Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Advanced Practical English: Discourse Analysis (Praktyczny język angielski zaawansowany: analiza dyskursu)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-FL208
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Advanced Practical English: Discourse Analysis (Praktyczny język angielski zaawansowany: analiza dyskursu)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zaawansowany Praktyczny Angielski: Analiza Dyskursu (C1/C2) skupia się na podstawach analizy dyskursu i jej zastosowaniu w humanistyce i naukach społecznych. Kurs ten ma na celu przygotowanie studentów i studentek do uczestnictwa w zaawansowanych kursach akademickich, do krytycznej analizy różnorodnych tekstów kultury oraz do pisania tekstów akademickich w ujęciu dyskursywnym.

Pełny opis:

Kurs przybliża osobom studenckim podstawowe elementy krytycznej analizy dyskursu oraz pokazuje, jak język angielski funkcjonuje w wybranych obszarach życia społecznego, kulturalnego i politycznego. Osoby studenckie będą miały okazję zapoznać się z głównymi metodami analizy tekstów mówionych i pisanych, ze szczególnym uwzględnieniem krytycznego podejścia do relacji władzy i tego w jaki sposób język te relacje wspiera, współwytwarza, nagina lub kontestuje. Kurs obejmuje takie elementy jak praca w parach, dyskusje grupowe, pokazy filmów, odsłuchiwanie podcastów, elementy warsztatowe i pracę indywidualną. Istotnym elementem kursu jest praca z różnorodnymi tekstami kultury: teksty literackie, debaty polityczne, kampanie reklamowe, słynne mowy, manifesty artystyczne etc. Co ważne, kurs kładzie duży nacisk na praktyczne zastosowanie analizy dyskursu i podniesienie kompetencji językowych osób studenckich w zakresie akademickiego angielskiego.

Wybrane moduły:

Wstęp do analizy dyskursu

Foucault a relacje władzy

Język literacki i poetycki

Dyskurs mediów społecznościowych

Dyskursy polityczne

Język w reklamie i komunikacji społecznej

Język filmu

Literatura:

Berger, Arthur Asa. Applied Discourse Analysis: Popular Culture, Media, and Everyday Life. Palgrave, 2016.

Foucault, Michel, 1926-1984. Discipline and Punish : the Birth of the Prison. New York: Pantheon Books, 1977.

Lazar, Michelle M. (ed.) Feminist Critical Discourse Analysis: Studies in Gender, Power, and Ideology. Palgrave, 2008.

Litosseliti, Lia, and Jane Sunderland (eds.) Gender Identity and Discourse Analysis. John Benjamins, 2002.

Machin, David and Andrea Mayr. How to Do Critical Discourse Analysis: A Multimodal Introduction. Sage, 2012.

Sutherland, Sean. A Beginner’s Guide to Discourse Analysis. Macmillan International, 2016.

Taylor, Stephanie. What is Discourse Analysis? Bloomsbury, 2013.

Wildfeuer, Janina. Film Discourse Interpretation: Towards a New Paradigm for Multimodal Film Analysis. Routledge, 2014.

(Materiały mogą ulec zmianie. )

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu tego kursu student/ka:

WIEDZA

- zna zaawansowaną terminologię z zakresu analizy dyskursu w dziedzinie humanistyki i nauk społecznych w języku angielskim

- zna podstawowe narzędzia i metody krytycznej analizy dyskursu

UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi zastosować krytyczny dyskurs analizy w mowie i piśmie w języku angielskim na poziomie C1/C2

- potrafi brać udział w akademickich dyskusjach, formułować opinie, i poprawnie i jasno zajmować stanowisko

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- jest gotów/gotowa przygotować szereg prac pisemnych opartych o analizę dyskursu

- potrafi rozpoznawać i nazywać elementy dyskursywne w życiu społecznym i politycznym

Metody i kryteria oceniania:

50% test końcowy

20% udział w zajęciach

30% 3 krótkie wypowiedzi pisemne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Pamuła
Prowadzący grup: İbrahim Mertcan Alçınkaya, Izabella Kimak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)