Gramatyka praktyczna I 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-L1PAPG1-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.101
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka praktyczna I 1 |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia dla pierwszego roku studiów pierwszego stopnia Obowiązkowe zajęcia z praktycznego angielskiego dla studiów pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Pierwsza część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego koncentruje się na poziomach analizy językowej i frazie rzeczownikowej. |
Pełny opis: |
Pierwsza część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego koncentruje się na poziomach analizy językowej i frazie rzeczownikowej. Omawiana tematyka: POZIOMY ANALIZY JĘZYKOWEJ • Części mowy, • Rodzaje fraz • Funkcje w zdaniu • Analiza zdania pojedynczego • Zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie FRAZA RZECZOWNIKOWA • Struktura frazy (pre- i postmodyfikacja) • Typy i cechy rzeczowników • Policzalność jako właściwość zależna od kontekstu; • Przedimki (określony i nieokreślony, użycie specyficzne, użycie generyczne) • Przyimotniki (stopniowanie, szyk, imiesłowy) • Zdanie podrzędne względne (+/- definiujące, użycie zaimków) |
Literatura: |
Collins Cobuild English Grammar. Collins (1990). Carter, R., R. Hughes & M. McCarthy (2000) Exploring Grammar in Context. CUP. Gethin, H. (1992) Grammar in Context. Proficiency Level English. Nelson. Gołębiowska, L. (1993) A BOOK czy THE BOOK. O przedimkach w języku angielskim. WP. Graver, B. D. (1988) Advanced English Practice. OUP Foley, M. Hall, D. (2005) Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman Kaznowski, A. & E. Mioduszewska (1983) Exercises in English Structural & Transformational Syntax. PWN. Leech, G. & J. Svartvik (1996) A Communicative Grammar of English. Longman. Quirk, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman. Side, R. & G. Wellman (2000) Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. Swan, M. (1996) Practical English Usage. Longman. Swan, M. & C. Walters (1997) How English Works. OUP. Thomson, A. J. & A.V. Martinet (1986) A Practical English Grammar. OUP. Vince, M. (1994) Advanced English Practice. Heinemann. Willim, E. & E. Mańczak-Wohlfeld (1997) A Contrastive Approach to Problems with English. PWN. Yule, G. (1998) Explaining English Grammar OUP. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i używa podstawowej terminologii gramatycznej w języku angielskim (i zna polskie odpowiedniki tych terminów). Student rozumie pojęcie frazy. Student potrafi nazwać różne rodzaje fraz. Student potrafi zanalizować proste zdanie angielskie. Student potrafi rozróżnić pomiędzy zdaniami prostymi, złożonymi podrzędnie i współrzędnie. Student zna podstawowe cechy rzeczowników (liczba, rodzaj, przypadek). Student zna podstawową strukturę frazy rzeczownikowej (przedimki, przydawki, porządek wyrazów we frazie, zdania przydawkowe) . Student potrafi użyć właściwego szyku wyrazów we frazie rzeczownikowej. Student potrafi rozróżnić pomiędzy rodzajami zdań przydawkowych. Student potrafi użyć właściwego zaimka i zna zasady interpunkcji w zdaniach przydawkowych. Kod w programie studiów: K_U05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie następunjących kryteriów: • Obecność i aktywność na zajęciach. Dopuszcza się trzy nieobecności. • Przygotowywanie ćwiczeń zadanych do domu. • Zaliczenie testów śródokresowych (min. 50% punktów) • Zaliczenie testu końcowego (min. 50% punktów) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.