(in Polish) MET-DJF: Dydaktyka nauczania języków obcych: Dydaktyka nauczania j. francuskiego w szkole podstawowej
General data
Course ID: | 3304-1DZ2O-MET-DNJSP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | MET-DJF: Dydaktyka nauczania języków obcych: Dydaktyka nauczania j. francuskiego w szkole podstawowej |
Organizational unit: | Institute of French Studies |
Course groups: |
(in Polish) Plan 1 stopień 2 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym) (in Polish) Plan 2 stopień 1 rok (in Polish) Przedmioty metodyczne Courses resulting in teaching certificates |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | pedagogical qualifications |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego w szkole podstawowej. Słuchacze zostaną zapoznani z dokumentami regulującymi pracę nauczyciela języka obcego na 1. i 2. etapie edukacyjnym. Przeanalizują profil psychopedagogiczny uczniów szkoły podstawowej w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych. Zostaną zapoznani z technikami pracy na zajęciach z języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej i w klasach 4-8. Dowiedzą się również jak wybierać podręczniki dostosowane do tych grup wiekowych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Polskie i europejskie akty legislacyjne dotyczące nauczania języków obcych na 1. i 2. etapie edukacyjnym. 2. Na czym polega wczesnoszkolne kształcenie językowe? 3. Cele i treści kształcenia językowego w klasach 1-3 SP. 4. Profil psychopedagogiczny ucznia klas 1-3 SP. 5. Gry i zabawy we wczesnoszkolnej nauce języka obcego. 6. Rozwijanie kompetencji językowych w klasach 1-3 SP. 7. Kryteria wyboru podręcznika do nauki języka francuskiego w klasach 1-3 SP 8. Profil psychopedagogiczny ucznia klas 4-8 SP. 9. Cele i treści kształcenia językowego w klasach 4-8 SP (pierwszy i drugi język obcy) 10. Rozwijanie kompetencji receptywnych w języku obcym w klasach 4-8 SP. 11. Rozwijanie kompetencji produktywnych w języku obcym w klasach 4-8 SP 12. Nauczanie słownictwa i gramatyki w klasach 4-8 SP. 13. Kryteria wyboru podręcznika do nauki języka francuskiego w klasach 4-8 SP. |
Bibliography: |
(in Polish) - Gaonac’h, D., 2006, L’enseignement précoce d’une langue étrangère : le point de vue de la sociolinguistique, Hachette FLE, Paris. - Gajewska, E., 2011, Techniki nauczania języka obcego, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie, Tarnów. - Komorowska, H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna. Warszawa. - Pamuła, M., 2006, Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa. - Pamuła-Behrens, M., 2012, Nauka czytania w języku obcym w okresie wczesnoszkolnym. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków. - Vanthier, H., 2009, L’enseignement aux enfants en classe de langue, Clé International, Paris. |
Learning outcomes: |
(in Polish) - zna podstawowe pojęcia i odpowiadające im terminy używane w glottodydaktyce; oraz rozumie ich usytuowanie w relacji do innych dziedzin humanistyki; - ma usystematyzowaną wiedzę dotyczącą kształcenia językowego; - ma elementarną wiedzę o kierunkach badań i o najnowszych osiągnięciach w glottodydaktyce; - potrafi korzystać z różnych źródeł i sposobów, w tym nowoczesnych technologii informacyjnych, aby wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach oraz posługuje się podstawowymi źródłami leksykograficznymi i gramatycznymi ; - posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac z zakresu glottodydaktyki; - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla językoznawstwa, literaturoznawstwa i metodyki nauczania języków obcych - w typowych sytuacjach profesjonalnych; - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, ocenia własne kompetencje w różnych dziedzinach i doskonali umiejętności; - umie współpracować w grupie, rozwiązywać problemy w dyskusji i inicjować stosowne do sytuacji rozwiązania; - potrafi dokonać wzajemnej ewaluacji z poszanowaniem godności i uczuć członków grupy; • potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania; • prawidłowo identyfikuje problemy i podejmuje decyzje związane z wykonaniem zawodu (KK_06). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) aktywny udział w zajęciach; realizacja projektu dydaktycznego; uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Radosław Kucharczyk | |
Group instructors: | Radosław Kucharczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail or grading
Seminar - Pass/fail or grading |
Copyright by University of Warsaw.