Building of a Small Company's Market Position
General data
Course ID: | 2600-BUDPOZ-OG |
Erasmus code / ISCED: |
04.0
|
Course title: | Building of a Small Company's Market Position |
Name in Polish: | Budowanie pozycji rynkowej małej firmy |
Organizational unit: | Faculty of Management |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania realizowane w CENT Entrepreneurship General university courses General University Courses in Faculty of Management General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Uwaga! Przedmiot jest częścią Bloku Przedsiębiorczość w CeNT. Do uczestnictwa w bloku wymagany jest wybór co najmniej 2 przedmiotów z bloku (w tym obowiązkowo przedmiot Przedsiębiorczość) Studenci uczestniczący w co najmniej 4 z 7 niżej wymienionych przedmiotów, otrzymują świadectwo wystawione przez Wydział Zarządzania UW. W skład bloku Przedsiębiorczość wchodzą następujące przedmioty: 1. Przedsiębiorczość 2. Biznesplan 3. Programy i instrumenty wspierania działalności gospodarczej 4. Budowanie pozycji rynkowej małej firmy 5. Prawne aspekty zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej 6. Rachunkowość i finanse w małej firmie 7. Komercjalizacja wiedzy: teoria i praktyka Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaprezentowanie głównych wyzwań związanych z zarządzaniem nowym przedsięwzięciem studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W ramach kursu zaprezentowane zostaną, dostosowane do potrzeb małych firm, pojęcia z zakresu zarządzania, marketingu, zarządzania strategicznego i ich praktyczna aplikacja. Przedstawione zostaną także uwarunkowania oraz główne sposoby rozwijania działalności gospodarczej. W prowadzeniu wykładu będą brać udział, poza wykładowcami akademickimi, praktycy – przedsiębiorcy. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot prezentuje wyzwania związane z zarządzaniem nowym przedsiębiorstwem i budowaniem jego rynkowej pozycji. W trakcie zajęć zostaną omówione, a także przećwiczone w praktyce (ćwiczenia, studia przypadków) następujące zagadnienia: - Zarządzanie małą firmą - Projektowanie organizacji - Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa - Rozwój kompetencji przedsiębiorczych - Wykorzystanie networkingu w działalności przedsiębiorczej, - Podstawowe rodzaje działań marketingowych, projektowanie mieszanki marketingowej - Promowanie firmy i rozwój działalności w internecie - Budowanie przewagi konkurencyjnej: źródła przewagi, podstawowe rodzaje strategii - Strategie rozwoju, ekspansji i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw - Innowacje w budowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, - Clustry i parki technologiczne - Formy współpracy przedsiębiorstw - Pozyskiwanie, zatrudnianie pracowników i polityka personalna małej organizacji - Tworzenie wartości materialnej firmy Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). W prowadzeniu przedmiotu wezmą również udział goście – przedsiębiorcy prowadzący własną działalność. Osiągnięcie celów zajmie ok. 80 godz. pracy własnej studenta. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Glinka, B. i Gudkova, S. 2011, Przedsiębiorczość, Warszawa: Wolters Kluwer. 2. Osterwalder, A. i Pigneur, Y. 2012 Tworzenie modeli biznesowych. Warszawa: One Press. Materiały Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (www.parp.gov.pl) Materiały dostarczone przez prowadzących zajęcia. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu Przedmiotu osiągnięte zostaną efekty w następujących obszarach: Wiedza; student: Zna zasady zarządzania małą firmą Wie, na czym polega projektowanie organizacji Zna wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa Wie, jakie kompetencje przedsiębiorcze i menedżerskie są potrzebne na różnych etapach rozwoju przedsięwzięcia Zna znaczenie networkingu dla rozwoju przedsięwzięcia Wie, jakich działań marketingowych wymaga zarządzanie małą firmą Wie, jakie są możliwości wykorzystania Internetu do budowania pozycji przedsiębiorstwa Wie, co to jest przewaga konkurencyjna i zna jej podstawowe źródła Wie, jakie jest znaczenie innowacji dla rozwoju firmy Wie co to są lustry oraz parki technologiczne i jak można je wykorzystać w prowadzeniu działalności gospodarczej Zna główne formy i modele współpracy przedsiębiorstw Wie jaka jest specyfika polityki personalnej w małej firmie, zna rolę odpowiedniego doboru personelu Umiejętności: Potrafi zidentyfikować podstawowe wyzwania w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem i umie zaprojektować system zarządzania małą organizacją Potrafi stworzyć projekt organizacji Potrafi doskonalić swoje kompetencje przedsiębiorcze i menedżerskie Potrafi zaprojektować i zbudować trwałe relacje networkingowe Potrafi zaprojektować działania marketingowe adekwatne do potrzeb małej firmy Potrafi wykorzystać internetowe kanały komunikacji, dystrybucji, sprzedaży i budowania relacji z klientami, Umie dobrać odpowiednią dla potrzeb przedsiębiorstwa strategię rozwoju Umie dobrać źródła i formy budowania przewagi konkurencyjnej do potrzeb przedsiębiorstwa Potrafi zidentyfikować źródła innowacji, oceniać potencjał innowacyjnego pomysłu Potrafi pozyskiwać partnerów biznesowych i odpowiednio dobrać formy współpracy z nimi Potrafi zaprojektować zasady pozyskiwania pracowników i zarządzania nimi Kompetencje społeczne: Potrafi w bardziej świadomy sposób budować społeczne relacje (networking) Wie, jak budować trwałe relacje z partnerami biznesowymi. Wie jakie jest znaczenie odpowiedniego doboru współpracowników, potrafi budować relacje z pracownikami Doskonali swoje umiejętności pracy w grupie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu wymaga aktywnego udziału w zajęciach, prac indywidualnych i wykonywanych w grupach ćwiczeń. Ocena ciągła. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Sebastian Bajon, Paweł Kłobukowski | |
Group instructors: | Sebastian Bajon, Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
|
Notes: |
(in Polish) 0Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Sebastian Bajon, Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski | |
Group instructors: | Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
|
Notes: |
(in Polish) 0Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
WYK
FR |
Type of class: |
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Sebastian Bajon, Paweł Kłobukowski | |
Group instructors: | Sebastian Bajon, Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
|
Notes: |
(in Polish) 0Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Copyright by University of Warsaw.