University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Learning Mechanisms and Teaching Strategies

General data

Course ID: 3007-G1A2MU
Erasmus code / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Learning Mechanisms and Teaching Strategies
Name in Polish: Mechanizmy uczenia się i strategie nauczania
Organizational unit: Institute of Applied Polish Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty I roku specjalizacji glottodydaktycznej (II rok studiów) - filologia polska, stcjonarne
(in Polish) Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...)
ECTS credit allocation (and other scores): 1.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description:

During the course, students familiarize with selected issues of teaching methods and learning strategies, including among others: conditions of memory processes, development of learning mechanisms in the context of child's psychological, physical and moral development along with linguistic skills, methods and strategies of teaching Polish should be adapted to individual students' needs (including dyslexic and gifted children).

Full description:

Participants' attention focuses on psychological and educational conditions of human's development - analyzed in the context of organization of teaching processes and learning mechanisms, particularly taking into consideration teaching Polish. Acquiring basic knowledge on cognitive, linguistic, emotional and physical human's development, including construction and functioning of human's brain, along with memory processes, learning styles and teaching methods, allows participants to perceive students as persons of various needs and possibilities that should be thoroughly got to know and taken into consideration while teaching Polish.

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

- organizację i funkcjonowanie systemu oświaty w odniesieniu do projektowania procesu dydaktycznego uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych;

- rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela: etykę zawodową nauczyciela, nauczycielską pragmatykę zawodową

- konieczność poszanowania godności i potrzeb ucznia; różnicowania, indywidualizacji i personalizacji pracy z uczniami;

- pojęcia integracji i inkluzji;

- sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i ich uwarunkowania, konieczność dostosowywania procesu kształcenia do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów;

- etapy rozwoju dziecka / ucznia;

- uwarunkowania procesów pamięciowych, stylów uczenia się

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

- rozpoznać potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie

wsparcie;

- dostosować metody i strategie kształcenia polonistycznego do indywidualnych potrzeb uczniów (w tym osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi);

- zaplanować działania rozwijające u uczniów kompetencje komunikacyjne i umiejętności społeczne niezbędne do nawiązywania poprawnych relacji;

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

- okazywania empatii uczniom oraz zapewniania im wsparcia i pomocy;

- profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej;

- samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej;

- współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu

pracy.

Assessment methods and assessment criteria:

1. Presence during courses.

2. Delivering a lecture.

3. Final written test.

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Helena Balcerek, Ewa Kozłowska, Marta Piasecka
Group instructors: Ewa Kozłowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)