University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Entrepreneurship - Open Your Mind!

General data

Course ID: 7600-POG-OG
Erasmus code / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Business and administration, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Entrepreneurship - Open Your Mind!
Name in Polish: Przedsiębiorczość - Otwórz Głowę!
Organizational unit: (in Polish) Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Course groups: General university courses
General university courses in the social sciences
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

general courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z:

- szeroko rozumianej przedsiębiorczości,

- pracy projektowej,

- pracy zespołowej.

Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką.

Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’.

Full description: (in Polish)

Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW).

Zajęcia odbywają się na trzech poziomach:

- intrapersonalnym – indywidualne kompetencje, nastawienia, postawy i doświadczenia – z naciskiem na planowanie rozwoju,

- interpersonalnym – testowanie pracy w grupie, zdolności do kooperacji, zarządzanie pracą innych ludzi i sieciowania się (poza własnym zespołem),

- kontekstu – czyli rozumienia i nawigowania po kontekście i obszarach, na które oddziałujemy (systemy, instytucje, organizacje).

Student po przejściu bloku zajęć z przedmiotu "Przedsiębiorczość - Otwórz głowę" powinien mieć kompetencje do lepszego poruszania się po wszystkich trzech poziomach i powinien rozumieć ich wzajemne współoddziaływanie.

Zajęcia odbywają się według scenariusza:

Blok 1: praca w zespole, ja w zespole

Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli.

Blok 2: Empatia i rozumienie potrzeb

Jak tworzyć produkty, których potrzebuje odbiorca, wykorzystanie metody Design Thinking.

Blok 3: Zarządzanie innowacjami

Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy.

Blok 4: Definiowanie problemów i analiza rynku

Zbudowanie matrycy obszarów, z których studenci, podzieleni na mniejsze zespoły, będą wybierać tematy własnych projektów. Wykorzystanie wiedzy z poprzednich bloków w praktyce – analiza potrzeb potencjalnych klientów.

Blok 5: Tworzenie rozwiązań i prototypowanie

Poznanie praktycznych metod tworzenia, prototypowania oraz testowania hipotez projektowych.

Blok 6: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań

Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów.

Blok 7: Autoprezentacje

Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić.

Blok 8: Prezentacje projektów w ramach Demo Night

Wieczorne spotkanie uczestników wszystkich grup, konkurs na najlepsze rozwiązania.

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje,

● rozwijać swoje pomysły,

● stworzyć rozwiązanie dla realnego problemu,

● poznać pracę w zespole projektowym,

● robić coś poza samym studiowaniem,

● chodzić na fajny i praktyczny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą przez proces tworzenia projektu społecznego lub biznesowego, nad którym czuwać będzie prowadzący - doświadczony trener praktyk. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Night, podczas którego zespoły wszystkich 7 grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty.

Czego się nauczycie?

● Jak tworzyć innowacje (metoda Design Thinking, Blue Ocean Strategy),

● Planowania na modelu Lean Canvas,

● Analizy danych, prowadzenia wywiadów

● Budżetowania,

● Tworzenia prototypów,

● Pracy w grupie projektowej,

● Przedsiębiorczego myślenia.

Bibliography: (in Polish)

Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us.

Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others

Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

PI/W 08 Rozumie różnice w podejściu marketingowym i sprzedażowym do klientów i rynku.

PI/W 02 Ma wiedzę o podstawach psychologicznego funkcjonowania w kontekście przedsiębiorczości i metodach wzmacniania indywidualnej przedsiębiorczości.

PI/W 01 Zna pojęcie przedsiębiorczości uwzględniające wiedzę z obszaru psychologii i biznesu.

Umiejętności:

PI/U 03 Potrafi identyfikować własne mocne strony oraz źródła wewnętrznych barier i zna sposoby radzenia sobie z wewnętrznymi barierami .

Kompetencje społeczne:

PI/K 06 Ma rozwiniętą ciekawość świata i wyobraźnię przedsiębiorczą.

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

PI, PII, PIII/ K 02 Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” 

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i stworzenie projektu.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 45 hours, 20 places more information
Coordinators: Hanna Országh-Szturo
Group instructors: Hanna Országh-Szturo
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z:

- szeroko rozumianej przedsiębiorczości,

- pracy projektowej,

- pracy zespołowej.

Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką.

Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’.

Full description: (in Polish)

Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie.

Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym.

Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW).

Notes: (in Polish)

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na oguny@inkubator.uw.edu.pl

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 45 hours, 12 places more information
Coordinators: Hanna Országh-Szturo
Group instructors: Hanna Országh-Szturo
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 45 hours, 16 places more information
Coordinators: Hanna Országh-Szturo
Group instructors: Hanna Országh-Szturo
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)