University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical French for academic communication

General data

Course ID: 4100-IMNJFKA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Practical French for academic communication
Name in Polish: Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 1
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups: Obligatory subjects in semester I in CKNJOiEE UW - second cycle studies
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: French
Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Blok przedmiotów kształcenia nauczycielskiego.

Znajomość języka francuskiego na poziomie C1.


Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych.


Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego.


Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach o charakterze naukowym. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności.

Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego.

Full description: (in Polish)

Student kończąc kurs powinien potrafić brać udział w dyskursie na poziomie akademickim i posiadać kompetencje związane z prowadzeniem takiegoż szeroko pojętego dyskursu w mowie i piśmie.

W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenia wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie na przestrzeni semestru.

Student kończąc kurs powinien rozumieć szeroki zakres tekstów o charakterze złożonym, w tym tekstów specjalistycznych, popularnonaukowych, naukowych i literackich, wypowiadać się stosując precyzyjne i poprawne sformułowania , budować wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, streszczać informacje ze źródeł pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy.

Student powinien potrafić brać udział w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując z precyzją i klarownie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.

Student powinien wypowiadać się w mowie i piśmie na temat złożonych zagadnień, ujętych w opracowaniach lub artykułach, logicznie prezentując problemy w swoim wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii.

Student powinien umieć robić notatki z wykładu, a także przygotowywać wystąpienia publiczne, potrafiąc odpowiedzieć na zadane pytania, umiejętnie gospodarując czasem przeznaczonym na wypowiedź.

Bibliography: (in Polish)

Baril, D. (2008). Techniques de l'expression écrite et orale. Paris: Sirey.

Calvet, J-L. (dir). (2014). Histoire de l'écriture. / J.-L.Calvet. Paris : A. Fayard.

Garnier S., Savage A.D. (2018). Rédiger un texte académique en français.

Paris: Editions Ophrys.

Guyot-Clément, C. (2012). Apprendre la langue de l'argumentation. Paris: Belin Sup Langues.

Lundquist, L. (2013). Lire un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys.

Mortureux, M-F. (2015). La lexicologie entre langue et discours. Paris: Armand Colin.

Riegel, M., Pellat, J-C., Rioul, R. (2018). Grammaire méthodique du français. Paris : Presses Universitaires de France.

Wybrane artykuły i opracowania naukowe i publicystyczne

Wybrane audycje radiowo-telewizyjne o charakterze popularno-naukowym

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: absolwent zna i rozumie

S_W01

w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej.

S_W17

w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia

Umiejętności: absolwent potrafi

S_U01

wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku francuskim

S_U03

dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania

1.2.3

S_U07

ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania

S_U12

formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu

S_U18

porozumiewać się w języku francuskim, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych.

S_U19

przygotować zaawansowane prace pisemne w języku francuskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

S_U20

przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

S_U21

w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów nauczanie języków obcych

S_U22

prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów

S_U23

posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego

S_U25

pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu

S_U27

samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku francuskim

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

S_K01

uczenia się przez całe życie

S_K02

krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

S_K06

współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

S_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności (dopuszczalna jest jedna nieobecność w semestrze), aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach:

Mówienie 25%

Pisanie 25%

Czytanie 25 %

Rozumienie ze słuchu 25%

Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji i inne, dobrane do specyfiki danej grupy studentów i ich indywidualnych potrzeb.

Semestr zimowy kończy się zaliczeniem na ocenę uzyskanym z wyżej wymienionych czterech kompetencji przy minimum 60% uzyskanych z każdej z kompetencji.

Procentowa skala ocen:

Poniżej 51%. – ocena niedostateczna (2,0)

- od 51 do 60 %. - ocena dostateczna (3,0),

- od 61 do 70 %. - ocena dostateczna plus (3,5),

- od 71 do 80 %. - ocena dobra (4,0),

- od 81 do 90 %. - ocena dobra plus (4,5),

- od 91 do 100 %. - ocena bardzo dobra (5,0).

Ocenę celującą (5!) otrzymuje student, który spełnia na 100%, zgodnie z powyższą skalą, wymagania wynikające z realizowanego programu, ale także dzieli się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza program oraz wykazuje zainteresowanie ciągłym poszerzaniem posiadanych kompetencji poprzez udokumentowany i obserwowalny nakład pracy.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Piotrowska-Skrzypek
Group instructors: Małgorzata Piotrowska-Skrzypek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu).

Full description: (in Polish)

Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)

Bibliography: (in Polish)

Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu).

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Piotrowska-Skrzypek
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu).

Full description: (in Polish)

Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)

Bibliography: (in Polish)

Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu).

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)