SkillsBox: marketing skills
General data
Course ID: | 5300-SBKMRK-OG |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | SkillsBox: marketing skills |
Name in Polish: | SkillsBox: Poznaj kompetencje marketingowe |
Organizational unit: | University Centre for Technology Transfer |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia w ramach bloku SkillsBox wprowadzą studentów w świat marketingu i pomogą uzyskać praktyczne umiejętności związane z tym obszarem. Całość będzie prowadzona w formie warsztatowej przez - zmieniających się co tydzień - trenerów i praktyków. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’. |
Full description: |
(in Polish) Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● chciałyby dowiedzieć się, jak wygląda praca w sektorze marketingu, ● myślą o pracy w marketingu, ● chcą nabywać kompetencje w sposób praktyczny, ● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć: ● Wprowadzenie i prelekcja specjalisty na co dzień pracującego w branży marketingowej, omówienie kluczowych kompetencji, mapy branży, możliwości rozwojowych. ● Marketing 4.0 Wprowadzenie w teorię Marketingu 4.0 (w tym omówienie dotychczasowych form marketingu), zapoznanie z teorią orędownictwa, praktyczna perspektywa oraz praca na wybranych case study. ● Jak budować spójny wizerunek marki Wprowadzenie oraz rozumienie pojęcia "Corporate Identity” - czyli całościowej identyfikacji wizualnej marki. Jak je budować samemu, jakie są podstawowe założenia, czego się wystrzegać. W trakcie zajęć uczestnicy postarają się sami stworzyć uproszczony logotyp oraz prostą identyfikację wizualną (layout prezentacji / wizytówki). ● Storytelling – jak tworzyć historie, które mogą „sprzedać” markę Wprowadzenie do teorii świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą metafory czy „opowieści z życia wziętych”. W trakcie warsztatu pokazanie różnych metod budowania historii. ● Trening Kreatywności – źródło inspiracji, ćwiczenia na kreatywność. Trening kreatywności, TRIZ - kreatywność i innowacyjność (wstęp), jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność ● Jak mówić, żeby być słyszanym – trening skutecznej komunikacji Celem warsztatu jest pokazanie zarówno czym jest komunikacja (między innymi na przykładzie teorii von Thuna) ale również jak ją efektywnie uskuteczniać w różnych sytuacjach, zarówno rozmów czy przy tworzeniu treści. ● Creative writing Warsztat ma na celu zapoznać studentów nie z teorią literatury, ale praktycznymi narzędziami, które wspomogą ich w pisaniu efektownych tekstów. Główną osią zajęć będzie wykorzystanie tekstu w krótkich formach, tj. posty w social media, informacje prasowe. W trakcie zajęć pokazane zostaną zarówno popularne techniki jak i omówione zasady tworzenia treści, przykładowe case study. ● Narzędzia dla marketingowców / zamknięcie semestru i wręczenie certyfikatów Przegląd najciekawszych aplikacji, bez których dziś trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych zarówno z obszarów tj. social media, kreacja czy analityka. Przykładowe narzędzia: flipboard, feedly, quora, canva, aviary, etc. W trakcie zajęć praca na wybranym case study. Czego się nauczycie? ● czym jest Marketing 4.0, ● jakie są narzędzia dla marketingowców, ● jak budować wizerunek marki, ● czym jest creative writing, ● jak być kreatywnym. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: PIII/W 30 Zna formy i instrumenty marketingu pozainternetowego. PIII/W 29 Wie na czym polega marketing internetowy i zna narzędzia komunikacji internetowej. PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce. Umiejętności: PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie. Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Copyright by University of Warsaw.