Practical German for academic communication
General data
Course ID: | 4100-IMNJNKA |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0231) Language acquisition
|
Course title: | Practical German for academic communication |
Name in Polish: | Nauka języka niemieckiego - komunikacja akademicka 1 |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
Obligatory subjects in semester I in CKNJOiEE UW - second cycle studies |
Course homepage: | http://www.cknjoiee.uw.edu.pl |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | German |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
Full description: |
(in Polish) Student kończąc kurs powinien potrafić brać udział w dyskursie na poziomie akademickim i posiadać kompetencje związane z prowadzeniem takiegoż szeroko pojętego dyskursu w mowie i piśmie. W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenia wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie na przestrzeni semestru. Student kończąc kurs powinien rozumieć szeroki zakres trudnych, dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich, wypowiadać się stosując skomplikowane sformułowania, budować wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, streszczać informacje ze źródeł pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy. Student powinien potrafić brać udział w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując precyzyjnie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Student powinien wypowiadać się w mowie i piśmie w szeroko zbudowanych tekstach, na temat złożonych zagadnień, ujętych w opracowaniach lub artykułach, logicznie prezentując problemy w klarownym wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. Student powinien potrafić zrecenzować prace specjalistyczne i utwory literackie. Student powinien umieć robić notatki z wykładu, a także przygotowywać wystąpienia publiczne, potrafiąc odpowiedzieć na zadane pytania, umiejętnie gospodarując czasem przeznaczonym na wypowiedź. Student powinien potrafić stworzyć pracę naukową, budując ją w odpowiednich proporcjach, potrafiąc cytować, właściwie redagować tekst, budować bibliografię i przypisy. |
Bibliography: |
(in Polish) Kurs Campus Deutsch Hueber Verlag Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag Wybrane artykuły i opracowanie naukowe i publicystyczne Wybrane teksty literackie Wybrane strony internetowe https://auratikum.de/blog/wissenschaftlich-schreiben-lernen-so-gehts/ https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/ https://www.bachelorprint.de/wissenschaftliches-schreiben/ https://studium.utb.de/wissenschaftlich-schreiben/ file:///C:/Users/admin/Downloads/C1_2032X_DE.pdf https://home.uni-leipzig.de/schreibportal/ https://deutsch-mit-marija.de/wp-content/uploads/2017/01/Akademische-Sprache-normales-Deutsch.pdf |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku niemieckim, ich prawidłowości i zakłócenia K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku niemieckim K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania 1.2.3 K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U12 formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu K_U18 porozumiewać się w języku obcym, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku niemieckim K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku niemieckim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku niemieckim na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku niemieckim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów K_U23 posługiwać się językiem niemieckim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku niemieckim K_K01 uczenia się przez całe życie K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ćwiczenia na recepcję i produkcję dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich. Udział w dyskusjach (stawianie tez i argumentowanie), recenzowanie prac specjalistycznych i utworów literackich, wystąpienia publiczne, ćwiczenia retoryczne, przygotowanie do pisania pracy magisterskiej (cytowanie, redagowanie, tworzenie bibliografii i przypisów). Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności, aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach: Mówienie 25% Pisanie 25% Czytanie 25 % Rozumienie ze słuchu 25% Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji etc. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Nowakowska | |
Group instructors: | Katarzyna Nowakowska | |
Course homepage: | http://www.cknjoiee.uw.edu.pl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Classroom |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
|
Full description: |
(in Polish) Student kończąc kurs powinien potrafić brać udział w dyskursie na poziomie akademickim i posiadać kompetencje związane z prowadzeniem takiegoż szeroko pojętego dyskursu w mowie i piśmie. W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenia wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie na przestrzeni semestru. Student kończąc kurs powinien rozumieć szeroki zakres trudnych, dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich, wypowiadać się stosując skomplikowane sformułowania, budować wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, streszczać informacje ze źródeł pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy. Student powinien potrafić brać udział w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując precyzyjnie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Student powinien wypowiadać się w mowie i piśmie w szeroko zbudowanych tekstach, na temat złożonych zagadnień, ujętych w opracowaniach lub artykułach, logicznie prezentując problemy w klarownym wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. Student powinien potrafić zrecenzować prace specjalistyczne i utwory literackie. Student powinien umieć robić notatki z wykładu, a także przygotowywać wystąpienia publiczne, potrafiąc odpowiedzieć na zadane pytania, umiejętnie gospodarując czasem przeznaczonym na wypowiedź. Student powinien potrafić stworzyć pracę naukową, budując ją w odpowiednich proporcjach, potrafiąc cytować, właściwie redagować tekst, budować bibliografię i przypisy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kurs Campus Deutsch Hueber Verlag Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag Wybrane artykuły i opracowanie naukowe i publicystyczne Wybrane teksty literackie Wybrane strony internetowe https://auratikum.de/blog/wissenschaftlich-schreiben-lernen-so-gehts/ https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/ https://www.bachelorprint.de/wissenschaftliches-schreiben/ https://studium.utb.de/wissenschaftlich-schreiben/ file:///C:/Users/admin/Downloads/C1_2032X_DE.pdf https://home.uni-leipzig.de/schreibportal/ https://deutsch-mit-marija.de/wp-content/uploads/2017/01/Akademische-Sprache-normales-Deutsch.pdf |
|
Notes: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone są synchronicznie za pomocą Zoom w terminach zgodnych z planem zajęć dostępnym na stronie CKNJOIEE. Obecność sprawdzana jest poprzez odczytanie listy studentów i ustne potwierdzenie obecności. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Linki do zajęć i do dyżurów wirtualnych udostępniane są na stronie kursu na platformie Kampus. |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Nowakowska | |
Group instructors: | Katarzyna Nowakowska | |
Course homepage: | http://www.cknjoiee.uw.edu.pl | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Classroom |
|
Short description: |
The classes aim to enhance students' language competencies in academic discourse, with particular emphasis on writing scientific papers, delivering presentations, and participating in scientific discussions. The classes are conducted exclusively in the language of specialization. Additionally, the classes emphasize the development of student autonomy, as well as the development of observation and evaluation skills in the teaching and learning process of a foreign language. |
|
Full description: |
Upon completing the course, the student should be able to participate in discourse at an academic level and possess competencies related to conducting such discourse broadly in both speech and writing. To this end, the course provides integrated training in all language competencies: speaking, writing, reading, and listening, concurrently throughout the semester. The student, upon completing the course, should understand a wide range of difficult, longer, and complicated texts, including specialist, scientific, and literary texts. They should be able to express themselves using complex formulations, construct statements regarding complex issues, summarize information from written or spoken sources coherently, reproducing the theses contained within them. The student should be able to participate in discussions, presenting theses and arguments, formulating their views precisely, and statements concerning complex issues, developing individual issues within them, and concluding them with an appropriate conclusion. The student should express themselves in speech and writing in extensively constructed texts on complex issues, as presented in studies or articles, logically presenting problems in a clear exposition to facilitate the recipient's understanding and retention of the most important issues. The student should be able to review specialist works and literary works. The student should be able to take notes from lectures, as well as prepare public speeches, being able to answer questions posed, skillfully managing the time allocated for the speech. The student should be able to create a scientific paper, structuring it in appropriate proportions, able to cite, properly edit the text, build a bibliography, and footnotes. |
|
Bibliography: |
Kurs Campus Deutsch Hueber Verlag Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag Selected scientific and journalistic articles Selected literary texts Selected websites https://auratikum.de/blog/wissenschaftlich-schreiben-lernen-so-gehts/ https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/ https://www.bachelorprint.de/wissenschaftliches-schreiben/ https://studium.utb.de/wissenschaftlich-schreiben/ file:///C:/Users/admin/Downloads/C1_2032X_DE.pdf |
Copyright by University of Warsaw.