University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) MET-DJF: Dydaktyka nauczania języków obcych: Dydaktyka nauczania j. francuskiego w szkole podstawowej

General data

Course ID: 3304-1DZ2O-MET-DNJSP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: MET-DJF: Dydaktyka nauczania języków obcych: Dydaktyka nauczania j. francuskiego w szkole podstawowej
Organizational unit: Institute of French Studies
Course groups: (in Polish) Plan 1 stopień 2 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym)
(in Polish) Plan 2 stopień 1 rok
(in Polish) Przedmioty metodyczne
Courses resulting in teaching certificates
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

pedagogical qualifications

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w charakterze nauczyciela języka francuskiego w szkole podstawowej. Słuchacze zostaną zapoznani z dokumentami regulującymi pracę nauczyciela języka obcego na 1. i 2. etapie edukacyjnym. Przeanalizują profil psychopedagogiczny uczniów szkoły podstawowej w kontekście procesu uczenia się i nauczania języków obcych. Zostaną zapoznani z technikami pracy na zajęciach z języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej i w klasach 4-8. Dowiedzą się również jak wybierać podręczniki dostosowane do tych grup wiekowych.

Full description: (in Polish)

1. Polskie i europejskie akty legislacyjne dotyczące nauczania języków obcych na 1. i 2. etapie edukacyjnym.

2. Na czym polega wczesnoszkolne kształcenie językowe?

3. Cele i treści kształcenia językowego w klasach 1-3 SP.

4. Profil psychopedagogiczny ucznia klas 1-3 SP.

5. Gry i zabawy we wczesnoszkolnej nauce języka obcego.

6. Rozwijanie kompetencji językowych w klasach 1-3 SP.

7. Kryteria wyboru podręcznika do nauki języka francuskiego w klasach 1-3 SP

8. Profil psychopedagogiczny ucznia klas 4-8 SP.

9. Cele i treści kształcenia językowego w klasach 4-8 SP (pierwszy i drugi język obcy)

10. Rozwijanie kompetencji receptywnych w języku obcym w klasach 4-8 SP.

11. Rozwijanie kompetencji produktywnych w języku obcym w klasach 4-8 SP

12. Nauczanie słownictwa i gramatyki w klasach 4-8 SP.

13. Kryteria wyboru podręcznika do nauki języka francuskiego w klasach 4-8 SP.

Bibliography: (in Polish)

- Gaonac’h, D., 2006, L’enseignement précoce d’une langue étrangère : le point de vue de la sociolinguistique, Hachette FLE, Paris.

- Gajewska, E., 2011, Techniki nauczania języka obcego, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie, Tarnów.

- Komorowska, H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna. Warszawa.

- Pamuła, M., 2006, Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa.

- Pamuła-Behrens, M., 2012, Nauka czytania w języku obcym w okresie wczesnoszkolnym. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.

- Vanthier, H., 2009, L’enseignement aux enfants en classe de langue, Clé International, Paris.

Learning outcomes: (in Polish)

- zna podstawowe pojęcia i odpowiadające im terminy używane w glottodydaktyce; oraz rozumie ich usytuowanie w relacji do innych dziedzin humanistyki;

- ma usystematyzowaną wiedzę dotyczącą kształcenia językowego;

- ma elementarną wiedzę o kierunkach badań i o najnowszych osiągnięciach w glottodydaktyce;

- potrafi korzystać z różnych źródeł i sposobów, w tym nowoczesnych technologii informacyjnych, aby wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację niezbędną do udziału w zajęciach oraz posługuje się podstawowymi źródłami leksykograficznymi i gramatycznymi ;

- posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac z zakresu glottodydaktyki;

- potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla językoznawstwa, literaturoznawstwa i metodyki nauczania języków obcych - w typowych sytuacjach profesjonalnych;

- rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, ocenia własne kompetencje w różnych dziedzinach i doskonali umiejętności;

- umie współpracować w grupie, rozwiązywać problemy w dyskusji i inicjować stosowne do sytuacji rozwiązania;

- potrafi dokonać wzajemnej ewaluacji z poszanowaniem godności i uczuć członków grupy;

• potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania;

• prawidłowo identyfikuje problemy i podejmuje decyzje związane z wykonaniem zawodu (KK_06).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

aktywny udział w zajęciach;

realizacja projektu dydaktycznego;

uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Radosław Kucharczyk
Group instructors: Radosław Kucharczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail or grading
Seminar - Pass/fail or grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)