Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne tendencje w nauczaniu języków obcych z elementami europejskiej polityki językowej 3007-SP-DJP-WT
Wykład (WYK) Rok akademicki 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, CODN, Warszawa 2003.

Gębal P.E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.

Gębal P.E., Miodunka W.T., Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020.

Janowska, I., Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych, Universitas, Kraków 2011.

Miodunka W.T., Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Księgarnia Akademicka, Kraków 2016.

Sujecka-Zając, J., Kompetentny uczeń na lekcji języka obcego. Wyzwania dla glottodydaktyki mediacyjnej, Wydawnictwo Werset, Lublin 2016.

Wilczyńska, W., Michońska-Stadnik, A., Metodologia badań w glottodydaktyce, Flair, Kraków 2010.

Wilczyńska W., Mackiewicz M., Krajka J., Komunikacja interkulturowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo UAM, Poznań 2011.

Efekty uczenia się:

Po cyklu wykładów słuchacz będzie znał i rozumiał:

- kierunki rozwoju współczesnej dydaktyki języków obcych;

- wyznaczniki humanistyczne współczesnej dydaktyki języków obcych;

- współczesne podejścia do uczenia się i nauczania języków obcych;

- interdyscyplinarne związki współczesnej dydaktyki języków obcych z innymi dziedzinami naukowymi;

- mechanizmy rozwijania i funkcjonowania narzędzi polityki językowej i ich wpływu na organizację i realizację procesu kształcenia językowego.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach i aktywny udział w nich

Praca zaliczeniowa

Zakres tematów:

Glottodydaktyka jako autonomiczna dyscyplina naukowa. Geneza i rozwój glottodydaktyki w Polsce i w Europie. Przedmiot, cele i metody badań glottodydaktyki. Układy glottodydaktyczne. Subdyscypliny glottodydaktyki

Zagadnienia polityki językowej. Europejska i polska polityka językowa. Ranga poszczególnych języków we współczesnej komunikacji międzykulturowej

Europejskie standardy kształcenia językowego. Europejski system kształcenia językowego. Europejskie portfolio językowe. Europejski profil kształcenia nauczycieli języków. Podstawa programowa kształcenia ogólnego w Polsce

Podejścia i metody nauczania języków obcych. Taksonomia metodyk nauczania języków obcych. Nauczanie alternatywne i tradycyjne. Dydaktyka komunikacyjna i działaniowa

Dydaktyka językowa u progu XXI wieku. Podejście działaniowe do nauczania języków obcych. Nauczanie międzykulturowe. Dydaktyka wielojęzyczności. Multimedialne nauczanie języków obcych. Glottodydaktyka porównawcza

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Przemysław Gębal 14/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)