(in Polish) Podstawy planowania przestrzennego II
General data
Course ID: | 1900-6APLP2 |
Erasmus code / ISCED: |
02.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podstawy planowania przestrzennego II |
Organizational unit: | Faculty of Geography and Regional Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe, zaoczne studia I stopnia (kierunek Gospodarka przestrzenna) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia z przedmiotu Planowanie Przestrzenne - II jest studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP - Studium). Studium jest dokumentem stanowiącym zapis polityki przestrzennej gminy. Przygotowywane jest obligatoryjnie dla całego obszaru gminy, stanowiąc podstawę do podejmowania kluczowych decyzji dotyczących możliwych form i sposobów zagospodarowania przestrzennego gminy. W trakcie zajęć słuchacze zapoznają się z podejściami i metodyką przygotowania Studium. Część teoretyczna zajęć uzupełniona jest pracami warsztatowymi w trakcie których studenci przeprowadzają analizę struktury formalnej, treści i adekwatności Studium do warunków konkretnej gminy. |
Full description: |
(in Polish) Na ocenę SUiKZP składa się: stwierdzenie czy dokument spełnia wymagania formalne (zawiera informacje, które musi zawierać /uwarunkowania/ i które powinien zawierać /kierunki/); czy dokument dobrze uwzględnienia / opisuje uwarunkowania i problemy rozwojowe; czy dokument spełnia kryterium kompleksowości – czy odnosi się do wszystkich problemów i kwestii, które są istotne z punktu widzenia rozwoju gminy; czy dokument jest spójny: czy jest logika w prezentacji uwarunkowań i kierunków – czy dobrze wskazane są relacje między nimi i uzasadnienie proponowanych kierunków jest czytelne; czy dokument jest spójny (nie ma sprzeczności) z innymi dokumentami programowymi dotyczącymi rozwoju danej gminy (strategie rozwoju, programy rozwoju lokalnego, rewitalizacji, itp.); zaproponowanie zmian, dodatkowych części, itd. – zależy od jakości analizowanego dokumentu i, oczywiście, od kreatywności grupy; jeśli dokument oceniony jest jako niewymagający zmian to należy to uzasadnić: dlaczego jest taka właśnie a nie inna ocena. |
Bibliography: |
(in Polish) akty legislacyjne dotyczące samorządu terytorialnego; także prawo budowlane, ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, literatura dotycząca rozwoju gmin - studiów przypadku |
Learning outcomes: |
(in Polish) Studenci posiadają znajomość funkcji Studium, jego znaczeni dla racjonalnego gospodarowania przestrzenią, jego związków ze strategiami i planami rozwoju, potrafią ocenić jego jakość w sensie spójności, kompleksowości, kompletności i adekwatności do specyfiki uwarunkowań rozwojowych gminy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) zaliczenie na podstawie przygotowanego w grupach opracowania: analizy krytycznej Studium dla wybranej gminy |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by University of Warsaw.