Learning Mechanisms and Teaching Strategies
General data
Course ID: | 3007-G1A2MU |
Erasmus code / ISCED: |
05.0
|
Course title: | Learning Mechanisms and Teaching Strategies |
Name in Polish: | Mechanizmy uczenia się i strategie nauczania |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty I roku specjalizacji glottodydaktycznej (II rok studiów) - filologia polska, stcjonarne (in Polish) Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.50
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
During the course, students familiarize with selected issues of teaching methods and learning strategies, including among others: conditions of memory processes, development of learning mechanisms in the context of child's psychological, physical and moral development along with linguistic skills, methods and strategies of teaching Polish should be adapted to individual students' needs (including dyslexic and gifted children). |
Full description: |
Participants' attention focuses on psychological and educational conditions of human's development - analyzed in the context of organization of teaching processes and learning mechanisms, particularly taking into consideration teaching Polish. Acquiring basic knowledge on cognitive, linguistic, emotional and physical human's development, including construction and functioning of human's brain, along with memory processes, learning styles and teaching methods, allows participants to perceive students as persons of various needs and possibilities that should be thoroughly got to know and taken into consideration while teaching Polish. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy student zna i rozumie: - organizację i funkcjonowanie systemu oświaty w odniesieniu do projektowania procesu dydaktycznego uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych; - rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela: etykę zawodową nauczyciela, nauczycielską pragmatykę zawodową - konieczność poszanowania godności i potrzeb ucznia; różnicowania, indywidualizacji i personalizacji pracy z uczniami; - pojęcia integracji i inkluzji; - sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: specjalne potrzeby edukacyjne uczniów i ich uwarunkowania, konieczność dostosowywania procesu kształcenia do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów; - etapy rozwoju dziecka / ucznia; - uwarunkowania procesów pamięciowych, stylów uczenia się W zakresie umiejętności absolwent potrafi: - rozpoznać potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie; - dostosować metody i strategie kształcenia polonistycznego do indywidualnych potrzeb uczniów (w tym osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi); - zaplanować działania rozwijające u uczniów kompetencje komunikacyjne i umiejętności społeczne niezbędne do nawiązywania poprawnych relacji; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: - okazywania empatii uczniom oraz zapewniania im wsparcia i pomocy; - profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej; - samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej; - współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
1. Presence during courses. 2. Delivering a lecture. 3. Final written test. |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Helena Balcerek, Ewa Kozłowska, Marta Piasecka | |
Group instructors: | Ewa Kozłowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Copyright by University of Warsaw.