University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

SkillsBox: soft skills

General data

Course ID: 5300-SBM-OG
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: SkillsBox: soft skills
Name in Polish: SkillsBox: Poznaj kompetencje miękkie
Organizational unit: University Centre for Technology Transfer
Course groups: (in Polish) Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT
General university courses
General university courses in the social sciences
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Kompetencje miękkie, tuż po doświadczeniu kierunkowym, są w tym momencie jednym z podstawowych kryteriów zatrudnienia. Kurs SkillsBox: zyskaj kompetencje miękkie to szansa na rozwijanie ich w formie warsztatowej przy wsparciu praktyków. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Full description: (in Polish)

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● nabyć kompetencje miękkie przydatne na dzisiejszym rynku pracy

● uczyć się w formie warsztatowej,

● zdobyć wiedzę i umiejętności, które nie są wpisane w program studiów, a które są niezbędne w dzisiejszych czasach,

● chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć:

● Wprowadzenie i prelekcja eksperta ds. rekrutacji, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań.

● Jaki jest Twój naturalny styl myślenia

Wprowadzenie w teorię stylów myślenia i autoanaliza stylu myślenia. Poznanie modelu FRIS, nauka rozpoznawania stylów myślenia u siebie i u innych oraz wykorzystywanie naturalnych predyspozycji.

● Motywacja i samodyscyplina,

Wprowadzenie do teorii motywacji (zarówno siebie, jak i podczas pracy zespołowej). Omówienie praktycznych technik, w tym modelu Motywacji 3.0. Praca na własnym przykładzie, zebranie kluczowych motywatorów oraz analiza ich wartości. Zebranie obszarów do autorozwoju.

● Komunikacja w zespole

Jak powinna wyglądać komunikacja w zespole? Podział zadań, różnica między liderem a szefem, narzędzia umożliwiające skuteczną komunikację w zespole. Przykładowa analiza podstawowych dysfunkcji zespołowych.

● Mapy myśli

Jak budować mapy myśli? Kiedy je stosować? Jak robić to skutecznie i w sposób czytelny?

● Autoprezentacja – praktyczne informacje jak prezentować wybrane treści

Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców?

● Personal branding

Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.

● Asertywność

Definicja asertywności, ćwiczenia praktyczne – asertywność w trakcie komunikacji, wyznaczanie granic, czym się różni konsensus od kompromisu.

Czego się nauczycie?

● czym jest personal branding,

● jakie kompetencje miękkie są obecnie pożądane na rynku,

● jakie są style myślenia i działania,

● jak się motywować,

● jak dobrze przygotować się do wystąpień publicznych,

● jak być asertywnym.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

PII/W 13 Posiada wiedzę na temat źródeł oraz rodzajów konfliktów oraz zna zachowania, style i strategie reagowania na nie.

PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.

PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.

PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie.

Umiejętności:

PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)