Practical French for academic communication
General data
Course ID: | 4100-IMNJFKA |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Practical French for academic communication |
Name in Polish: | Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 1 |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
Obligatory subjects in semester I in CKNJOiEE UW - second cycle studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | French |
Type of course: | foreign languages |
Prerequisites (description): | (in Polish) Blok przedmiotów kształcenia nauczycielskiego. Znajomość języka francuskiego na poziomie C1. Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach o charakterze naukowym. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
Full description: |
(in Polish) Student kończąc kurs powinien potrafić brać udział w dyskursie na poziomie akademickim i posiadać kompetencje związane z prowadzeniem takiegoż szeroko pojętego dyskursu w mowie i piśmie. W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenia wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie na przestrzeni semestru. Student kończąc kurs powinien rozumieć szeroki zakres tekstów o charakterze złożonym, w tym tekstów specjalistycznych, popularnonaukowych, naukowych i literackich, wypowiadać się stosując precyzyjne i poprawne sformułowania , budować wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, streszczać informacje ze źródeł pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy. Student powinien potrafić brać udział w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując z precyzją i klarownie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Student powinien wypowiadać się w mowie i piśmie na temat złożonych zagadnień, ujętych w opracowaniach lub artykułach, logicznie prezentując problemy w swoim wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. Student powinien umieć robić notatki z wykładu, a także przygotowywać wystąpienia publiczne, potrafiąc odpowiedzieć na zadane pytania, umiejętnie gospodarując czasem przeznaczonym na wypowiedź. |
Bibliography: |
(in Polish) Baril, D. (2008). Techniques de l'expression écrite et orale. Paris: Sirey. Calvet, J-L. (dir). (2014). Histoire de l'écriture. / J.-L.Calvet. Paris : A. Fayard. Garnier S., Savage A.D. (2018). Rédiger un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys. Guyot-Clément, C. (2012). Apprendre la langue de l'argumentation. Paris: Belin Sup Langues. Lundquist, L. (2013). Lire un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys. Mortureux, M-F. (2015). La lexicologie entre langue et discours. Paris: Armand Colin. Riegel, M., Pellat, J-C., Rioul, R. (2018). Grammaire méthodique du français. Paris : Presses Universitaires de France. Wybrane artykuły i opracowania naukowe i publicystyczne Wybrane audycje radiowo-telewizyjne o charakterze popularno-naukowym |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: absolwent zna i rozumie S_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej. S_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia Umiejętności: absolwent potrafi S_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku francuskim S_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania 1.2.3 S_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania S_U12 formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu S_U18 porozumiewać się w języku francuskim, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych. S_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku francuskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł S_U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł S_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów nauczanie języków obcych S_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów S_U23 posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego S_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu S_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku francuskim Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do S_K01 uczenia się przez całe życie S_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu S_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role S_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności (dopuszczalna jest jedna nieobecność w semestrze), aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach: Mówienie 25% Pisanie 25% Czytanie 25 % Rozumienie ze słuchu 25% Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji i inne, dobrane do specyfiki danej grupy studentów i ich indywidualnych potrzeb. Semestr zimowy kończy się zaliczeniem na ocenę uzyskanym z wyżej wymienionych czterech kompetencji przy minimum 60% uzyskanych z każdej z kompetencji. Procentowa skala ocen: Poniżej 51%. – ocena niedostateczna (2,0) - od 51 do 60 %. - ocena dostateczna (3,0), - od 61 do 70 %. - ocena dostateczna plus (3,5), - od 71 do 80 %. - ocena dobra (4,0), - od 81 do 90 %. - ocena dobra plus (4,5), - od 91 do 100 %. - ocena bardzo dobra (5,0). Ocenę celującą (5!) otrzymuje student, który spełnia na 100%, zgodnie z powyższą skalą, wymagania wynikające z realizowanego programu, ale także dzieli się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza program oraz wykazuje zainteresowanie ciągłym poszerzaniem posiadanych kompetencji poprzez udokumentowany i obserwowalny nakład pracy. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Group instructors: | Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | foreign languages |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
|
Full description: |
(in Polish) Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | foreign languages |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
|
Full description: |
(in Polish) Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
Copyright by University of Warsaw.