Youth and adult education
General data
Course ID: | 4100-IIMPEDMLDIEA-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Youth and adult education |
Name in Polish: | Pedagogika młodzieży i elementy andragogiki |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
General university courses General university courses in CKNJOiEE General university courses in the humanities |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Prerequisites (description): | (in Polish) Przedmiot umożliwia przybliżenie Studentom wybranej tematyki mieszczącej się w obszarze pedagogiki młodzieży oraz andragogiki. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot umożliwia przybliżenie Studentom wybranej tematyki mieszczącej się w obszarze pedagogiki młodzieży oraz andragogiki. Uczestnictwo w zajęciach ma prowadzić do wyposażenia studentów w szczegółową wiedzę na temat zjawisk istotnych zarówno z perspektywy funkcjonowania człowieka, jak również – w szerszym ujęciu - społeczeństwa XXI wieku, socjologii edukacji, aspektów porównawczych dotyczących funkcjonowania człowieka w świecie współczesnym w ujęciu psychopedagogicznym. |
Full description: |
(in Polish) Podstawowym celem zajęć jest W trakcie poszczególnych zajęć wprowadzone i zdefiniowane zostaną pojęcia oraz wybrane koncepcje teoretyczne kluczowe z punktu widzenia omawianych w ich trakcie zagadnień, a ponadto przedstawione zostaną wyniki wybranych badań odnoszących się do szerokiego spektrum zagadnień dotyczących kondycji i postaw młodzieży i młodych dorosłych. Tematyka dotyczyć będzie również sytuacji społecznej dorosłych, ról życiowych, zadań zawodowych oraz wybranych aspektów możliwości i potrzeb edukacji osób dorosłych |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje / red. Ewa Przybylska. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2001. 2. Cialdini, R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2004 (oraz późniejsze wydania). 3. Doliński, D., Strelau, J. (red.), Psychologia Akademicka. Podręcznik. Tom 1-2. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2018. 4. Heszen, I. : Psychologia stresu. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2013. 5. Krahe, B. : Agresja. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2006. 6. Melosik Z.: Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności. Impuls. Kraków 2010. 7. Nowakowska-Siuta R.: Romantyczny i pragmatyczny. Idea niemieckiego uniwersytetu neohumanistycznego i jej społeczne rekonstrukcje. Wyd. ChAT. Warszawa 2018. 8. Paszkowska-Rogacz, A. : Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych. Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej. Warszawa 2003. 9. Śliwerski B., Z. Kwieciński (red.): Pedagogika. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2019 10. Wojciszke, B. : Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Warszawa 2004 11. Zimbardo, P.G., Johnson, R.L., McCann, V. : Psychologia. Kluczowe koncepcje. Człowiek i jego środowisko, Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Aronson, E. (red.) : Człowiek – istota społeczna. Wybór tekstów. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2002. 2. Cierpiałkowska, L. : Psychopatologia. Wydawnictwo Naukowe Scholar. Warszawa 2007. 3. Jarosiewicz, H.: Psychologia dążeń i skłonności zawodowych. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012. 4. Łączyk, M., Osobowościowe uwarunkowania preferencji zawodowych młodzieży. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2008. 5. Łosiak, W. : Psychologia stresu. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2008. 6. Stephan, W.G., Stephan, C.W.: Wywieranie wpływu przez grupy. Psychologia relacji. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2003. 7. Trzebińska, E.: Psychologia pozytywna. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2008. 8. Wojciszke, B. : Psychologia miłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2005. |
Learning outcomes: |
K_W04 the methods (based on education research), norms, procedures and standards of practice in various educational institutions, including institutions of higher education, related to the teaching foreign languages or social studies P7S_WG Scope and depth K_W05; S_W05 to a significant extent, human development in biological, psychological, social and cultural P7S_WG Scope and depth to a significant extent, human development in biological, psychological, social and cultural aspects K_U08; S_U8 use theories in psychology, pedagogy and education, and other related disciplines to critically analyse and interpret educational, social, care-giving and cultural issues, as well as understand the motives and patterns of human behaviour P7S_UW The application of knowledge/problems solved and activities performed K_K02 critically reflect on the level of their skills and knowledge, constantly develop professionally and personally, self-assess their competences, improve their skills, plan their development and training, consult experts in case of difficulties P7S_KK Assessment/ critical approach K_K09 participate in cultural and social issues through the use of a variety of media P7S_KR Professional role/ autonomy/ development of the ethos |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Dla Studentów dla których przedmiot jest ogólnouniwersytecki: zaliczenie z oceną. Dla studentów kierunku Nauczanie języków obcych przedmiot kończy się zaliczeniem wykładu oraz egzaminem Zaliczenie kursu internetowego jest obowiązkowe dla uzyskania zaliczenia całego przedmiotu. 40% oceny końcowej obejmuje aktywność na platformie Kampus oraz wykonywanie na niej zadań cząstkowych w określonych terminach. 60% oceny końcowej stanowi obecność na zajęciach w sali oraz punkty uzyskane z quizu końcowego |
Copyright by University of Warsaw.