Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-RTNH-2U |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim |
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich |
Grupy: |
Plan specjalności hiszpańskojęzycznych 2 rok 2 stopnia Przedmioty podstawowe dla 2 roku studiów 2 stopnia, specjalność hiszpańska |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie C1+. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Analiza esejów oraz tekstów o charakterze naukowym i filologicznym. Ma w założeniu wspomóc uczestników zajęć w redagowaniu prac magisterskich. Zajęcia te zapoznają studenta z bardziej formalnymi i skomplikowanymi formami i strukturą tekstu akademickiego i są ukierunkowane na wykształcenie umiejętności językowych umożliwiających napisanie pracy magisterskiej bądź rozprawy naukowej. Analiza porównawcza tekstów uczy trafnego wyciągania wniosków, zrozumiałego przedstawienia myśli przewodniej, trafnego doboru i przekazu informacji oraz odpowiednich rejestrów językowych. Niniejsze zajęcia pozwalają na praktyczne zastosowanie wszystkich poznanych reguł obowiązujących w wypowiedzi pisemnej. |
Pełny opis: |
1.- Struktura tekstu akademickiego. Wstęp i zakończenie pracy magisterskiej. Bibliografia. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 2.- Struktura argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 3.- Spójność tematyczna. Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 4.- Osoby dyskursu i tzw.mówienie „bezosobowe”. Podmiot dyskursu akademickiego; zastosowane strategie (podmiot „osobowy”, struktura „dyskursu bezosobowego”- ominięcie pierwszej osoby jako podmiotu. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) 6.- Różnicowanie dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna) |
Literatura: |
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014. - ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001. - SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po ukończeniu programu student: - posiada kompetencje jezykowa w zakresie jezyka hiszpanskiego na poziomie zaawansowanym w jezyku pisanym i mowionym - C2, umozliwiajaca rozumienie, analize i interpretacje, a takze przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie jezykoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii - zna terminologie nauk humanistycznych w szczególnosci nauk filologicznych, na poziomie roszczerzonym - ma poglebiona wiedze z zakresu gramatyki i stylistyki jezyka hiszpanskiego - zna i rozumie pojecia i zasady z zakresu ochrony wlasnosci intelektualnej i prawa autorskiego oraz zarzadzania zasobami walsnosci intelektualnej - ma uporzadkowana wiedze o projektowaniu, metodyce, pragmatyce i prezentacji badan naukowych wystarczajaca do przygotowania pracy magisterskiej Umiejetnosci: - posiada umiejetnosci merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem wlasnych pogladow oraz formulowania wnioskow i tworzenia syntetycznych podsumowan Kompetencje spoleczne: - ma swiadomosc swojej wiedzy i umiejetnosci jezykowych w zakresie jezyka hiszpanskiego, rozumie potrzebe ciaglego doksztalcenia sie zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny wlasnych kompetencji, doskonali umiejetnosci |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła: aktywny udział w zajęciach (3 nieobecności = brak zaliczenia) Aby uzyskać zaliczenie, student jest zobowiązany przedstawić 2 strony pracy magisterskiej, nad którymi pracować będziemy podczas zajęć, oraz 3 strony pracy magisterskiej, które omówione zostaną z prowadzącą podczas dyżuru (razem 5 stron). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.