Polish as Foreign Language
General data
Course ID: | 3007-G1A2JO |
Erasmus code / ISCED: |
05.0
|
Course title: | Polish as Foreign Language |
Name in Polish: | Język polski jako język obcy |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty I roku specjalizacji glottodydaktycznej (II rok studiów) - filologia polska, stcjonarne (in Polish) Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot składa się dwóch modułów: 1) Podręczniki i materiały dydaktyczne do nauki języka polskiego jako obcego 2) Programy nauczania w dydaktyce języka polskiego jako obcego |
Full description: |
(in Polish) Tematyka spotkań Moduł 1 1. Poziomy nauczania w dydaktyce języka polskiego jako obcego. 2. Przegląd podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego na różnych poziomach zaawansowania. 3. Przegląd dodatkowych materiałów dydaktycznych oraz słowników do dydaktyki języka polskiego jako obcego. Moduł 2 6. Program nauczania i rodzaje programów językowych. 7. Zasady opracowywania programów językowych: cele, treści, rozkład materiału i ich realizacja. 8. Analiza wybranych programów nauczania języka polskiego jako obcego. 9. Dobór podręczników i materiałów nauczania języka polskiego jako obcego do zróżnicowanych potrzeb uczniów. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa. 2. Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1 - C2, red. Janowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turka P., Kraków 2011. 3. A1 - elementarny poziom zaawansowania w języku polskim jako obcym, Martyniuk W., Kraków 2004 4. Cudak R., Tambor J. (red.), Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego. Katowice, 2001. (wybrane artykuły) 5. Komorowska H., Programy nauczania w kształceniu ogólnym i w kształceniu językowym, Warszawa 2005, s. 122–125. 6. Komorowska H., Opracowanie programu nauczania, (w:) „Metodyka nauczania języków obcych”, Warszawa 2005, s. 15–24. 7. Martyniuk W., Grundbaustein Polnisch. Propozycja programu nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków1991. 8. Miodunka W. (red.), Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny, Kraków, 1992. 9. Haśnik K., Sajenczuk M.E., Standardowy program nauczania mniej popularnych języków europejskich. Metoda siedmiu kroków, Katowice 2007. Wybrane podręczniki i materiały do nauczania języka polskiego jako obcego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu student zna: - sposoby doboru podręczników i materiałów dydaktycznych - treści nauczania na poszczególnych poziomach znajomości języka polskiego jako obcego Po ukończeniu kursu student potrafi: - dobrać i wykorzystać podręczniki i pomoce dydaktyczne do zróżnicowanych potrzeb uczniów - planować pracę dydaktyczną |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Obecność na zajęciach. 2. Zadania cząstkowe. 2. Projekt końcowy. |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Marta Piasecka | |
Group instructors: | Marta Piasecka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Copyright by University of Warsaw.