Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja sponsoringowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-KOSP-OG
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja sponsoringowa
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Marketing sponsoringowy – koncepcja, cechy, otoczenie biznesowe. Strategia, umowy, negocjacje. Tworzenie produktów i ofert sponsoringowych. Komunikacja sponsoringowa. Narzędzia wykorzystywane w sponsoringu. Plan aktywacyjny projektu i harmonogramy komunikacyjne. Sponsoring sportowy. Sponsoring kultury i sztuki. Inne formy sponsoringu.

Pełny opis:

Komunikacja sponsoringowa – koncepcja, cechy, otoczenie biznesowe. Strategia, umowy, negocjacje sponsoringowe. Tworzenie produktów sponsoringowych. Określanie i definiowanie grup docelowych. Zespół projektowy. Budżetowanie i ewaluacja działań sponsoringowych

Umowy i negocjacje sponsoringowe. Zdefiniowanie produktu i przygotowanie strategii jego sprzedaży. Przygotowywanie ofert sponsorskich. Budowa pakietu praw. Planowanie negocjacji, celów, harmonogramu, zespołu i negocjacji. Budowa strategii przekazu wewnętrznego. Przygotowywanie prezentacji sponsoringowych dla poszczególnych grup interesariuszy i ich obrona przed poszczególnymi grupami zainteresowanych.

Komunikacja sponsoringowa. Sponsoring medialny/patronat medialny. Wybór kanałów komunikacyjnych Standardowe kanały. Tworzenie własnych mediów. Narzędzia wykorzystywane w sponsoringu. Plan aktywacyjny projektu i harmonogramy komunikacyjne. Efekt synergii. Szum komunikacyjny – inni sponsorzy – kiedy zacząć, jak się wyróżnić.

Emocje związane ze sponsoringiem. Rola prestiżu kulturalnego. Sukces, braku sukcesu sportowego. Identyfikacja ze sponsoringiem, wydarzeniami lub osobami sponsorowanymi.

Sponsoring sportowy. Sponsoring kultury i sztuki. Inne formy sponsoringu. Naming rights i sponsoring tytularny. Programy CSR oparte na sponsoringu. Programy lojalnościowe. Ambush marketing. Portfolio produktowe. Gwiazda/twarz/ambasador projektu.

Literatura:

1. Kończak J., Komunikacja sponsoringowa w sporcie w XXI wieku, 2020, Wydawnictwo SBP

2. Jedel J, Kończak J, Rynek sportu i sponsoringu sportowego w Polsce, 2019, AWFiS Gdańsk

3. Datko M. Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012

4. Sznajder A, Marketing sportu, Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa 2015

5. Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa 2012

6. Grzegorczyk A., Sponsoring kultury , Wyższa Szkoła Promocji, 2003

Efekty uczenia się:

Wiedza

• Znajomość koncepcji, pojęć i rodzajów sponsoringu oraz determinantów skuteczności działań sponsoringowych.

• Dotycząca umiejscowienie sponsoringu w procesie komunikacji, związków z PR i komunikacją marketingową oraz pozycjonowaniem marki.

• Podstawowa dot. przygotowania ofert sponsorskich, budowy pakietów praw, harmonogramów negocjacji, przygotowywania prezentacji dla poszczególnych grup interesariuszy.

• Znajomość technik perswazyjnych, negocjacyjnych, budowy relacji win-win, komunikatów reklamowych, oddziaływania reklamy.

• Dotycząca komunikacji sponsoringowej, wyboru i tworzenia kanałów komunikacyjnych, planu aktywacji projektu.

• Podstawowa wiedza dot. budżetowania i ewaluacji projektów sponsoringowych.

Umiejętności

• Oceny działań sponsoringowych i podstawowa umiejętność przygotowania strategii sponsoringowych.

• Podstawowa umiejętność tworzenia prezentacji, harmonogramów i portfolio praw wykorzystywanych w sponsoringu.

• Doboru narzędzi komunikacyjnych i definiowania celów, programów i grup docelowych.

• Podstawowa umiejętność planowania, doboru narzędzi i zespołu oraz przeprowadzenia działań sponsoringowych.

• Tworzenia planów aktywacji projektu sponsoringowego

• Wyboru odpowiedniego partnera w relacji sponsorskiej i konstruowania ofert sponsorskich.

Inne kompetencje

• Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji sponsoringowej

• Rozumie potrzebę definiowania celów, grup docelowych i badania realizowanych projektów.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest: praca pisemna oraz obecność (max 2 nieobecności).

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Kończak
Prowadzący grup: Jarosław Kończak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)