1968. Flowers and roots
General data
Course ID: | 2300-1968.KK-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | 1968. Flowers and roots |
Name in Polish: | 1968. Kwiaty i korzenie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
General university courses General university courses in Faculty of Pedagogics General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | general courses |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat kontrkultury i kontestacji antysystemowej lat 60., zarówno w kontekście światowym (m.in. Paryski Maj 1968, Praska Wiosna), jak i w kontekście polskim (Marzec 1968). |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat kontestacji młodzieżowej lat 60, zarówno w kontekście światowym (m.in. Paryski Maj 1968, Praska Wiosna wydarzenia na uniwersytetach amerykańskich ) jak i w kontekście polskim (Marzec 1968). Seminarium będzie miało formę moderowanej debaty na którą zostaną zaproszeni związani z tematyką zajęć (z powodów biograficznych lub z racji zainteresowań zawodowych) naukowcy, publicyści i politycy, w większości żywi świadkowie młodzieżowej rewolty lat 60., owego „buntu kwiatów przeciwko korzeniom”, by użyć metafory Stanisława Brzozowskiego. |
Bibliography: |
(in Polish) Burszta W. J., Czubaj M., Rychlewski M. (red.), Kontrkultura. Co nam z tamtych lat? Warszawa 2005. Cohn-Bendit D., Dammann R., Maj’68. Rewolta, Warszawa 2008. Eco. U. Mój 1968. Po drugiej stronie muru, Kraków 2008. Eisler J., Marzec 1968. Geneza, przebieg, konsekwencje. Warszawa 1991 Eisler J., Polski rok 1968. Warszawa 2006 Jawłowska A., Drogi kontrkultury, Warszawa 1975. Ch. Reich, Zieleni się Ameryka, Warszawa 1976. Roszak Th., The Making of A Counter Culture: Refelctions on the Technocratic Society and Its Youthful Oposition, Berkley-Los Angeles-London 1995. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: - Student zna zjawisko kontestacji młodzieżowej lat 60. w kontekście zachodnim i polskim Umiejętności: - Student stawia pytania i prowadzi krytyczną dyskusję na temat młodzieżowej rewolty lat 60. Postawa: - Student swoją postawą daje świadectwo tolerancji, otwartości i poszanowania odmienności w relacjach międzyludzkich. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - aktywny udział w dyskusji - przygotowanie eseju na temat kontestacji młodzieżowej lat 60. - obecność na zajęciach (dopuszczalna maksymalnie jedna nieobecność w semestrze) |
Copyright by University of Warsaw.