Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjotechnika propagandy w reklamie 3402-10SPwR
Wykład konwersatoryjny (WYK-KON) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.anthro.edu.pl
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

J. Baudrillard Precesja symulakrów w: R. Nycz (red.) Postmodernizm. Antologiaprzekładów, Wyd. baran i Suszczyński, Kraków, 1996

J. Baudrillard Społeczeństwo konsumpcyjne, jego mity i struktury, Sic! Warszawa, 2006

G. Ritzer Makdonaldyzacja społeczeństwa, Muza, Warszawa, 2003

G. Ritzer Magiczny świat konsumpcji Muza, Warszawa, 2012

Cz. Miłosz (wyb.) Kultura masowa Wyd. Literackie, Kraków, 2002

Z. Bauman Życie na przemiał, Wyd. Literackie, Kraków, 2005

G. Makowski Świątynie konsumpcji, Wyd. Trio, Warszawa, 2003

P. Zańko „Zabijemy was słowami”. Prowokacja kulturowa w przestrzeni miejskiej i w internecie Wyd. UW, Warszawa 2012

R. Barthes Mitologie, Wydawnictwo KR, Warszawa, 2000

U. Eco Nieobecna struktura, Wyd. KR, Warszawa, 1996

U. Eco Semiologia życia codziennego Czytelnik, Warszawa, 1999

P. Lewiński Retoryka reklamy, WUW, Wrocław, 1999

D. Doliński Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk, 2005

A. Pitrus Znaki na sprzedaż, Wyd. Rebis, Kraków, 2005

A. Courtney, S. Lockeretz A Woman’s Place: An Analysis of the Roles Portrayed by Women in Magazine Advertisements “Journal of Marketing Research”, vol. VIII, 1971

K. Kane The Ideology of Freshness in Femine Hygiene Commercials (w:) Ch. Brunsdon, J. D’Acci, L. Spigel (red.) Feminist Television Criticism: A Reader, Clarendon Press, Oxford, 1997

E. Goffman Gender Advertisements Harper, New York, 1976

J. Bator Wizerunek kobiety w reklamie telewizyjnej ISP, Warszawa, 1998

M.Kochan Slogany w reklamie i polityce, Wyd. Trio, Warszawa, 2005

J. Bralczyk Język na sprzedaż, GWP, Gdańsk, 2004

Ph. Ariès Historia dzieciństwa Wyd. Altheia, Warszawa, 2010

J. Bakan Dzieciństwo w oblężeniu, Muza, Warszawa, 2013

M. Lindstrom Dziecko reklamy, Świat książki, Warszawa, 2005

M. Castells Społeczeństwo sieci PWN, Warszawa 2008

M. Lindstrom Zakupologia, Znak, Kraków, 2009

J. Battelle Szukaj. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję, Wd. Naukowe PWN, Warszawa, 2006

A. Pomieciński Reklama w kulturze współczesnej Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2005

Efekty uczenia się:

Student/studentka zna interdyscyplinarne narzędzia analizy dyskursu reklamowego

Student/studentka potrafi analizować tekst reklamowy z wykorzystaniem różnych narzędzi

Student/studentka rozumie związek pomiędzy szerszymi procesami społecznymi a funkcjonowaniem dyskursu reklamowego

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnicy i uczestniczki zajęć przygotują projekt reklamy, uwzględniający różne aspekty omawianych teorii i modeli analizy. Zostanie on zaprezentowany na ostatnich zajęciach. Ocenie podlega nie kreatywność produktu lub usługi, która będzie przedmiotem projektu, lecz adekwatne i czytelne wykorzystanie teorii omówionych w trakcie zajęć.

Projekty zostaną przygotowane w trzyosobowych grupach.

Zakres tematów:

- teoria krytyczna a analiza przekazu reklamowego

- pierwsze badania reklam

- semiotyka reklamy

- retoryka i poetyka reklamy

- psychologia reklamy

- reklama i gender studies

- technologia

- w stronę antropologii reklamy

Metody dydaktyczne:

Wykład i dyskusja grupowa

Analiza materiałów wizualnych

Praca w grupach

Praca z tekstem

Realizacja projektu edukacyjnego

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00, sala 108
Bartłomiej Walczak 5/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Pałac Zamojskich - Nowy Świat 69
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)