University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Psychologia dla nauczycieli - warsztaty zintegrowane

General data

Course ID: 1400-012PsDNwz
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Psychologia dla nauczycieli - warsztaty zintegrowane
Organizational unit: Faculty of Biology
Course groups: Pedagogical courses
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

pedagogical qualifications

Short description: (in Polish)

Skrócony opis: Celem zajęć odwołujących się do doświadczeń studentów z praktyk zawodowych jest rozpoznanie i ćwiczenie kompetencji, koniecznych do efektywnego podejmowania zadań nauczyciela, w tym m.in.: zapoznanie się i ćwiczenie praktycznego wykorzystania narzędzi komunikacyjnych w rzeczywistości szkolnej, rozpoznawanie i rozumienie procesów rozwojowych i emocjonalnych, oraz ich znaczenie dla pracy nauczyciela, poszerzenie świadomości swojego sposobu funkcjonowania społecznego i emocjonalnego, wzbudzanie autorefleksyjności studentów specjalizacji nauczycielskich.

Full description: (in Polish)

• Co to jest zachowanie?

• Omówienie różnych rodzajów danych, znaczenie doboru wskaźników.

• Pojęcie normy – różne rodzaje norm i co można obserwować w klasie, wprowadzenie do arkusza obserwacyjnego.

• Co przynoszę ze szkoły? Wstępna weryfikacja hipotez.

• Najczęstsze błędy w procesie poznawania.

• Kształtowanie zachowania. Uczenie a oduczanie - strefa najbliższego rozwoju.

• Przegląd narzędzi - stosowana analiza zachowania - gradacja technik behawioralnych (okulary).

• Dostrzeganie zachowań pozytywnych + pochwały.

• Nagrody i przywileje.

• Zasady i polecenia.

• Konsekwencje i procedury w przypadku wybuchów

• ABC - urealnianie działania - rozmowy z dzieckiem i rodzicami

• Uwzględnianie różnych kontekstów.

• Rodzic jako partner w procesie uczenia.

• Radzenie sobie ze stresem.

Bibliography: (in Polish)

Bąbel, P., Wiśniak, M. (2016). „12 zasad skutecznej edukacji”. Sopot: GWP

Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A.R. (2020). „Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży”. Warszawa: PWN (r. 3.4)

Jewell, J., Hupp, S. (2019). „Rozwój dziecka. 46 największych mitów”. Warszawa: PWN. r 14, 19

Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). „Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna.” (rozdział 1, 2 oraz 3), Gdańsk: GWP

Schaffer, D.R. (2015). „Psychologia rozwoju od dziecka do dorosłości”. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis (r.15)

Learning outcomes: (in Polish)

B.3.W1; B.1.U3; B.1.U4; B.1.U7; B.1.U8; B.3.U2.; B.3.U6.; B.1.K1; B.1.K2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena aktywności na zajęciach, test wiedzy.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)