: Marcin Chrzanowski, Agnieszka Suszczyńska
Group instructors: Marcin Chrzanowski, Monika Klejman, Agnieszka Suszczyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
E-learning course - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)