Literatura: |
C. M. Naddeo , A. De Giuli , C. Guastalla, Nuovo Magari, B2, Alma Edizioni
L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 2 , Edizioni Guerra
S. Ambroso, Parole, Bonacci Editore;
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni, 2006;
Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane. Esercizi e giochi per imparare il lessico, Alma Edizioni, 2004;
Buono Hodgart L., Capire l’Italia e l’italiano, Guerra edizioni, 2009;
Guastalla C., Giocare con la scrittura, Alma Edizioni, 2004;
Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros, 2000;
Marin T., Ascolto medio e avanzato, Edilingua, 2004;
Marin T., Magnelli S., Nuovo progetto italiano, Edilingua, 2009;
Mezzadri M., Grammatica essenziale della lingua italiana, Guerra Edizioni, 2008;
Mezzadri M., Balboni P. E., Italiano: Pronti, via! Guerra Edizioni, 2009;
Nocchi S., Grammatica pratica della lingua italiana, Alma Edizioni, 2009;
Materiały własne prowadzącego.
|
Zakres tematów: |
Leksyka:
1. Zdrowie – słownictwo medyczne, choroby i lekarstwa;
2. Na poczcie i w banku;
3. Żywienie i produkty spożywcze;
4. Zwierzęta;
5. Sporty;
6. W mieście i na wakacjach;
7. Odzież i moda;
Gramatyka:
Miejsce przymiotnika w grupie nominalnej a jego znaczenie
Użycie czasu passato remoto i trapassato remoto
zgodność czasów gramatycznych
Zdania warunkowe: periodi ipotetici
formy bezosobowe czasowników, forma osobowa i nieosobowa: si impersonale
Mowa zależna i niezależna: discorso diretto e indiretto;
Zgodność czasów w trybie oznajmującym, łączącym i warunkowym;
Strona bierna: si passivante, zdania nieosobowe – równoważniki zdań: forme implicite
Umiejętności pisania i mówienia towarzyszą wyżej wymienionym zagadnieniom leksykalnym i gramatycznym i realizowane są we
wskazanej kolejności. Studenci muszą opanować umiejętność wypowiadania się na powyższe tematy oraz umiejętność
przygotowania w formie pisemnej:
1. redagowanie przewodnika turystycznego;
2. komunikacja w Internecie;
3. pisanie maili oficjalnych i nieoficjalnych;
4. pisanie esejów na tematy polityczne i historyczne;
5.pisanie rozprawki na dowolny temat
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych
źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;
Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;
Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalnogramatyczne),
dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.
|