Komunikacja sponsoringowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-KOSP-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja sponsoringowa |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Marketing sponsoringowy – koncepcja, cechy, otoczenie biznesowe. Strategia, umowy, negocjacje. Tworzenie produktów i ofert sponsoringowych. Komunikacja sponsoringowa. Narzędzia wykorzystywane w sponsoringu. Plan aktywacyjny projektu i harmonogramy komunikacyjne. Sponsoring sportowy. Sponsoring kultury i sztuki. Inne formy sponsoringu. |
Pełny opis: |
Komunikacja sponsoringowa – koncepcja, cechy, otoczenie biznesowe. Strategia, umowy, negocjacje sponsoringowe. Tworzenie produktów sponsoringowych. Określanie i definiowanie grup docelowych. Zespół projektowy. Budżetowanie i ewaluacja działań sponsoringowych Umowy i negocjacje sponsoringowe. Zdefiniowanie produktu i przygotowanie strategii jego sprzedaży. Przygotowywanie ofert sponsorskich. Budowa pakietu praw. Planowanie negocjacji, celów, harmonogramu, zespołu i negocjacji. Budowa strategii przekazu wewnętrznego. Przygotowywanie prezentacji sponsoringowych dla poszczególnych grup interesariuszy i ich obrona przed poszczególnymi grupami zainteresowanych. Komunikacja sponsoringowa. Sponsoring medialny/patronat medialny. Wybór kanałów komunikacyjnych Standardowe kanały. Tworzenie własnych mediów. Narzędzia wykorzystywane w sponsoringu. Plan aktywacyjny projektu i harmonogramy komunikacyjne. Efekt synergii. Szum komunikacyjny – inni sponsorzy – kiedy zacząć, jak się wyróżnić. Emocje związane ze sponsoringiem. Rola prestiżu kulturalnego. Sukces, braku sukcesu sportowego. Identyfikacja ze sponsoringiem, wydarzeniami lub osobami sponsorowanymi. Sponsoring sportowy. Sponsoring kultury i sztuki. Inne formy sponsoringu. Naming rights i sponsoring tytularny. Programy CSR oparte na sponsoringu. Programy lojalnościowe. Ambush marketing. Portfolio produktowe. Gwiazda/twarz/ambasador projektu. |
Literatura: |
1. Kończak J., Komunikacja sponsoringowa w sporcie w XXI wieku, 2020, Wydawnictwo SBP 2. Jedel J, Kończak J, Rynek sportu i sponsoringu sportowego w Polsce, 2019, AWFiS Gdańsk 3. Datko M. Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012 4. Sznajder A, Marketing sportu, Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa 2015 5. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa 2012 6. Grzegorczyk A., Sponsoring kultury , Wyższa Szkoła Promocji, 2003 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza • Znajomość koncepcji, pojęć i rodzajów sponsoringu oraz determinantów skuteczności działań sponsoringowych. • Dotycząca umiejscowienie sponsoringu w procesie komunikacji, związków z PR i komunikacją marketingową oraz pozycjonowaniem marki. • Podstawowa dot. przygotowania ofert sponsorskich, budowy pakietów praw, harmonogramów negocjacji, przygotowywania prezentacji dla poszczególnych grup interesariuszy. • Znajomość technik perswazyjnych, negocjacyjnych, budowy relacji win-win, komunikatów reklamowych, oddziaływania reklamy. • Dotycząca komunikacji sponsoringowej, wyboru i tworzenia kanałów komunikacyjnych, planu aktywacji projektu. • Podstawowa wiedza dot. budżetowania i ewaluacji projektów sponsoringowych. Umiejętności • Oceny działań sponsoringowych i podstawowa umiejętność przygotowania strategii sponsoringowych. • Podstawowa umiejętność tworzenia prezentacji, harmonogramów i portfolio praw wykorzystywanych w sponsoringu. • Doboru narzędzi komunikacyjnych i definiowania celów, programów i grup docelowych. • Podstawowa umiejętność planowania, doboru narzędzi i zespołu oraz przeprowadzenia działań sponsoringowych. • Tworzenia planów aktywacji projektu sponsoringowego • Wyboru odpowiedniego partnera w relacji sponsorskiej i konstruowania ofert sponsorskich. Inne kompetencje • Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji sponsoringowej • Rozumie potrzebę definiowania celów, grup docelowych i badania realizowanych projektów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: praca pisemna oraz obecność (max 2 nieobecności). |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Kończak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Kończak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.