University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) MS3 - Trener w działaniu. Obserwacje, praktyki, doświadczenia

General data

Course ID: 2300-MS3-TKM-WS-T
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: MS3 - Trener w działaniu. Obserwacje, praktyki, doświadczenia
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom and field classes

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu skonfrontowanie studenta z pracą trenera przez:

- spotkania z trenerami,

- obserwowanie pracy trenerów,

- podejmowanie działań o charakterze trenerskim,

- nabywanie nowych doświadczeń i umiejętności trenerskich w tym umiejętności autoanalizy, refleksji oraz krytyczno-strategicznego orientowania się w rzeczywistości szkoleniowej i rozwojowej

Full description: (in Polish)

Ważnym aspektem przedmiotu jest nabywanie doświadczenia trenerskiego przez podejmowanie zadań polegających na, między innymi:

- dzieleniu się refleksją nad obserwowanymi (świadomymi i nieświadomymi) działaniami i zachowaniami trenerów,

- analizie specyfiki pracy trenera i jego środowiska (w tym wyzwań dostrzeganych w perspektywie przyszłości zawodu trenera wobec dynamicznych zmian kulturowo-społeczno-ekonomicznych),

- podejmowaniu prób dookreślania własnej wizji bycia trenerem,

- opracowaniu projektów rozwojowych w celu sensownego podnoszenia kwalifikacji zawodowych dostrzeganych w szerszym planie życiowym i rozwojowo-osobowościowym trenera.

Uczestnicy zajęć będą mieli okazję obserwować (w różnej formie, również zdalnej) pracę trenerów w firmach szkoleniowych i consultingowych, w domach kultury i innych instytucjach edukacji pozaformalnej lub w organizacjach pozarządowych i działach HR rozmaitych firm i placówek. Studenci będą mogli ponadto uczestniczyć w nieformalnych wydarzeniach edukacyjnych lub innego rodzaju (ważnych z punktu widzenia doświadczeń trenerskich):

- przedsięwzięciach instytucjonalnych (albo)

- indywidualnych inicjatywach o potencjale rozwojowym i trenerskim.

W zależności od preferencji osoby prowadzącej zajęcia w danym roku akademickim, studenci będą mogli współpracować w procesie grupowym lub podczas indywidualnych konsultacji trenersko-rozwojowych. Proszę zatem o uważne czytanie opisu przedmiotu w danym roku akademickim.

Learning outcomes: (in Polish)

P

Zajęcia mają na celu skonfrontowanie studenta z pracą trenera przez:

- spotkania z trenerami,

- obserwowanie pracy trenerów,

- podejmowanie działań o charakterze trenerskim,

- nabywanie nowych doświadczeń i umiejętności trenerskich w tym umiejętności autoanalizy, refleksji oraz krytyczno-strategicznego orientowania się w rzeczywistości szkoleniowej i rozwojowej

Pełny opis:

Ważnym aspektem przedmiotu jest nabywanie doświadczenia trenerskiego przez podejmowanie zadań polegających na, między innymi:

- dzieleniu się refleksją nad obserwowanymi (świadomymi i nieświadomymi) działaniami i zachowaniami trenerów,

- analizie specyfiki pracy trenera i jego środowiska (w tym wyzwań dostrzeganych w perspektywie przyszłości zawodu trenera wobec dynamicznych zmian kulturowo-społeczno-ekonomicznych),

- podejmowaniu prób dookreślania własnej wizji bycia trenerem,

- opracowaniu projektów rozwojowych w celu sensownego podnoszenia kwalifikacji zawodowych dostrzeganych w szerszym planie życiowym i rozwojowo-osobowościowym trenera.

Uczestnicy zajęć będą mieli okazję obserwować (w różnej formie, również zdalnej) pracę trenerów w firmach szkoleniowych i consultingowych, w domach kultury i innych instytucjach edukacji pozaformalnej lub w organizacjach pozarządowych i działach HR rozmaitych firm i placówek. Studenci będą mogli ponadto uczestniczyć w nieformalnych wydarzeniach edukacyjnych lub innego rodzaju (ważnych z punktu widzenia doświadczeń trenerskich):

- przedsięwzięciach instytucjonalnych (albo)

- indywidualnych inicjatywach o potencjale rozwojowym i trenerskim.

W zależności od preferencji osoby prowadzącej zajęcia w danym roku akademickim, studenci będą mogli współpracować w procesie grupowym lub podczas indywidualnych konsultacji trenersko-rozwojowych. Proszę zatem o uważne czytanie opisu przedmiotu w danym roku akademickim.

Literatura:

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy

Student:

- posiada wiedzę o realiach i możliwościach pracy na szeroko rozumianym rynku usług rozwojowych oraz w pionie personalnym różnych firm i instytucji;

- opisuje struktury i instytucje branżowe, posługując się adekwatną terminologią;

- posiada wiedzę na temat specyfiki pracy edukacyjnej z człowiekiem dorosłym;

- posiada wiedzę z zakresu samokształcenia i rozumie zależność między osobistym rozwojem i poczuciem satysfakcji życiowej a pracą trenera (szerzej: pracą andragoga).

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności

Student:

- potrafi realizować podstawowe trenerskie zadania zawodowe (również wykorzystując nowoczesne metody i narzędzia mające zastosowanie w prowadzeniu procesów edukacyjnych z ludźmi dorosłymi);

- umie prawidłowo formułować problemy związane z organizacją i realizacją procesów edukacyjnych;

- umie odróżnić osobiste blokady i ograniczenia od blokad i problemów nie związanych z jego osobistą kondycją psycho-fizyczną;

- wykorzystując wiedzę z zakresu andragogiki, potrafi rozwiązywać podstawowe problemy wyłaniające się w toku prowadzenia i organizowania procesu edukacyjno-rozwojowego;

- w aktywny sposób potrafi poruszać się na rynku zawodowym;

- potrafi zaplanować ścieżkę kariery trenerskiej w perspektywie własnego rozwoju osobistego i zwiększania życiowej satysfakcji

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na podstawie aktywnego udziału w zajęciach, obecności oraz przygotowanej prezentacji (lub napisanego eseju) na wybrany temat związany z doświadczeniem bycia trenerem. Szczegółowe zasady zaliczenia zostaną ustalone na pierwszych zajęciach.

Practical placement:

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Teaching placement, 30 hours more information
Coordinators: Ewa Dębska
Group instructors: Małgorzata Przanowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Teaching placement, 30 hours more information
Coordinators: Ewa Dębska
Group instructors: Małgorzata Przanowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail
Notes: (in Polish)

UWAGA nr 1: Student, jeżeli wyrazi takie życzenie, może uzyskać wcześniejsze zaliczenie przedmiotu na podstawie zaprezentowanej przed grupą prezentacji i wygłoszonej podczas zajęć prelekcji dotyczącej własnych doświadczeń w pracy trenera (lub pokrewnego zawodu) – o ile student przedłoży zaświadczenie o pracy w charakterze trenera (lub wykonywania pokrewnego zawodu). Zasady wcześniejszego zaliczenia lub zwolnienia z zajęć zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach.

UWAGA nr 2: Proszę wziąć pod uwagę, że ze względu na sytuacje pandemiczną, liczba odwiedzonych instytucji lub spotkań z trenerami będzie ograniczona i zmienna (zależna od możliwości organizowania praktyk w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego). A w związku z tym niektóre (lub wszystkie) zamierzone efekty kształcenia/uczenia się mogą zostać zrealizowane w podstawowym, minimalnym wymiarze.

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Teaching placement, 30 hours more information
Coordinators: Ewa Dębska
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Teaching placement, 30 hours more information
Coordinators: Ewa Dębska
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail
Notes: (in Polish)

UWAGA nr 1: Student, jeżeli wyrazi takie życzenie, może uzyskać wcześniejsze zaliczenie przedmiotu na podstawie zaprezentowanej przed grupą prezentacji i wygłoszonej podczas zajęć prelekcji dotyczącej własnych doświadczeń w pracy trenera (lub pokrewnego zawodu) – o ile student przedłoży zaświadczenie o pracy w charakterze trenera (lub wykonywania pokrewnego zawodu). Zasady wcześniejszego zaliczenia lub zwolnienia z zajęć zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach.

UWAGA nr 2: Proszę wziąć pod uwagę, że ze względu na sytuacje pandemiczną, liczba odwiedzonych instytucji lub spotkań z trenerami będzie ograniczona i zmienna (zależna od możliwości organizowania praktyk w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego). A w związku z tym niektóre (lub wszystkie) zamierzone efekty kształcenia/uczenia się mogą zostać zrealizowane w podstawowym, minimalnym wymiarze.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)