University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Individual foresight project I

General data

Course ID: 1900-7-IPF1-FRT
Erasmus code / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Political sciences and civics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Individual foresight project I
Name in Polish: Indywidualny projekt foresightowy I
Organizational unit: Faculty of Geography and Regional Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe, spec. Foresight terytorialny - sem. 1
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Main fields of studies for MISMaP:

spatial development

Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zorganizowania i przeprowadzenia własnego indywidualnego projektu foresightowego, który będzie realizowany przez 4 semestry.

W semestrze I następuje wprowadzenie do problematyki projektowej i zawężenie obszaru zainteresowań studentów do obszarów problemowych.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zajęcia poświęcone są dwóm zagadnieniom:

1. Wykrystalizowanie pomysłu na indywidualny projekt foresightowy;

2. Konceptualizacja idei projektu z punktu widzenia potrzeb i aspiracji każdego ze studentów.

Zajęcia mają charakter seminaryjno-warsztatowy. W każdych z nich oczekuje się aktywności studentów, dyskusji, udziału w zadaniach grupowych (np. burze mózgów).

Full description: (in Polish)

Zajęcia są podporządkowane etapom w pracy projektowej. Celem zajęć jest przemyślany wybór tematyki projektu foresightowego, jak najlepiej odzwierciedlający zainteresowania studenta oraz wybór odpowiedniej instytucji, z którą projekt będzie współrealizowany.

Kluczowe elementy zajęć, które są realizowane przez cały semestr w taki sposób, by każdy z uczestników zajęć pod koniec semestru był na tym samym etapie realizacji własnego projektu tj. wyboru tematu oraz ukierunkowania współpracy z otoczeniem:

1. "Aspiracje i zainteresowania, problemy, jakie chcemy rozwiązać - między marzeniami a rzeczywistością" - każdy ze studentów przygotowuje zagadnienia, którymi chciałby się zająć w ramach indywidualnego projektu foresightowego (IPF). Zagadnienia te są dyskutowane wspólnie z prowadzącymi oraz pozostałymi studentami. Do każdego z proponowanych i rokujących tematów dobierana jest indywidualnie literatura przedmiotu pozwalająca studentowi zgłębić interesującą go tematykę.

2. "Mój pomysł na IPF - w kierunku konceptualizacji" - w trakcie zajęć prowadzący omawiają ze studentami kluczowe - wstępne - elementy potencjalnego projektu foresightowego. Koncentrują się na odpowiedzi na pytania:

- jaki problem projekt może rozwiązać?

- co jest istotą tego problemu i w jaki sposób projekt może go praktycznie rozwiązać?

- jakie instytucje mogą być zainteresowane danym tematem?

- jaki nadać tytuł projektowi?

Nakład pracy studenta:

- zapoznawanie się z literaturą proponowaną przez prowadzących;

- czynny udział w dyskusjach;

- przygotowanie wstępnego tematu IPF;

- analiza instytucji pod kątem możliwości zainteresowania danym tematem;

- przygotowanie wniosków z przeglądu literatury;

- przygotowanie prezentacji na zajęcia.

Bibliography: (in Polish)

Zajęcia mają charakter spotkań z opiekunem/opiekunami naukowym(i). Literatura będzie dobierana w zależności od tematyki podjętej przez studentów.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty uczenia się: K_W06; K_W11 / K_U01; K_U03; K_U05;K_U08; K_U04 / K_K06; K_K07; K_K08 / S3_W05; S3_W08 / S3_U01; S3U03 / S3_K02; S3_K03

WIEDZA:

1. S3_W05: Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi stosowanych w ramach foresightu terytorialnego

2. S3_W08: Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju własnych projektów foresightowych

UMIEJĘTNOŚCI:

1. S3_U01: Umie, bazując na krytycznym podejściu do różnych źródeł wiedzy, interpretować i analizować związki przyczynowo skutkowe dotyczące procesów, zjawisk, instytucji i organizacji w różnych skalach przestrzennych w kontekście foresightu terytorialnego

2. S3_U03: Potrafi identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania z zakresu foresightu terytorialnego, stosując podejście interdyscyplinarne, integrujące wiedzę pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. S3_K02: Mając świadomość swojej roli społecznej, jest gotów do samorozwoju i rozwijania sieci współpracy, a także formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących różnych aspektów foresightu terytorialnego

2. S3_K03: Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, co pozwala mu na odpowiednie dla niego reagowanie na zachodzące zmiany w jego otoczeniu oraz pojawiające się niespodziewane sytuacje kryzysowe

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie prezentacji semestralnej zawierającej kluczowe elementy wypracowane w trakcie całego semestru.

Elementem dodatkowym oceny jest ocena zaangażowania studenta (jego aktywności) na spotkaniach - w tym dyskusji nad projektami koleżanek/kolegów.

Wymagania dotyczące prezentacji:

- sformułowany temat projektu;

- charakterystyka problemu;

- wnioski z przeglądu literatury;

- identyfikacja instytucji potencjalnie zainteresowanych tematem IPF.

Practical placement: (in Polish)

Brak.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Project, 30 hours more information
Coordinators: Wojciech Dziemianowicz
Group instructors: Magdalena Cybulska, Wojciech Dziemianowicz, Dorota Mantey, Piotr Werner
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Project - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Project, 30 hours more information
Coordinators: Wojciech Dziemianowicz
Group instructors: Magdalena Cybulska, Wojciech Dziemianowicz, Magdalena Mostowska, Piotr Werner
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Project - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)