(in Polish) Best English short stories – the art of interpretation (Eng B2+)
General data
Course ID: | 4100-BESS-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Best English short stories – the art of interpretation (Eng B2+) |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
General university courses General university courses in the humanities |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Type of course: | general courses |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przedstawienie studentom przekrojowego wyboru opowiadań anglojęzycznych oraz ich krytycznoliteracka analiza. Studenci zapoznają się z pojęciami kluczowymi dla tego gatunku literackiego, a także będą mieli możliwość spojrzenia na opowiadania w kontekście biograficznym, historycznym i kulturowym. Będzie to podróż w czasie i przestrzeni, poczynając od drugiej dekady XIX w, a kończąc na opowiadaniach wybiegających w odległą przyszłość. Przyjrzymy się różnym nurtom literackim i odwiedzimy kilka kontynentów. |
Full description: |
(in Polish) 1) Zapoznanie z kluczowymi pojęciami używanymi w analizie krytycznoliterackiej opowiadań. 2) Omówienie znaczenia kontekstu biograficznego, historycznego i kulturowego 3) Analiza i interpretacją wybranych opowiadań anglojęzycznych, takich jak: - Edgar Allan Poe - prekursor współczesnego horroru „ The Tell-Tale Heart” - Kate Chopin – kobieta wyzwolona “ The Story of an Hour” - James Joyce - rozterki młodości “ Eveline” - Ernest Hemingway – narodziny macho “ A Day’s Wait” - JRR Tolkien – jakiego nie znacie “Leaf by Niggle” - Penelope Lively – naga prawda o dorastaniu “ Clara’s Day” - Ray Bradbury – powrót do przyszłości „The Veldt” - John Maxwell Coetze – nie odmówisz jej „Lies” - Zadie Smith – Pan Minister i burza “Moonlit Landscape with Bridge” Wybór opowiadań może ulec nieznacznym zmianom. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Edgar Allan Poe ‘The Tell-Tale Heart’ 2. Kate Chopin “ The Story of an Hour” 3. James Joyce “ Eveline” 4. Ernest Hemingway “ A Day’s Wait” 5. JRR Tolkien “Leaf by Niggle” 6. Penelope Lively “ Clara’s Day” 7. Ray Bradbury „The Veldt” 8. John Maxwell Coetze „Lies” 9. Zadie Smith “Moonlit Landscape with Bridge” 10. Thomas C Foster “How to Read Literature Like a Professor” HarperCollins, 2003 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student zna i rozumie: K_W01 wybrane fakty, teorie i zjawiska z zakresu literaturoznawstwa i literatury anglojęzycznej K_W02 niezbędną terminologię z zakresu literaturoznawstwa i literatury anglojęzycznej Umiejętności: student potrafi: K_U01 wyszukiwać, analizować oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K _U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem różnych źródeł K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw interpretacyjnych i poglądów różnych autorów Kompetencje społeczne: student jest gotów do: K_ K03 odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K09 uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form |
Copyright by University of Warsaw.