Individual foresight project I
General data
Course ID: | 1900-7-IPF1-FRT |
Erasmus code / ISCED: |
14.6
|
Course title: | Individual foresight project I |
Name in Polish: | Indywidualny projekt foresightowy I |
Organizational unit: | Faculty of Geography and Regional Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe, spec. Foresight terytorialny - sem. 1 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Main fields of studies for MISMaP: | spatial development |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zorganizowania i przeprowadzenia własnego indywidualnego projektu foresightowego, który będzie realizowany przez 4 semestry. W semestrze I następuje wprowadzenie do problematyki projektowej i zawężenie obszaru zainteresowań studentów do obszarów problemowych. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są dwóm zagadnieniom: 1. Wykrystalizowanie pomysłu na indywidualny projekt foresightowy; 2. Konceptualizacja idei projektu z punktu widzenia potrzeb i aspiracji każdego ze studentów. Zajęcia mają charakter seminaryjno-warsztatowy. W każdych z nich oczekuje się aktywności studentów, dyskusji, udziału w zadaniach grupowych (np. burze mózgów). |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia są podporządkowane etapom w pracy projektowej. Celem zajęć jest przemyślany wybór tematyki projektu foresightowego, jak najlepiej odzwierciedlający zainteresowania studenta oraz wybór odpowiedniej instytucji, z którą projekt będzie współrealizowany. Kluczowe elementy zajęć, które są realizowane przez cały semestr w taki sposób, by każdy z uczestników zajęć pod koniec semestru był na tym samym etapie realizacji własnego projektu tj. wyboru tematu oraz ukierunkowania współpracy z otoczeniem: 1. "Aspiracje i zainteresowania, problemy, jakie chcemy rozwiązać - między marzeniami a rzeczywistością" - każdy ze studentów przygotowuje zagadnienia, którymi chciałby się zająć w ramach indywidualnego projektu foresightowego (IPF). Zagadnienia te są dyskutowane wspólnie z prowadzącymi oraz pozostałymi studentami. Do każdego z proponowanych i rokujących tematów dobierana jest indywidualnie literatura przedmiotu pozwalająca studentowi zgłębić interesującą go tematykę. 2. "Mój pomysł na IPF - w kierunku konceptualizacji" - w trakcie zajęć prowadzący omawiają ze studentami kluczowe - wstępne - elementy potencjalnego projektu foresightowego. Koncentrują się na odpowiedzi na pytania: - jaki problem projekt może rozwiązać? - co jest istotą tego problemu i w jaki sposób projekt może go praktycznie rozwiązać? - jakie instytucje mogą być zainteresowane danym tematem? - jaki nadać tytuł projektowi? Nakład pracy studenta: - zapoznawanie się z literaturą proponowaną przez prowadzących; - czynny udział w dyskusjach; - przygotowanie wstępnego tematu IPF; - analiza instytucji pod kątem możliwości zainteresowania danym tematem; - przygotowanie wniosków z przeglądu literatury; - przygotowanie prezentacji na zajęcia. |
Bibliography: |
(in Polish) Zajęcia mają charakter spotkań z opiekunem/opiekunami naukowym(i). Literatura będzie dobierana w zależności od tematyki podjętej przez studentów. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: K_W06; K_W11 / K_U01; K_U03; K_U05;K_U08; K_U04 / K_K06; K_K07; K_K08 / S3_W05; S3_W08 / S3_U01; S3U03 / S3_K02; S3_K03 WIEDZA: 1. S3_W05: Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi stosowanych w ramach foresightu terytorialnego 2. S3_W08: Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju własnych projektów foresightowych UMIEJĘTNOŚCI: 1. S3_U01: Umie, bazując na krytycznym podejściu do różnych źródeł wiedzy, interpretować i analizować związki przyczynowo skutkowe dotyczące procesów, zjawisk, instytucji i organizacji w różnych skalach przestrzennych w kontekście foresightu terytorialnego 2. S3_U03: Potrafi identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania z zakresu foresightu terytorialnego, stosując podejście interdyscyplinarne, integrujące wiedzę pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. S3_K02: Mając świadomość swojej roli społecznej, jest gotów do samorozwoju i rozwijania sieci współpracy, a także formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących różnych aspektów foresightu terytorialnego 2. S3_K03: Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, co pozwala mu na odpowiednie dla niego reagowanie na zachodzące zmiany w jego otoczeniu oraz pojawiające się niespodziewane sytuacje kryzysowe |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie prezentacji semestralnej zawierającej kluczowe elementy wypracowane w trakcie całego semestru. Elementem dodatkowym oceny jest ocena zaangażowania studenta (jego aktywności) na spotkaniach - w tym dyskusji nad projektami koleżanek/kolegów. Wymagania dotyczące prezentacji: - sformułowany temat projektu; - charakterystyka problemu; - wnioski z przeglądu literatury; - identyfikacja instytucji potencjalnie zainteresowanych tematem IPF. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W PRO
TH FR |
Type of class: |
Project, 30 hours
|
|
Coordinators: | Wojciech Dziemianowicz | |
Group instructors: | Magdalena Cybulska, Wojciech Dziemianowicz, Dorota Mantey, Piotr Werner | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Project - Grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Project, 30 hours
|
|
Coordinators: | Wojciech Dziemianowicz | |
Group instructors: | Magdalena Cybulska, Wojciech Dziemianowicz, Magdalena Mostowska, Piotr Werner | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Project - Grading |
Copyright by University of Warsaw.