2.0 web applications for students
General data
Course ID: | 4101-WEB20S-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | 2.0 web applications for students |
Name in Polish: | Aplikacje web 2.0 dla studentów |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: |
General university courses General university courses in the humanities |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Kurs skierowany jest do osób zainteresowanych twórczym wykorzystaniem Internetu drugiej generacji (Web2.0) w realizacji swoich pasji, zainteresowań oraz wyzwań akademickich. Ze względu na jego koncepcyjny i multimedialny charakter będzie on również przystępnym wprowadzeniem do zasad alfabetyzmu wizualnego. |
Full description: |
(in Polish) Kurs ten jest wprowadzeniem do wykorzystania technologii i aplikacji Web2.0 w środowisku akademickim. Internet Web2.0 rozumiany jest jako przestrzeń, w której konsumenci informacji stają się jednocześnie aktywnymi twórcami - publikującymi, współpracującymi ze sobą i dzielącymi się swoją wiedzą. Oprócz mediów społecznościowych do serwisów webowych drugiej generacji zalicza wszelkie ogólnodostępne aplikacje w tzw. chmurze, nie wymagające instalacji ze strony użytkownika, a jedynie rejestracji, co pozwala na korzystanie z nich powszechnie i na równych zasadach. Usługi Web 2.0 cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze względu na łatwość obsługi, ich różnorodność, dostępność oraz możliwość personalizacji. Za ich pomocą można tworzyć interaktywne witryny internetowe, prezentacje multimedialne, blogi, podcasty, videocasty (vodcasty), mapy mentalne, tradycyjne dokumenty biurowe (teksty, arkusze kalkulacyjne, prezentacje), multimedia, gry, fiszki, testy. Zapewniają także przestrzeń do publikowania i zarządzania serwisami internetowymi, projektami zespołowymi oraz ułatwiają współtworzenie oraz współdzielenie treści. Bogactwo narzędzi i usług sieciowych pozwala na znaczną autonomię użytkownika w budowaniu własnej wiedzy i umiejętności, co sprzyja samokształceniu oraz rozwijaniu indywidualnych pasji i zainteresowań. Podczas kursu każdy z uczestników będzie miał możliwość stworzenia własnej interaktywnej witryny internetowej, tematycznych prezentacji - bez użycia PowerPointa, reklamy, mapy mentalnej, podcastu, videocastu (vodcastu) , tradycyjnych dokumentów biurowych - bez użycia Worda i Excela, udźwiękowionego awatara, publicznego quizu lub dyskusji oraz e-plakatu. Dzięki temu pozna metody twórczej pracy w sieci, wspierające zarówno autonomię uczącego się, jak i pracę z wykorzystaniem inteligencji zespołowej. Całość zostanie zrealizowana na platformie Moodle. |
Bibliography: |
(in Polish) Bartlett, J. and Umiński, K., 2019. Ludzie Przeciw Technologii. Katowice: Post Factum - Wydawnictwo Sonia Draga. Ford, M. and Łuniewska, K., 2017. Świt Robotów. Warszawa: CDP. Orliński, W., 2013. Internet. Czas Się Bać. Warszawa: Agora SA. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po pomyślnym ukończeniu kursu studentka / student osiąga następujące efekty kształcenia zakresie: a. wiedzy: - ma wiedzę z zakresu zaawansowanych funkcji aplikacji Web2.0 niezbędnych w pracy akademickiej (K_W01) b.umiejętności - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje zawarte w Internecie w zakresie wykorzystania aplikacji Web2.0 (K_U01) - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z wykorzystaniem aplikacji webowych (K_U02) - samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z wykorzystaniem internetowych narzędzi do współpracy (K_U03) c.kompetencje społeczne - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_KO1) - potrafi współdziałać i pracować w grupie, planując i realizując wspólne projekty dzięki wykorzystaniu webowych narzędzi do pracy grupowej (K_K02) - selekcjonować i użytkować informacje zawarte w Internecie w zakresie wykorzystania aplikacji Web2.0 (K_U01) - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z wykorzystaniem aplikacji webowych (K_U02) - samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty związane z wykorzystaniem internetowych narzędzi do współpracy (K_U03) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zajęcia podzielone są na sesje tematyczne. Każda sesja zakłada realizację określonego zadania / projektu. Większość z nich realizowana jest z wykorzystaniem narzędzi do pracy grupowej. Podstawą oceniania poszczególnych zadań cząstkowych jest ich oryginalność, rzetelność oraz odpowiedni poziom akademicki. Za każde zadanie można otrzymać maksymalnie 6 punktów. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdobycie ponad 60% punktów za projekty terminowo umieszczane na platformie oraz za projekty wykonywane podczas zajęć stacjonarnych. Kryteria oceny końcowej (w procentach): Poniżej 60 - 2,0 60-68 - 3,0 69-78 - 3,5 79-88 - 4,0 89-96 – 4,5 Powyżej 97 – 5,0 |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by University of Warsaw.