University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Music in social communication (module 6)

General data

Course ID: 3106-2MUZKOM-KON
Erasmus code / ISCED: 03.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0215) Music and performing arts The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Music in social communication (module 6)
Name in Polish: Muzyka w komunikacji społecznej (moduł VI)
Organizational unit: Institute of Musicology
Course groups: (in Polish) III rok I st. Muzykologia
(in Polish) Przedmioty modułowe dla III r. (moduł VI)
ECTS credit allocation (and other scores): 2.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites (description):

(in Polish) Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z problematyką roli muzyki w różnych formach komunikacji społecznej. Podejmowana tematyka wymaga podejścia interdyscyplinarnego z uwzględnieniem perspektywy społecznej psychologii muzyki, socjologii muzyki oraz badań nad komunikowaniem masowym.

Short description:

The problems of musical communication (e.g. communication - definition, the models of communication); the usage of music in marketing communication (audiomarketing - music in sales place, the role of music in advertisements); musical preference; music as emotional language.

Full description:

The problems of musical communication (e.g. communication - definition, the models of communication); emotion, meaning and music, the usage of music in marketing communication (audiomarketing - music in sales place, the role of music in advertisements); musical preference; music and wellbeing etc.

Bibliography:

Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne) 2005

Danuta Gwizdalanka, Muzyka i polityka, Kraków (PWM) 1999

Dorothy Miell, Raymond MacDonald, David. J. Hargreaves (red.), Musical Communication, Oxford (Oxford University Press) 2005

Meyer Leonard: Emocje i znaczenie w muzyce, Kraków 1974

Adrian North, David J. Hargreaves, The social and applied psychology of music. Oxford (Oxford University Press) 2008

Maciej Mrozowski, Media masowe – władza, rozrywka, biznes, Warszawa 2001

Bogna Pilarczyk, Mruk Henryk (red.), Kompendium wiedzy marketingu, Warszawa (PWN) 2006

selected articles

Learning outcomes:

The understanding of the role of music in social communication in the perspective of social psychology of music, psychology of music and mass communication research.

Assessment methods and assessment criteria:

active participation; paper

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Sylwia Makomaska
Group instructors: Sylwia Makomaska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description:

The problems of musical communication (e.g. communication - definition, the models of communication); the usage of music in marketing communication (audiomarketing - music in sales place, the role of music in advertisements); musical preference; music as emotional language.

Full description:

The problems of musical communication (e.g. communication - definition, the models of communication); emotion, meaning and music, the usage of music in marketing communication (audiomarketing - music in sales place, the role of music in advertisements); musical preference; music and wellbeing etc.

Bibliography: (in Polish)

Wybrana literatura:

Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne) 2005

Danuta Gwizdalanka, Muzyka i polityka, Kraków (PWM) 1999

Dorothy Miell, Raymond MacDonald, David. J. Hargreaves (red.), Musical Communication, Oxford (Oxford University Press) 2005

Meyer Leonard: Emocje i znaczenie w muzyce, Kraków 1974

Adrian North, David J. Hargreaves, The social and applied psychology of music. Oxford (Oxford University Press) 2008

Maciej Mrozowski, Media masowe – władza, rozrywka, biznes, Warszawa 2001

wybrane artykuły

Notes: (in Polish)

- warunkiem zaliczenia jest przygotowanie dwóch referatów w grupach

- obecność na zajęciach (2 obecności nieusprawiedliwione)

- aktywność na zajęciach

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Sylwia Makomaska
Group instructors: Sylwia Makomaska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description:

The problems of musical communication (e.g. communication - definition, the models of communication); the usage of music in marketing communication (audiomarketing - music in sales place, the role of music in advertisements); musical preference; music as emotional language.

Full description:

The problems of musical communication (e.g. communication - definition, the models of communication); emotion, meaning and music, the usage of music in marketing communication (audiomarketing - music in sales place, the role of music in advertisements); musical preference; music and wellbeing etc.

Bibliography: (in Polish)

Wybrana literatura:

Doliński Dariusz, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk (Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne) 2005

Danuta Gwizdalanka, Muzyka i polityka, Kraków (PWM) 1999

Dorothy Miell, Raymond MacDonald, David. J. Hargreaves (red.), Musical Communication, Oxford (Oxford University Press) 2005

Meyer Leonard: Emocje i znaczenie w muzyce, Kraków 1974

Adrian North, David J. Hargreaves, The social and applied psychology of music. Oxford (Oxford University Press) 2008

Maciej Mrozowski, Media masowe – władza, rozrywka, biznes, Warszawa 2001

wybrane artykuły

Notes: (in Polish)

- warunkiem zaliczenia jest przygotowanie dwóch referatów w grupach

- obecność na zajęciach (2 obecności nieusprawiedliwione)

- aktywność na zajęciach

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)