MTP-Special education - seminar
General data
Course ID: | 2300-MTP-PSP-K1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MTP-Special education - seminar |
Name in Polish: | MTP - Pedagogika specjalna - konwersatorium |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy na temat podstaw pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem działów szczegółowych pedagogiki specjalnej. Ponadto zajęcia służą kształtowaniu umiejętności analizy tekstów, wyszukiwania informacji i ich krytycznego oceniania, argumentowania tez za pomocą faktów i teorii naukowych, a także prezentowania wiedzy. |
Full description: |
(in Polish) 1. Niepełnosprawność intelektualna (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 2. Spektrum Zaburzeń Autystycznych (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 3. Npełnosprawność słuchowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 4.Npełnosprawność wzrokowa (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 5. Trudności w uczeniu się (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 6. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 7. Mózgowe porażenie dziecięce (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 8. Inne niepełnosprawności ruchowe (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 9. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (istota, przyczyny, diagnozowanie, konsekwencje dla kształcenia). 10. System kształcenia specjalnego w Polsce - tendencje i uwarunkowania rozwoju, ocena jakości systemu na tle porownawczym. 11. Aktywność artystyczna osób z niepełnosprawnością jako środek rehabilitacji i poprawy jakości życia. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Smith, D. D. (2011). Pedagogika specjalna. Warszawa: PWN T. ! i 2. 2. Chrzanowska, I. (). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: PWN. 3. Mitchell, D. (2016). Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk: Harmonia. 4. Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Moderowanie dyskusji na jednych zajęciach 2. Udział aktywny w dyskusjach na zajęciach 3. Kolokwium pisemne - pięć pytań. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest udzielenie poprawnej odpowiedzi na co najmniej cztery pytania. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Kuleta-Hulboj | |
Group instructors: | Grzegorz Szumski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Seminar - Pass/fail |
|
Notes: |
(in Polish) Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00 |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Kuleta-Hulboj | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Seminar - Pass/fail |
|
Notes: |
(in Polish) Uwaga, zmiana godziny grupy 1 z 11.45 na 10.00 |
Copyright by University of Warsaw.