Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Visual storytelling

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-VS-OG
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Visual storytelling
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Przedmiot realizowany zdalnie.



Przedmiot fakultatywny dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).



Limit miejsc: 15 osób.


Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z najnowszymi trendami, rozwiązaniami i wynikami badań dotyczącymi sztuki opowiadania za pomocą przekazu wideo - visual storytelling. Na skutek rewolucji internetowej każdy może stać się twórcą storytellingu, jest to forma komunikacji określana jako „nowy angielski”. W trakcie zajęć analizowane będą studia przypadków dotyczące storytellingu oraz wskazywane dobre praktyki w kontekście przekazów komercyjnych. Ponadto uczestnicy poznają źródła skuteczności storytellingu w kontekście technik wpływu społecznego oraz analizy retorycznej przekazu. Na podstawie zdobytej wiedzy uczestnicy kursu będą mieli okazję przygotować własną narrację video i możliwość zaprezentowania jej w grupie.

Pełny opis:

Zajęcia będą podzielone na bloki tematyczne dotyczące poszczególnych aspektów tworzenia opowiadania za pomocą sztuki wideo. W trakcie zajęć będą również analizowane techniki perswazyjne wykorzystywane w przekazach wideo oraz rozwiązania bazujące na wiedzy psychologicznej.

1. Skąd się wziął storytelling? – rola i funkcja tworzenia i dzielenia się opowieściami w społecznościach ludzkich

2. O różnych celach storytellingu – reklamy, kampanie społeczne, opowieści terapeutyczne.

3. Jak

4. Specyfika współczesnych komercyjnych przekazów reklamowych

5. Dobrych praktyki storytellingu – analiza najlepszych przykładów video storytellingu ostatnich lat

6. Techniki wpływu społecznego (autorytet, zaangażowanie i konsekwencja, wzbudzanie sympatii, społeczny dowód słuszności) i ich zastosowanie w przekazach video

7. Jak zbudować własna narracje video. Jak znaleźć, udokumentować i sprzedać temat?; rola bohatera i narratora, patenty operatorskie, rola muzyki i tła dźwiękowego, specyfika oddziaływania obrazem, słowem, ciszą i dźwiękiem

8. Wszystkie chwyty dozwolone? – czyli zagadnienia etyczne związane z komercyjnymi narracjami wideo.

9. Prezentacja własnych etiud wideo – projekt realizowany w grupach kilkuosobowych.

Literatura:

Lektura obowiązkowa:

• materiały przekazywane prze prowadzącą w trakcie zajęć oraz umieszczone na stronie kursu na platformie kampus

Literatura uzupełniająca:

Górska. M (2019) „Visual storytelling. Jak opowiadać językiem wideo?” PWN, Warszawa

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student potrafi:

• Zidentyfikować pojęcie storytellingu oraz przedstawić ewolucję zastosowań narracji wizualnych

• Wyjaśnić korzyści wynikające z zastosowania opowieści wizualnych w kontekście przekazów społecznych i reklamowych.

• Zaproponować działania udoskonalające narrację wideo w kontekście zainteresowania widza

• Wskazać możliwe źródła błędów w tworzeniu opowieści wizualnych

• Dokonać analizy przekazu wideo pod katem zastosowanych środków (obraz, dźwięk, narrator, bohater) oraz zinterpretować cele autora przekazu

• Przygotować wstępny projekt własnej opowieści wizualnej

• Zidentyfikować kontrowersje etyczne związane z poszczególnymi zastosowaniami storytellingu video.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczeniem kursu będzie opierało się na realizacji dwóch projektów:

1. Opracowanie w grupach 3-5-osobowych, własnej krótkiej opowieści wideo oraz prezentacja filmu w trakcie zajęć.

2. Analiza wybranego przykładu opowieści video (nie omawianego na zajęciach) według schematu analizy zaproponowanego na zajęciach – praca wykonywana w grupach 3-5 osobowych.

• nie ma możliwości późniejszego oddania prac – w takich przypadkach student otrzymuje ocenę niedostateczną w pierwszym terminie i pisze test poprawkowy

• ocena z przedmiotu jest wynikiem oceny prac zaliczeniowych lub testu – nie można jej podwyższyć

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)