Quantitative research methods - developing questionnaires, analysing and results interpretation
General data
Course ID: | 2500-PL-PS-SP11-01 |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Quantitative research methods - developing questionnaires, analysing and results interpretation |
Name in Polish: | Ilościowe metody badań – budowanie ankiet, analiza i interpretacja wyników |
Organizational unit: | Faculty of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia ekonomiczna |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites (description): | (in Polish) Kurs dla studentów specjalizacji |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny. Podczas kursu studenci będą pracowali w grupach projektując ankietę badawczą, zbierając dane, analizując wyniki, przygotowując raport z badania a także prezentując jego wyniki. Zajęcia będą miały charakter praktyczny. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Na zajęciach studenci poznają etapy realizacji badań ilościowych. W trakcie kursu słuchacze poznają zasady prowadzenia badań ilościowych – przygotowanie ankiety do badania, opracowanie wyników na potrzeby analiz, zasady analizy, opracowanie raportu z badania oraz przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji. Umiejętności: Po zakończeniu zajęć słuchacze będą potrafili skonstruować kwestionariusz do badania ilościowego, dokonać analizy otrzymanych wyników, przygotować raport z badania oraz zaprezentować wyniki swojej pracy na forum grupy. W trakcie zajęć będziemy uczyć się budowania odpowiedniej konstrukcji pytań do kwestionariusza (w tym dobierania odpowiedniej skali odpowiedzi), ustalania właściwej kolejności pytań w ankiecie oraz projektowania ankiet umożliwiających zdobywania odpowiedzi na postawiony problem marketingowy. Kompetencje społeczne: W trakcie zajęć studenci będą pracować w grupach ćwicząc umiejętność współpracy, wspierania innych członków zespołu oraz dzielenia się wiedzą w ramach grupy zadaniowej. Efekty kształcenia osiągnięte w ramach założeń specjalizacji: W6. Student ma wiedzę na temat metod badawczych: metody ilościowe, jakościowe, analiza danych wtórnych, big data W7. Student zna techniki służące analizie danych w aplikacyjnych badaniach społecznych W8. Student zna narzędzia służące zbieraniu danych w aplikacyjnych badaniach społecznych U2.Student potrafi ocenić poprawność narzędzi badawczych oraz zaplanować i przeprowadzić badania społeczne na potrzeby analizy lub predykcji zachowań konsumenckich lub indywidualnych zachowań finansowych U3. Student potrafi przeanalizować dane pochodzące z badań społecznych oraz wyciągnąć z nich użyteczne aplikacyjnie wnioski KS4. Student potrafi współpracować w zespole. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO SEM
SEM
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Sekścińska | |
Group instructors: | Marcin Penconek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny. Podczas kursu studenci będą pracowali w grupach projektując ankietę badawczą, zbierając dane, analizując wyniki, przygotowując raport z badania a także prezentując jego wyniki. Zajęcia będą miały charakter praktyczny. Zajęcia odbywać się będą w cyklu co dwa tygodnie. |
|
Bibliography: |
(in Polish) red. Maison, Noga „Badania marketingowe. Od teorii do praktyki” “The survey research handbook: Guidelines and Strategies for Conducting a Survey” Alreck, Settle Marketing research” Weiers |
Copyright by University of Warsaw.