University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Quantitative research methods - developing questionnaires, analysing and results interpretation

General data

Course ID: 2500-PL-PS-SP11-01
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Quantitative research methods - developing questionnaires, analysing and results interpretation
Name in Polish: Ilościowe metody badań – budowanie ankiet, analiza i interpretacja wyników
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups: (in Polish) Psychologia ekonomiczna
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites (description):

(in Polish) Kurs dla studentów specjalizacji

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny.

Podczas kursu studenci będą pracowali w grupach projektując ankietę badawczą, zbierając dane, analizując wyniki, przygotowując raport z badania a także prezentując jego wyniki.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

Na zajęciach studenci poznają etapy realizacji badań ilościowych. W trakcie kursu słuchacze poznają zasady prowadzenia badań ilościowych – przygotowanie ankiety do badania, opracowanie wyników na potrzeby analiz, zasady analizy, opracowanie raportu z badania oraz przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji.

Umiejętności:

Po zakończeniu zajęć słuchacze będą potrafili skonstruować kwestionariusz do badania ilościowego, dokonać analizy otrzymanych wyników, przygotować raport z badania oraz zaprezentować wyniki swojej pracy na forum grupy. W trakcie zajęć będziemy uczyć się budowania odpowiedniej konstrukcji pytań do kwestionariusza (w tym dobierania odpowiedniej skali odpowiedzi), ustalania właściwej kolejności pytań w ankiecie oraz projektowania ankiet umożliwiających zdobywania odpowiedzi na postawiony problem marketingowy.

Kompetencje społeczne:

W trakcie zajęć studenci będą pracować w grupach ćwicząc umiejętność współpracy, wspierania innych członków zespołu oraz dzielenia się wiedzą w ramach grupy zadaniowej.

Efekty kształcenia osiągnięte w ramach założeń specjalizacji:

W6. Student ma wiedzę na temat metod badawczych: metody ilościowe, jakościowe, analiza danych wtórnych, big data

W7. Student zna techniki służące analizie danych w aplikacyjnych badaniach społecznych

W8. Student zna narzędzia służące zbieraniu danych w aplikacyjnych badaniach społecznych

U2.Student potrafi ocenić poprawność narzędzi badawczych oraz zaplanować i przeprowadzić badania społeczne na potrzeby analizy lub predykcji zachowań konsumenckich lub indywidualnych zachowań finansowych

U3. Student potrafi przeanalizować dane pochodzące z badań społecznych oraz wyciągnąć z nich użyteczne aplikacyjnie wnioski

KS4. Student potrafi współpracować w zespole.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Sekścińska
Group instructors: Marcin Penconek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania, realizowania oraz analizowania marketingowych badań ilościowych. Podczas zajęć studenci będą uczestniczyli w kolejnych etapach badania sondażowego, którego celem będzie odpowiedź na konkretny problem marketingowy lub społeczny.

Podczas kursu studenci będą pracowali w grupach projektując ankietę badawczą, zbierając dane, analizując wyniki, przygotowując raport z badania a także prezentując jego wyniki.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny.

Zajęcia odbywać się będą w cyklu co dwa tygodnie.

Bibliography: (in Polish)

red. Maison, Noga „Badania marketingowe. Od teorii do praktyki”

“The survey research handbook: Guidelines and Strategies for Conducting a Survey” Alreck, Settle

Marketing research” Weiers

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)