University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Building of a Small Company's Market Position

General data

Course ID: 2600-BUDPOZ-OG
Erasmus code / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Business and administration, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Building of a Small Company's Market Position
Name in Polish: Budowanie pozycji rynkowej małej firmy
Organizational unit: Faculty of Management
Course groups: (in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania realizowane w CENT
Entrepreneurship
General university courses
General University Courses in Faculty of Management
General university courses in the social sciences
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

general courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Przedmiot realizowany zdalnie.


Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.


Uwaga! Przedmiot jest częścią Bloku Przedsiębiorczość w CeNT.

Do uczestnictwa w bloku wymagany jest wybór co najmniej 2 przedmiotów z bloku (w tym obowiązkowo przedmiot Przedsiębiorczość)

Studenci uczestniczący w co najmniej 4 z 7 niżej wymienionych przedmiotów, otrzymują świadectwo wystawione przez Wydział Zarządzania UW.

W skład bloku Przedsiębiorczość wchodzą następujące przedmioty:

1. Przedsiębiorczość

2. Biznesplan

3. Programy i instrumenty wspierania działalności gospodarczej

4. Budowanie pozycji rynkowej małej firmy

5. Prawne aspekty zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej

6. Rachunkowość i finanse w małej firmie

7. Komercjalizacja wiedzy: teoria i praktyka


Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zaprezentowanie głównych wyzwań związanych z zarządzaniem nowym przedsięwzięciem studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W ramach kursu zaprezentowane zostaną, dostosowane do potrzeb małych firm, pojęcia z zakresu zarządzania, marketingu, zarządzania strategicznego i ich praktyczna aplikacja. Przedstawione zostaną także uwarunkowania oraz główne sposoby rozwijania działalności gospodarczej. W prowadzeniu wykładu będą brać udział, poza wykładowcami akademickimi, praktycy – przedsiębiorcy.

Full description: (in Polish)

Przedmiot prezentuje wyzwania związane z zarządzaniem nowym przedsiębiorstwem i budowaniem jego rynkowej pozycji. W trakcie zajęć zostaną omówione, a także przećwiczone w praktyce (ćwiczenia, studia przypadków) następujące zagadnienia:

- Zarządzanie małą firmą

- Projektowanie organizacji

- Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa

- Rozwój kompetencji przedsiębiorczych

- Wykorzystanie networkingu w działalności przedsiębiorczej,

- Podstawowe rodzaje działań marketingowych, projektowanie mieszanki marketingowej

- Promowanie firmy i rozwój działalności w internecie

- Budowanie przewagi konkurencyjnej: źródła przewagi, podstawowe rodzaje strategii

- Strategie rozwoju, ekspansji i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw

- Innowacje w budowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa,

- Clustry i parki technologiczne

- Formy współpracy przedsiębiorstw

- Pozyskiwanie, zatrudnianie pracowników i polityka personalna małej organizacji

- Tworzenie wartości materialnej firmy

Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). W prowadzeniu przedmiotu wezmą również udział goście – przedsiębiorcy prowadzący własną działalność.

Osiągnięcie celów zajmie ok. 80 godz. pracy własnej studenta.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Glinka, B. i Gudkova, S. 2011, Przedsiębiorczość, Warszawa: Wolters Kluwer.

2. Osterwalder, A. i Pigneur, Y. 2012 Tworzenie modeli biznesowych. Warszawa: One Press.

Materiały Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (www.parp.gov.pl)

Materiały dostarczone przez prowadzących zajęcia.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu Przedmiotu osiągnięte zostaną efekty w następujących obszarach:

Wiedza; student:

Zna zasady zarządzania małą firmą

Wie, na czym polega projektowanie organizacji

Zna wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa

Wie, jakie kompetencje przedsiębiorcze i menedżerskie są potrzebne na różnych etapach rozwoju przedsięwzięcia

Zna znaczenie networkingu dla rozwoju przedsięwzięcia

Wie, jakich działań marketingowych wymaga zarządzanie małą firmą

Wie, jakie są możliwości wykorzystania Internetu do budowania pozycji przedsiębiorstwa

Wie, co to jest przewaga konkurencyjna i zna jej podstawowe źródła

Wie, jakie jest znaczenie innowacji dla rozwoju firmy

Wie co to są lustry oraz parki technologiczne i jak można je wykorzystać w prowadzeniu działalności gospodarczej

Zna główne formy i modele współpracy przedsiębiorstw

Wie jaka jest specyfika polityki personalnej w małej firmie, zna rolę odpowiedniego doboru personelu

Umiejętności:

Potrafi zidentyfikować podstawowe wyzwania w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem i umie zaprojektować system zarządzania małą organizacją

Potrafi stworzyć projekt organizacji

Potrafi doskonalić swoje kompetencje przedsiębiorcze i menedżerskie

Potrafi zaprojektować i zbudować trwałe relacje networkingowe

Potrafi zaprojektować działania marketingowe adekwatne do potrzeb małej firmy

Potrafi wykorzystać internetowe kanały komunikacji, dystrybucji, sprzedaży i budowania relacji z klientami,

Umie dobrać odpowiednią dla potrzeb przedsiębiorstwa strategię rozwoju

Umie dobrać źródła i formy budowania przewagi konkurencyjnej do potrzeb przedsiębiorstwa

Potrafi zidentyfikować źródła innowacji, oceniać potencjał innowacyjnego pomysłu

Potrafi pozyskiwać partnerów biznesowych i odpowiednio dobrać formy współpracy z nimi

Potrafi zaprojektować zasady pozyskiwania pracowników i zarządzania nimi

Kompetencje społeczne:

Potrafi w bardziej świadomy sposób budować społeczne relacje (networking)

Wie, jak budować trwałe relacje z partnerami biznesowymi.

Wie jakie jest znaczenie odpowiedniego doboru współpracowników, potrafi budować relacje z pracownikami

Doskonali swoje umiejętności pracy w grupie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie przedmiotu wymaga aktywnego udziału w zajęciach, prac indywidualnych i wykonywanych w grupach ćwiczeń.

Ocena ciągła.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Sebastian Bajon, Paweł Kłobukowski
Group instructors: Sebastian Bajon, Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading
Notes: (in Polish)

0Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.

Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Sebastian Bajon, Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski
Group instructors: Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading
Notes: (in Polish)

0Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.

Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Sebastian Bajon, Paweł Kłobukowski
Group instructors: Sebastian Bajon, Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading
Notes: (in Polish)

0Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.

Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)