University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

SkillsBox: leadership skills

General data

Course ID: 5300-SBKL-OG
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: SkillsBox: leadership skills
Name in Polish: SkillsBox: Poznaj kompetencje lidera
Organizational unit: University Centre for Technology Transfer
Course groups: (in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT
General university courses
General university courses in the social sciences
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Czym różni się lider od kierownika? Jak stać się tym, który inspiruje? Kurs, w formie warsztatowej, pozwoli studentom zdobyć umiejętności ułatwiające zarządzanie zespołem i podnieść kompetencje liderskie. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Full description: (in Polish)

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy,

● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem,

● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie,

● chcą poznać metody zarządzania projektami,

● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć:

● Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań,

● Przywództwo

Jakie kompetencje powinien mieć lider? Jak je rozwijać? Jak się komunikować? Przykłady inspirujących „przywódców” i wyjaśnienie ich fenomenu, praca warsztatowa nad rozwojem wybranym kompetencji.

● Zarządzanie projektami,

Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka

● Ekosystem biznesowy

W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę?

● Zarządzanie zmianą i porażką

Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu.

● Pitching – prezentacja pomysłów biznesowych,

Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób?

● Kierowanie zespołem i motywacja 3.0,

Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją

● Budowanie wizerunku osobistego

Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.

Czego się nauczycie?

● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować),

● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji,

● jak zarządzać porażką,

● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach,

● czym jest Motywacja 3.0.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.

PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.

PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.

PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie.

Umiejętności:

PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży.

PI,II/U 09 Umie tworzyć zintegrowaną ofertę dla rynku.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)