Literatura: |
J. Baudrillard Precesja symulakrów w: R. Nycz (red.) Postmodernizm. Antologiaprzekładów, Wyd. baran i Suszczyński, Kraków, 1996
J. Baudrillard Społeczeństwo konsumpcyjne, jego mity i struktury, Sic! Warszawa, 2006
G. Ritzer Makdonaldyzacja społeczeństwa, Muza, Warszawa, 2003
G. Ritzer Magiczny świat konsumpcji Muza, Warszawa, 2012
Cz. Miłosz (wyb.) Kultura masowa Wyd. Literackie, Kraków, 2002
Z. Bauman Życie na przemiał, Wyd. Literackie, Kraków, 2005
G. Makowski Świątynie konsumpcji, Wyd. Trio, Warszawa, 2003
P. Zańko „Zabijemy was słowami”. Prowokacja kulturowa w przestrzeni miejskiej i w internecie Wyd. UW, Warszawa 2012
R. Barthes Mitologie, Wydawnictwo KR, Warszawa, 2000
U. Eco Nieobecna struktura, Wyd. KR, Warszawa, 1996
U. Eco Semiologia życia codziennego Czytelnik, Warszawa, 1999
P. Lewiński Retoryka reklamy, WUW, Wrocław, 1999
D. Doliński Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk, 2005
A. Pitrus Znaki na sprzedaż, Wyd. Rebis, Kraków, 2005
A. Courtney, S. Lockeretz A Woman’s Place: An Analysis of the Roles Portrayed by Women in Magazine Advertisements “Journal of Marketing Research”, vol. VIII, 1971
K. Kane The Ideology of Freshness in Femine Hygiene Commercials (w:) Ch. Brunsdon, J. D’Acci, L. Spigel (red.) Feminist Television Criticism: A Reader, Clarendon Press, Oxford, 1997
E. Goffman Gender Advertisements Harper, New York, 1976
J. Bator Wizerunek kobiety w reklamie telewizyjnej ISP, Warszawa, 1998
M.Kochan Slogany w reklamie i polityce, Wyd. Trio, Warszawa, 2005
J. Bralczyk Język na sprzedaż, GWP, Gdańsk, 2004
Ph. Ariès Historia dzieciństwa Wyd. Altheia, Warszawa, 2010
J. Bakan Dzieciństwo w oblężeniu, Muza, Warszawa, 2013
M. Lindstrom Dziecko reklamy, Świat książki, Warszawa, 2005
M. Castells Społeczeństwo sieci PWN, Warszawa 2008
M. Lindstrom Zakupologia, Znak, Kraków, 2009
J. Battelle Szukaj. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję, Wd. Naukowe PWN, Warszawa, 2006
A. Pomieciński Reklama w kulturze współczesnej Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2005
|