Entrepreneurship
General data
Course ID: | 2600-PRZED-OG |
Erasmus code / ISCED: |
04.0
|
Course title: | Entrepreneurship |
Name in Polish: | Przedsiębiorczość |
Organizational unit: | Faculty of Management |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania realizowane w CENT Entrepreneurship General university courses General University Courses in Faculty of Management General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaprezentowanie aktualnych problemów i nowoczesnych koncepcji przedsiębiorczości studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: uwarunkowania działań przedsiębiorczych, proces przedsiębiorczy, kompetencje przedsiębiorcze. Predyspozycje i cechy przedsiębiorcze Wiedza i umiejętności przedsiębiorców; źródła wiedzy formalne i nieformalne Sposoby uczenia się przedsiębiorców Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Osiągniecie celów to ok. 30 godz. pracy studentów. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot prezentuje podstawowe pojęcia z zakresu przedsiębiorczości i ich praktyczną aplikację. W trakcie zajęć zostaną omówione, a także przećwiczone w praktyce (ćwiczenia, studia przypadków) następujące zagadnienia: - pojęcie przedsiębiorczości; uwarunkowania i stan przedsiębiorczości w Polsce - uwarunkowania działalności start-up’ów - szansa, zespół, zasoby jako elementy procesu przedsiębiorczego - proces przedsiębiorczy: od szansy do przedsiębiorstwa: Szansa – istota, sposoby identyfikacji; skąd się biorą pomysły na biznes i jak można je oceniać Innowacje – rodzaje, źródła; elementy zarządzania innowacjami Definiowanie koncepcji biznesu: model biznesowy i jego główne składniki Organizacyjne aspekty rozpoczynania działalności gospodarczej - Kompetencje przedsiębiorcze: pojęcie, diagnozowanie, doskonalenie: Predyspozycje i cechy przedsiębiorcze Wiedza i umiejętności przedsiębiorców; źródła wiedzy formalne i nieformalne Sposoby uczenia się przedsiębiorców Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Osiągniecie celów to ok. 30 godz. pracy studentów. Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Blok przeznaczony jest dla studentów wszystkich kierunków z wyjątkiem tych oferowanych przez Wydział Zarządzania i Nauk Ekonomicznych. Warunkiem uczestnictwa na przedmiocie „Biznesplan” jest równoległe uczestnictwo co najmniej w jednym z pozostałych przedmiotów oferowanych w Bloku Przedsiębiorczość. Studenci uczestniczący w całym bloku otrzymują świadectwo jego ukończenia wystawione przez Centrum Nowych Technologii UW. Warunkiem otrzymania świadectwa jest zaliczenie co najmniej 4 z 7 niżej wymienionych przedmiotów. W skład bloku Przedsiębiorczość wchodzą następujące przedmioty: 1. Przedsiębiorczość 2. Biznesplan 3. Programy i instrumenty wspierania działalności gospodarczej 4. Budowanie pozycji rynkowej małej firmy 5. Prawne aspekty zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej 6. Rachunkowość i finanse w małej firmie 7. Komercjalizacja wiedzy: teoria i praktyka Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 12 osób. Osiągnięcie celów to ok. 30 godzin pracy studenta. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Glinka, B. i Gudkova, S. 2011, Przedsiębiorczość, Warszawa: Wolters Kluwer. 2. Osterwalder, A. i Pigneur, Y. 2012 Tworzenie modeli biznesowych. Warszawa: One Press. Materiały dostarczone przez prowadzących zajęcia. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu Przedmiotu osiągnięte zostaną efekty w następujących obszarach: • Wiedza; student: o Zna podstawowe pojęcia z zakresu przedsiębiorczości o Wie, jakie są uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce o Wie, jaka jest istota procesu przedsiębiorczego o Wie, co to są szansy rynkowe i jakie są sposoby ich identyfikacji o Zna pojęcie innowacji i identyfikuje różne rodzaje i źródła innowacji o Wie, co to jest model biznesowy i jakie są jego składowe o Zna organizacyjne aspekty rozpoczynania działalności gospodarczej o Zna pojęcie kompetencji przedsiębiorczych i określa jakie są składowe kompetencji • Umiejętności: o Potrafi analizować zależności pomiędzy elementami procesu przedsiębiorczego o Potrafi identyfikować i oceniać szanse rynkowe o Potrafi zaprojektować ogólny proces zarządzania innowacjami o Potrafi stworzyć model biznesowy dla nowego przedsięwzięcia o Potrafi wykorzystać dostępne źródła informacji dotyczące rozpoczynania działalności gospodarczej o Umie zdiagnozować własne kompetencje przedsiębiorcze i potrafi zaprojektować i zrealizować działania służące ich podnoszeniu • Kompetencje społeczne: o Potrafi w bardziej świadomy sposób budować społeczne relacje (networking) o Wie, jakie jest znaczenie zespołu w procesie przedsiębiorczym o Doskonali swoje umiejętności pracy w grupie |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu wymaga aktywnego udziału w zajęciach, prac indywidualnych i wykonywanych w grupach ćwiczeń Ocena ciągła. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Notes: |
(in Polish) Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 25 osób. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu | |
Group instructors: | Karina Sachpazidu | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU KON
KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Chlebiej, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu | |
Group instructors: | Joanna Chlebiej, Karina Sachpazidu | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.