Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grywalizacja - czy edukacja może być rozrywką? – Klinika Kariery Przyszłego Nauczyciela (edycja 2.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-GEMR2-KKPN-B-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grywalizacja - czy edukacja może być rozrywką? – Klinika Kariery Przyszłego Nauczyciela (edycja 2.)
Jednostka: Uniwersytet Warszawski
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć.

Warunkiem udziału w zajęciach jest zatem:

- wypełnienie na początku pierwszych zajęć deklaracji oraz oświadczenia uczestnika projektu finansowanego w ramach Programu ZIP

- wypełnienie pre-i post-testu służącego ocenie przyrostu kompetencji (bilans kompetencji)

W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie studenci drugiego lub trzeciego roku studiów licencjackich, pierwszego lub drugiego roku studiów magisterskich oraz czwartego lub piątego roku studiów jednolitych magisterskich.


Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie się z metodami aktywizującymi, wykorzystującymi mechanizmy i elementy gier w nauczaniu, uczeniu się i wychowaniu dzieci i młodzieży.

Zajęcia finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5 i z tego powodu studenci zobowiązani są do wypełnienia dokumentacji projektowej. Odmowa ich wypełnienia oznacza rezygnację z zajęć.

Pełny opis:

Zajęcia posłużą zapoznaniu studentów z tematem wykorzystania elementów gier w nauczaniu, uczeniu się i wychowaniu dzieci i młodzieży. Studenci dowiedzą się:

• dlaczego warto włączyć elementy gry do nauczycielskiego warsztatu metod, jakie są zalety i wady tego typu aktywności,

• jakie są cele edukacyjne metod aktywizujących wykorzystujących gry,

• jakie aktywności wykorzystujące elementy gry, można zastosować na lekcji, w klasie, na terenie budynku szkoły oraz w najbliższym otoczeniu każdej szkoły,

• jak zaprojektować i przeprowadzić aktywność wykorzystującą elementy gry, jakie są ograniczenia i najczęstsze trudności związane tą metodą pracy.

Zaprezentowane zostaną proste gry oraz bardziej zaawansowane aktywności i projekty zawierające elementy gry, które mogą być realizowane przez uczniów na lekcji w klasie lub w budynku szkoły.

Zajęcia odbywające się w terenie, pozwolą studentom na zapoznanie się z prostymi zadaniami przyrodniczymi, zabawami z elementami integracji sensorycznej ćwiczącej uważność oraz różnymi formami gier terenowych.

Na zajęciach studenci będą mieli możliwość doświadczenia prezentowanych aktywności z perspektywy ucznia jak również stworzenia własnych materiałów edukacyjnych z elementami gry. Możliwość działania i doświadczania będzie okazją do refleksji nad stylem pracy nauczyciela oraz analizy czynników ułatwiających i utrudniających tę pracę.

Warsztat umożliwia uzyskanie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych

Literatura:

• Houghton P., Woroll J., Leśna szkoła dla każdego, MUZA, 2017

• Gaszyńska A., Świderek G., W dziką stronę. Rozmowy o edukacji w przyrodzie, ODE “Źródła”, 2016

• Jodełka A.,Leśne warsztaty, Pracownia K,

• Chmielińska A., Dzikie opowieści, Wydawnictwo Nieśpieszne

• Alina Walasik, „Gry z elementami terenoznawstwa”, Poczta Harcerska Szczecin II, 2013

• Milos Zapletal, „Wielka encyklopedia gier”, Oficyna Wydawnicza Tekst

Efekty uczenia się:

Student:

1. W zakresie wiedzy:

• zna cele edukacyjne jakim służy realizacja zajęć edukacyjnych zawierających elementy i mechanizmy gry,

• zna aktywizujące metody zawierające elementy i mechanizmy gry, które można wykorzystać w budynku lub w najbliższym otoczeniu szkoły,

• rozumie wady i zalety wykorzystania elementów gry w edukacji,

2. W zakresie umiejętności:

• potrafi zaplanować, przygotować i poprowadzić grę do wykonania w sali szkolnej lub budynku szkoły,

• potrafi zaplanować, przygotować i poprowadzić lekcję w terenie, w najbliższej okolicy (szkolne tereny zielone, najbliższy park, las, łąka, rzeka, staw, jezioro, przestrzeni miejskiej),

3. W zakresie kompetencji społecznych:

• rozumie potrzebę wykorzystania elementów gry w nauczaniu, uczeniu się i wychowaniu dzieci i młodzieży

• zachęca uczniów do poznawania przyrody różnymi zmysłami (wzrok, dotyk, słuch, smak i węch),

• rozbudza w uczniach wrażliwość na piękno przyrody, uświadamia wartości krajobrazu, pobudza uważność uczniów i umiejętność wnikliwej obserwacji przyrody i krajobrazu,

• rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i doskonalenia swoich umiejętności,

• przewiduje ograniczenia i najczęstsze trudności związane z zajęciami wykorzysującymi gry,

• potrafi myśleć i działać kreatywnie oraz współpracować i komunikować się w grupie.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia zajęć:

- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań

- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)

- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć

Ocena bieżącej aktywności na zajęciach

Wykonywanie zadań przewidzianych w trakcie zajęć.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)