Gramatyka praktyczna I 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-L1PAPG1-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.101
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka praktyczna I 2 |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia z praktycznego angielskiego dla studiów pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Gramatyka praktyczna I 1 3301-L1PAPG1-1 |
Założenia (opisowo): | Student zaliczył pierwszą część kursu: Grmatykę Praktyczną I 1 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Druga część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego. Głównym tematem zajęć jest grupa czasownikowa. Kurs rozpoczyna się od omówienia rodzaje czasowników, pojęcia czasu i aspektu oraz sposobów opisywania przeszłości i teraźniejszości. Następnie przechodzi do sposobów wyrażania przyszłości oraz modalności. Na koniec omawia proces pasywizacji. |
Pełny opis: |
Druga część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego. Głównym tematem zajęć jest grupa czasownikowa. Kurs rozpoczyna się od omówienia rodzaje czasowników, pojęcia czasu i aspektu oraz sposobów opisywania przeszłości i teraźniejszości. Następnie przechodzi do sposobów wyrażania przyszłości oraz modalności. Na koniec omawia proces pasywizacji. FRAZA CZASOWNIKOWA • Struktua frazy (operatory) • Typy czasowników • Czas, aspekt, tryb • Czas i aspekt (teraźniejszy i ciągły, przeszły i dokonany) • Czasy używane w narracji • Sposoby wyrażania przyszłości • Modalność (rodzaje modalności) • Strona bierna (użycie w czasach teraźniejszych i przyszłych) |
Literatura: |
Collins Cobuild English Grammar. Collins (1990). Carter, R., R. Hughes & M. McCarthy (2000) Exploring Grammar in Context. CUP. Gethin, H. (1992) Grammar in Context. Proficiency Level English. Nelson. Graver, B. D. (1988) Advanced English Practice. OUP Hall, N. & J. Shephheard (1991) The Anti-Grammar Grammar Book. Longman Foley, M. Hall, D. (2005) Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman Kaznowski, A. & E. Mioduszewska (1983) Exercises in English Structural & Transformational Syntax. PWN. Leech, G. & J. Svartvik (1996) A Communicative Grammar of English. Longman. Maule, D. (1991) The Naked Verb: the meaning of the English verb tense. Macmillan. Quirk, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman. Side, R. & G. Wellman (2000) Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. Swan, M. (1996) Practical English Usage. Longman. Swan, M. & C. Walters (1997) How English Works. OUP. Thomson, A. J. & A.V. Martinet (1986) A Practical English Grammar. OUP. Vince, M. (1994) Advanced English Practice. Heinemann. Willim, E. & E. Mańczak-Wohlfeld (1997) A Contrastive Approach to Problems with English. PWN. Yule, G. (1998) Explaining English Grammar OUP. |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawową strukturę frazy czasownikowej i potrafi wskazać operator. Student zna typy i podstawowe cechy czasowników angielskich. Student rozumie podstawy systemu czasu i aspektu w języku angielskim. Student potrafi użyć powyższej wiedzy w ćwiczeniach pisemnych. Student potrafi użyć powyższej wiedzy aby poprawić błędy w zdaniach. Student zna i używa różnych sposobów wyrażania przyszłości. Student zna i używa strony bierna z różnymi typami czasowników. Student zna ograniczenia użycia strony biernej. Student rozumie pojęcie modalności i zna jej rodzaje. Student zna i używa czasowników modalnych oraz alternatywnych sposobów wyrażenia modalności. Kod w programie studiów: K_U05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie następujących kryteriów: • Obecność i aktywność na zajęciach. Dopuszcza się dwie nieobecności. • Przygotowywanie ćwiczeń zadanych do domu. • Zaliczenie testów śródokresowych (min. 50% punktów) • Zaliczenie testu końcowego (min. 50% punktów) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.