Talking Europe
General data
Course ID: | 8101-EUKON/L-OG |
Erasmus code / ISCED: |
14.1
|
Course title: | Talking Europe |
Name in Polish: | Eurokonwersatoria - rozmów o Europie ciąg dalszy |
Organizational unit: | Robert Schuman Foundation in Poland |
Course groups: |
General university courses General university courses General university courses in the social sciences |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Założenia wstępne: Uczestnicy zajęć powinni się interesować szeroko pojętymi kwestiami europejskimi. Ogólna znajomość struktury instytucjonalnej, polityk czy historii Unii Europejskiej, a także europejskich krajów może okazać się przydatna, ale nie jest obowiązkowa. |
Short description: |
(in Polish) Eurokonwersatoria to cykl 8 spotkań – wykładów, dyskusji i zajęć prowadzonych metodą warsztatową. Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny (poruszane będą zagadnienia polityczne, społeczne, gospodarcze, kulturalne). Spotkania dotyczą w większości bieżących kwestii związanych z Unią Europejską oraz europejskimi państwami. Naszymi gośćmi będą eksperci w poruszanych dziedzinach np. dziennikarze, urzędnicy, naukowcy, analitycy organizacji pozarządowych, dyplomaci. Zajęcia będą się odbywać online. |
Full description: |
(in Polish) Eurokonwersatoria przybliżają w przyjazny i interaktywny sposób wiedzę na temat Unii Europejskiej – pokazują, że UE to nie tylko złożone procedury i struktury, ale też państwa członkowskie ze swoją historią, kulturą, specyficznymi wyzwaniami. Zajęcia mają także pokazać praktyczne efekty integracji. Niektóre zajęcia mogą dotyczyć europejskich krajów nie będących członkami Unii. Tematyka zajęć rozciąga się od zagadnień typowo politycznych, poprzez kwestie ekonomiczne do spraw społecznych i kulturalnych. Szczegółowy program zajęć zostanie przedstawiony w przerwie między semestrami – będzie zależał od aktualnych wydarzeń europejskich. Poprzez swoją interdyscyplinarność, aktualność omawianych tematów i kontakt uczestników z wieloma ekspertami Eurokonwersatoria są komplementarne w stosunku do zajęć akademickich i wychodzą poza schemat analizowania Unii pod kątem instytucjonalnym czy poszczególnych unijnych polityk oraz poznawania państw tylko przez pryzmat ich systemów politycznych. Poszczególne tematy omówią w trakcie kolejnych spotkań coraz to inni goście (np. dziennikarze, urzędnicy, przedstawiciele świata nauki i think tanków, dyplomaci), eksperci w swojej dziedzinie. Uczestnicy zajęć będą mogli zadawać pytania i dyskutować z prelegentami. Podczas pierwszego spotkania przeprowadzone zostaną warsztaty na temat genezy integracji (w szczególności początków Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej) i różnych obszarów działalności Unii Europejskiej, które służyć będą także integracji studentów. Dodatkowo podczas jednego spotkania zorganizowana zostanie symulacja na temat ochrony danych osobowych w Unii Europejskie (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych). Studenci wcielą się w role posłów z różnych grup politycznych zasiadających w Komisji Wolności Obywatelskich Parlamentu Europejskiego, dziennikarzy i lobbystów. Zajęcia są organizowane przez organizacje pozarządowe - Polską Fundację Roberta Schumana i Fundację Konrada Adenauera. Zajęcia będą się odbywać online w formie zbliżonej do pierwotnie zaplanowanej. Szacunkowa, całkowita liczby godzin, które student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się: Ok. 15 godzin zajęć i przygotowanie do zajęć (zapoznanie z fiszką); ok. 14 godzin na zapoznanie się i opanowanie materiału wymaganego do zaliczenia (fiszki, sprawozdania ze spotkań, nagrania, notatki); ok. 10 godzin na przygotowanie się do symulacji (lektura scenariusza, praca w grupie, przygotowanie argumentów/wypowiedzi/artykułów). |
Bibliography: |
(in Polish) Materiały opracowane przez koordynatora na potrzeby zajęć: fiszki i relacje z zajęć, scenariusz symulacji. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu zajęć student: 1. zna genezę integracji europejskiej po II wojnie światowej; 2. umie podać przykłady ostatnich wydarzeń istotnych dla Unii Europejskiej bądź omawianych europejskich państw; 3. potrafi podać przykłady skutków integracji europejskiej dla obywateli; 4. lepiej rozumie mechanizmy funkcjonowania UE, szczególnie Parlamentu Europejskiego, oraz bieżące zmiany zachodzące w Europie; 5. potrafi wypowiedzieć się na temat zagadnień będących przedmiotem zajęć, analizując i interpretując fakty; 6. śmielej i sprawniej występuje publicznie, umie wyrazić publicznie swoją opinię - argumentuje, krytykuje, pyta w trakcie dyskusji; 7. umie lepiej pracować w grupie (dzielić się zadaniami, współpracować); 8. posiada większą wiedzę na temat ekspertów i praktyków do spraw europejskich oraz organizacji i instytucjach zajmujących się integracją europejską i współpracą międzynarodową; 9. zna lepiej sektor pozarządowy na przykładzie Fundacji Schumana. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) • końcowe zaliczenie pisemne (test) • kontrola obecności (nie więcej niż 1 nieobecność w całym semestrze) • aktywność (zadawanie pytań prelegentom/komentarze w trakcie dyskusji/aktywność w trakcie symulacji – wymagana jest co najmniej jedna wypowiedź w całym semestrze) • obecność na symulacji |
Copyright by University of Warsaw.