Literatura: |
Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, CODN, Warszawa 2003.
Gębal P.E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.
Gębal P.E., Miodunka W.T., Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020.
Janowska, I., Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych, Universitas, Kraków 2011.
Miodunka W.T., Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Księgarnia Akademicka, Kraków 2016.
Sujecka-Zając, J., Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej, Wydawnictwo Werset, Lublin 2016.
Wilczyńska, W., Michońska-Stadnik, A., Metodologia badań w glottodydaktyce, Flair, Kraków 2010.
Wilczyńska W., Mackiewicz M., Krajka J., Komunikacja interkulturowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo UAM, Poznań 2011.
|
Zakres tematów: |
Glottodydaktyka jako autonomiczna dyscyplina naukowa. Geneza i rozwój glottodydaktyki w Polsce i w Europie. Przedmiot, cele i metody badań glottodydaktyki. Układy glottodydaktyczne. Subdyscypliny glottodydaktyki
Zagadnienia polityki językowej. Europejska i polska polityka językowa. Ranga poszczególnych języków we współczesnej komunikacji międzykulturowej
Europejskie standardy kształcenia językowego. Europejski system kształcenia językowego. Europejskie portfolio językowe. Europejski profil kształcenia nauczycieli języków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego w Polsce
Podejścia i metody nauczania języków obcych. Taksonomia metodyk nauczania języków obcych. Nauczanie alternatywne i tradycyjne. Dydaktyka komunikacyjna i działaniowa
Dydaktyka językowa u progu XXI wieku. Podejście działaniowe do nauczania języków obcych. Nauczanie międzykulturowe. Dydaktyka wielojęzyczności. Multimedialne nauczanie języków obcych. Glottodydaktyka porównawcza
|