University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Research in user experience

General data

Course ID: 3102-LBUE
Erasmus code / ISCED: 14.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Sociology and cultural studies The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Research in user experience
Name in Polish: Badania w projektowaniu doświadczeń użytkownika
Organizational unit: Institute of Ethnology and Cultural Anthropology
Course groups: (in Polish) Przedmioty etnograficzne do wyboru
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

optional courses

Prerequisites (description):

(in Polish) • Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów i będą wymagały przygotowania do każdych zajęć, wykonywania na bieżąco prac domowych i przygotowania projektu grupowego na zaliczenie.

• Wymagana jest znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym czytanie tekstów naukowych i branżowych.


Short description: (in Polish)

Badacz-etnolog ma umiejętności idealne do projektowania i badania doświadczeń użytkownika i tworzenia produktów cyfrowych. Podczas tych zajęć będzie miał okazję poznać podstawy projektowania i badań User Experience i nauczy się jak swoje umiejętności wykorzystać w praktyce biznesowej.

Full description: (in Polish)

W ramach przedmiotu studenci uzyskają wiedzę na temat procesów projektowania doświadczeń użytkownika przy projektowaniu produktów cyfrowych i usług (User Centered Design, Service Design, Design Thinking). Poznają etapy procesu i narzędzia stosowane na każdym z nich. Szczególny nacisk będzie położony na narzędzia i techniki badawcze. Po zajęciach student będzie potrafił zaprojektować badanie doświadczeń użytkownika (tworzenie planu badawczego, kryteriów rekrutacji, scenariusza, kwestionariusza ankiety, harmonogramu), przeprowadzić je (wywiad pogłębiony i kontekstowy, testy użyteczności, desk research, analiza konkurencji), przeanalizować wyniki i zaprezentować je w sposób dostosowany do odbiorców (raport z badań, mapa empatii, persona, user journey). Elementem zajęć będzie również nauka opisu własnych projektów w portfolio badawczym i CV oraz przygotowanie do szukania pracy jako badacz doświadczeń użytkownika (UX Researcher)

Bibliography:

Stickdorn M., Hormes M., Lawrence A., Schneider J., This is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World : a Practitioner's Handbook

Stickdorn M., Schneider J., This is Service Design Thinking: Basics, Tools, Cases

Merholtz P., Skinner K., Org Design for Design Orgs. Building and managing in-house design teams.

Gunn W., Otto T., Smith R. C., Design Anthropology. Theory and practice

Goodwin K., Designing for the digital age

Cooper A., Reimann R., Cronin D., Noessel C., About face 4

Mościchowska I., Rogoś-Turek B., Badania jako podstawa projektowania user experience

Rubin J., Chisnell D., Handbook of Usability Testing, Second Edition: How to Plan, Design, and Conduct Effective Tests

Learning outcomes: (in Polish)

Osoba kończąca przedmiot:

• Zna podstawowe pojęcia z obszaru Human-Computer Interaction i Design Anthropology

• Zna procesy projektowania zorientowanego na użytkownika i narzędzia w nich stosowane (User Centered Design, Service Design, Design Thinking)

• Potrafi stosować narzędzia badawcze stosowane w praktyce biznesowej projektowania doświadczeń użytkownika: wywiad indywidualny i kontekstowy, test użyteczności, desk research, analizę konkurencji

• Potrafi przeanalizować wyniki badania i je prezentować (raport, mapa empatii, persona, user journey)

• Potrafi zaprezentować swoje umiejętności i doświadczenie pracodawcy

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena składa się z:

• Aktywnej pracy na zajęciach (omawiane teksty i wykonywane ćwiczenia)

• Prac domowych

• Projektu na zaliczenie w grupach (realizacja badania w użytkownikami i prezentacja wyników)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)