Information and communication technologies
General data
Course ID: | 1900-1-TKI |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0618) Information and Communication Technologies (ICTs), inter-disciplinary programmes
|
Course title: | Information and communication technologies |
Name in Polish: | Technologie komunikacyjne i informacyjne |
Organizational unit: | Faculty of Geography and Regional Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia I stopnia (kierunek Geografia) (in Polish) Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia I stopnia (kierunek Geografia) - sem. 2 (in Polish) Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia I stopnia (kierunek Geografia) - sem. 2 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest przedstawienie podstawowych narzędzi i umiejętności niezbędnych w procesie studiów geograficznych oraz w późniejszej pracy geografa. Kurs ma za zadanie zapoznać studentów z wybranymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi oraz podstawowymi zasadami korzystania z nich. Celem kursu jest również uczyć krytycznego doboru narzędzi do własnych potrzeb. |
Full description: |
(in Polish) Cele: 1. Przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej: istniejących technologii informacyjnych i komunikacyjnych, narzędzi umożliwiających wykorzystanie ww. technologii, zasad poruszania się w Internecie i korzystania z ww. technologii, zasad dotyczących formy pracy naukowej. 2. Pomoc studentom w nabywaniu kompetencji niezbędnych do: swobodnego poruszania się w nowoczesnych technologiach, doboru narzędzi informacyjnych i komunikacyjnych do swoich potrzeb, oceny bezpieczeństwa i etyki podejmowanych w pracy naukowej działań. Treści. Tematy zajęć: 1. Wprowadzenie. Konfiguracja maila uniwersyteckiego, dysk google, zasady formatowania tekstów (w tym budowa artykułów naukowych i prac dyplomowych). Strona WGSR. Korzystanie z e-learningu. 2. Programy do prezentacji multimedialnych (prezi, power point). Narzędzia graficzne (canva, marvel, Photoscape). 3. Portal ESRI, geoportale. 4. Zasoby UW (bazy, biblioteki). Biblioteka Nauki. Infona. Biuro karier. Inkubator UW. 5. Menedżery bibliografii (Mendeley). 6. Podstawy budowania stron www (domena, hosting, podstawy wordpressa, html-a, SEO, optymalizacja, google analytics). 7. Bezpieczeństwo w sieci (fake newsy, trolling, booty, generatory haseł). 8. Źródła wiedzy w Internecie. Wikipedia. 9. Obsługa i rozwój strony firmowej na Facebooku 10. Obsługa i rozwój konta na Instagramie Nakład pracy przeznaczony na osiągnięcie efektów kształcenia to 60 godzin, z czego 30 stanowi udział w zajęciach, 15 zapoznanie się z literaturą i udostępnionymi materiałami, a 15 wypełnienie testów cząstkowych na platformie KAMPUS. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Platforma COME UW: https://kampus.come.uw.edu.pl/ 2. Support dysku googla: https://support.google.com/drive/ 3. Support pakietu offcie: https://support.office.com/pl-pl 4. Support prezi: https://support.prezi.com/hc/en-us 5. Tutoriale ArcGIS online: https://learn.arcgis.com/en/projects/get-started-with-arcgis-online/ 6. Instruktaże EduEsri: http://edu.esri.pl/skarbnica-wiedzy/instruktaze 7. Strona BUW: https://www.buw.uw.edu.pl 8. Support wordpressa: https://pl.wordpress.org/support/ 9. Bradshaw S., Howard P.N., Challenging Truth and Trust: A Global Inventory of Organized Social Media Manipulation, Oxford Internet Institute 2018, http://comprop.oii.ox.ac.uk/wp-content/uploads/sites/93/2018/07/ct2018.pdf 10. Kaźmierska A., Brzeziński W., Jak nas lepią demiurgowie?, Tygodnik Powszechny, nr 41 (3613), 2018, s. 12-16 11. Jemielniak D., Życie wirtualnych dzikich. Netnografia Wikipedii największego projektu współtworzonego przez ludzi, Warszawa 2013 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: K_W10, K_U02, K_U03, K_U06, K_U10, K_U12, K_K01, K_K02, WIEDZA Student: 1. orientuje się w istniejących technologiach informacyjnych i komunikacyjnych niezbędnych w trakcie studiów; 2. posiada elementarną wiedzę dotyczącą narzędzi związanych z informacją i komunikacją w nauce; 3. posiada elementarną wiedzę dotyczącą zasad poruszania się w Internecie i korzystania z ww. technologii, 4. posiada podstawową wiedzę dotyczącą formy pracy naukowej; . UMIEJĘTNOŚCI Student: 1. potrafi korzystać z poznanych na zajęciach narzędzi w swojej działalności studenckiej i pracy naukowej; 2. krytycznie ocenia i dobiera poznane narzędziach do swoich potrzeb i preferencji; 3. pisze teksty naukowe i projektuje prezentacje zgodnie z poznanymi zasadami; 4. dokonuje krytycznej oceny rzetelności źródeł wiedzy. POSTAWY Student: 1. dostrzega wielość i złożoność technologii we współczesnej nauce; 2. otwiera się nowe narzędzia pracy; 3. w swojej pracy naukowej i działalności studenckiej posługuje się zasadami etyki; 4. dba o bezpieczeństwo swoje i innych w sieci, 5. jest otwarty na rozwój własnych kompetencji zawodowych, 6. podejmuje działania mające na celu upowszechnianie dokonań naukowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki zaliczenia: Testy cząstkowe zaliczone na co najmniej 51% punktów (na platformie e-learningowej) Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności) |
Practical placement: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Skorupska | |
Group instructors: | Magdalena Skorupska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Mode: | Classroom |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Skorupska | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Mode: | Classroom |
Copyright by University of Warsaw.