(in Polish) Psychologia dla nauczycieli - warsztaty zintegrowane
General data
Course ID: | 1400-012PsDNwz |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia dla nauczycieli - warsztaty zintegrowane |
Organizational unit: | Faculty of Biology |
Course groups: |
Pedagogical courses |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | pedagogical qualifications |
Short description: |
(in Polish) Skrócony opis: Celem zajęć odwołujących się do doświadczeń studentów z praktyk zawodowych jest rozpoznanie i ćwiczenie kompetencji, koniecznych do efektywnego podejmowania zadań nauczyciela, w tym m.in.: zapoznanie się i ćwiczenie praktycznego wykorzystania narzędzi komunikacyjnych w rzeczywistości szkolnej, rozpoznawanie i rozumienie procesów rozwojowych i emocjonalnych, oraz ich znaczenie dla pracy nauczyciela, poszerzenie świadomości swojego sposobu funkcjonowania społecznego i emocjonalnego, wzbudzanie autorefleksyjności studentów specjalizacji nauczycielskich. |
Full description: |
(in Polish) • Co to jest zachowanie? • Omówienie różnych rodzajów danych, znaczenie doboru wskaźników. • Pojęcie normy – różne rodzaje norm i co można obserwować w klasie, wprowadzenie do arkusza obserwacyjnego. • Co przynoszę ze szkoły? Wstępna weryfikacja hipotez. • Najczęstsze błędy w procesie poznawania. • Kształtowanie zachowania. Uczenie a oduczanie - strefa najbliższego rozwoju. • Przegląd narzędzi - stosowana analiza zachowania - gradacja technik behawioralnych (okulary). • Dostrzeganie zachowań pozytywnych + pochwały. • Nagrody i przywileje. • Zasady i polecenia. • Konsekwencje i procedury w przypadku wybuchów • ABC - urealnianie działania - rozmowy z dzieckiem i rodzicami • Uwzględnianie różnych kontekstów. • Rodzic jako partner w procesie uczenia. • Radzenie sobie ze stresem. |
Bibliography: |
(in Polish) Bąbel, P., Wiśniak, M. (2016). „12 zasad skutecznej edukacji”. Sopot: GWP Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A.R. (2020). „Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży”. Warszawa: PWN (r. 3.4) Jewell, J., Hupp, S. (2019). „Rozwój dziecka. 46 największych mitów”. Warszawa: PWN. r 14, 19 Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). „Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna.” (rozdział 1, 2 oraz 3), Gdańsk: GWP Schaffer, D.R. (2015). „Psychologia rozwoju od dziecka do dorosłości”. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis (r.15) |
Learning outcomes: |
(in Polish) B.3.W1; B.1.U3; B.1.U4; B.1.U7; B.1.U8; B.3.U2.; B.3.U6.; B.1.K1; B.1.K2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena aktywności na zajęciach, test wiedzy. |
Copyright by University of Warsaw.