University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Workshop on academic writing

General data

Course ID: 3005-KL2WARPIS
Erasmus code / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0220) Humanities (except languages), not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Workshop on academic writing
Name in Polish: Warsztat pisania akademickiego
Organizational unit: Institute of Western and Southern Slavic Studies
Course groups: (in Polish) Harmonogram zajęć Slawistyki
Obligatory Courses (the 1st year of BA studies)
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest pogłębienie praktycznych umiejętności pisania tekstu akademickiego, jak również świadomej, twórczej pracy ze słowem. Oprócz pisania ważne będzie dla nas twórcze myślenie i kwestie takie jak: poszukiwanie dobrego tematu, możliwe inspiracje, formułowanie myśli i porządkowanie treści. Podczas zajęć studenci i studentki poznają kolejne etapy tworzenia tekstu: od fazy wstępnej (pomysł, interpretacja tematu, porządkowanie zebranego materiału), przez proces pisania i związane z nim rozstrzygnięcia.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest pogłębienie praktycznych umiejętności pisania tekstu akademickiego, jak również świadomej, twórczej pracy ze słowem. Oprócz pisania ważne będzie dla nas rozwijanie twórczego myślenia, analizy i interpretacji. Zajmiemy się poszukiwaniem dobrego tematu, możliwych inspiracji, budowaniem koncepcji tekstu. Podczas zajęć studenci i studentki poznają kolejne etapy tworzenia tekstu: od fazy wstępnej (pomysł, interpretacja tematu, porządkowanie zebranego materiału), przez proces pisania i związane z nim rozstrzygnięcia, prace redakcyjne.

Zajęcia mają charakter praktyczny, każdy/każda student(ka) przygotowuje w trakcie semestru kilka krótkich zadań międzysemestralnych, realizowanych podczas zajęć lub w formie zadań domowych. Ważną częścią zajęć będzie też współpraca grupowa i umiejętność prowadzenia dyskusji, formułowania informacji zwrotnej, z poszanowaniem granic innych osób.

Bibliography: (in Polish)

Proponowana literatura uzupełniająca:

1) Howard S. Becker, Warsztat pisarski badacza, tłum. P. Tomanek, Wydawnictwo Naukowe PWN 2013.

2) B. Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych. Prace doktorskie i artykuły. Wydawnictwo Naukowe PWN 2016.

3) T. Hołówka, Myślenie potoczne, Państwowy Instytut Wydawniczy 1986.

4) G. Graff, C. Birkenstein, They Say, I Say. The Moves That Matter in Academic Writing, W. W. Norton & Company 2014.

Learning outcomes: (in Polish)

Student/ka:

-potrafi skonstruować krótką, spójną, logiczną oraz poprawną językowo wypowiedź pisemną o charakterze naukowym

-umie zastosować krytyczną lekturę tekstu, odróżniając poziom opisu, analizy i interpretacji

-odróżnia typy argumentacji i potrafi zastosować je w praktyce

-odróżnia dyskurs naukowy od języka potocznego

-potrafi napisać krótkie streszczenie i abstrakt tekstu naukowego

-umie zdefiniować podstawowe pojęcia, właściwe dla tematu pracy

-zyskuje świadomość między plagiatem, cytatem a parafrazą

-potrafi zgromadzić podstawowy materiał źródłowy oraz wstępnie oszacować jego wiarygodność, korzystając z dostępnych baz naukowych

-uczy się dyskusji, współpracy w grupie oraz poszanowania stanowiska innych osób

-uczy się publicznego prezentowania na forum grupy wyników swoich badań wstępnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zajęcia mają charakter praktyczny. Ocenie podlega przygotowanie i aktywność studenta/studentki podczas zajęć: w trakcie dyskusji, ćwiczeń indywidualnych i grupowych. Przewidywane są też prace do samodzielnego napisania w domu (2-3 krótkie zadania domowe w semestrze). Praca na zajęciach i ćwiczenia śródsemestralne: 50% oceny ogólnej. Semestralna praca pisemna (50% oceny końcowej). Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w trakcie semestru.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Sylwia Siedlecka
Group instructors: Sylwia Siedlecka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Sylwia Siedlecka
Group instructors: Magdalena Bogusławska, Sylwia Siedlecka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)