SkillsBox: leadership skills
General data
Course ID: | 5300-SBKL-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | SkillsBox: leadership skills |
Name in Polish: | SkillsBox: Poznaj kompetencje lidera |
Organizational unit: | University Centre for Technology Transfer |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Czym różni się lider od kierownika? Jak stać się tym, który inspiruje? Kurs, w formie warsztatowej, pozwoli studentom zdobyć umiejętności ułatwiające zarządzanie zespołem i podnieść kompetencje liderskie. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. |
Full description: |
(in Polish) Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy, ● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem, ● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie, ● chcą poznać metody zarządzania projektami, ● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć: ● Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań, ● Przywództwo Jakie kompetencje powinien mieć lider? Jak je rozwijać? Jak się komunikować? Przykłady inspirujących „przywódców” i wyjaśnienie ich fenomenu, praca warsztatowa nad rozwojem wybranym kompetencji. ● Zarządzanie projektami, Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka ● Ekosystem biznesowy W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę? ● Zarządzanie zmianą i porażką Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu. ● Pitching – prezentacja pomysłów biznesowych, Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób? ● Kierowanie zespołem i motywacja 3.0, Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją ● Budowanie wizerunku osobistego Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki. Czego się nauczycie? ● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować), ● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji, ● jak zarządzać porażką, ● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach, ● czym jest Motywacja 3.0. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne. PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli. PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce. PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie. Umiejętności: PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży. PI,II/U 09 Umie tworzyć zintegrowaną ofertę dla rynku. Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Copyright by University of Warsaw.