Harry Potter and ethics
General data
Course ID: | 4101-HPIET-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Harry Potter and ethics |
Name in Polish: | Harry Potter i etyka |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: |
General university courses General university courses in the humanities |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | general courses |
Short description: |
(in Polish) Celem kursu jest analiza tekstu i krytyczna refleksja nad serią książek autorstwa J.K. Rowling o Harrym Potterze. Książki o Harrym Potterze będą również punktem wyjścia do refleksji nad zagadnieniami etycznymi i filozoficznymi. |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia poruszane w czasie kursu będą odnosiły do zagadnień związanych z etyką i filozofią jak samotność, przyjaźń, miłość, etyka więzi międzyludzkich, tolerancja, różnorodność, czy istnieje dobro i zło? Główne tematy poruszane na kursie to: Samotność jako stan umysłu, źródło refleksji i tożsamości Przemoc domowa i szkolna. Jak jej zapobiegać, diagnozować i leczyć? Przyjaźnie szkolne i presja rówieśnicza. Metody wychowawcze w Hogwarcie i szkołach współczesnych na świecie. Więzi rodzinne. Rodziny zastępcze. Rodziny z wyboru. Etyka troski. Etyka słowa. Miłość. Systemy wartości w serii książek o Harrym Potterze. Wpływ filozofii chrześcijańskiej na serię książek o Harrym Potterze. Dualizm w świecie Harrego Pottera. |
Bibliography: |
(in Polish) Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Kamień filozoficzny'' 1997 Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Komnata Tajemnic'' 1998 Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Więzień Azkabanu'' 1999 Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Czara Ognia'' 2000 Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Zakon Feniksa'' 2003 Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Książe Półkrwi'' 2005 Joanne K.Rowling ,,Harry Potter i Insygnia Śmierci'' 2007 Dodatkowo omówione zostaną też inne książki Joanne K.Rowling odnoszące się do świata przedstawionego w serii książek o Harrym Potterze, m.in.: ,,Quidditch przez wieki'', ,,Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć'' oraz ,,Baśnie Barda Beedle'a'' |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty kształcenia: Student/ka umie wyrażać własne zdanie na tematy poruszane na kursie. Student/ka umie stworzyć krótsze i dłuższe prace pisemne na tematy związane z etyką i i filozofią Student/ka zna jedne z ważniejszych dzieł kanonu współczesnej literatury dziecięcej i młodzieżowej oraz potrafi poddać je krytycznej refleksji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie kursu odbędzie się na podstawie dwóch, równoważnych kryteriów. Pierwszym z nich są krótkie (150-250 słów) eseje pisane przez osoby zapisane na kurs. Drugim kryterium jest zaliczenie pisemne na koniec kursu w sali (esej (250-350 słów) na jeden z trzech tematów związanych z omawianymi zagadnieniami). Oba kryteria są oceniane w skali uniwersyteckiej 2-5. Do średniej ocen z prac krótkich zostaną wybrane 4 najlepsze prace pisemne. Minimalna liczba krótkich prac pisemnych w semestrze to 4. Średnia z prac krótkich ma tę samą wagę co praca pisemna w sali na koniec kursu. Ocena końcowa to średnia z ocen z dwóch kryteriów. |
Copyright by University of Warsaw.