Praktyczna nauka języka francuskiego - Iz - Fonetyka stosowana
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-3LABO1C |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka francuskiego - Iz - Fonetyka stosowana |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Przedmioty dla studiów dziennych i wieczorowych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | W trakcie kursie student opanuje w stopniu zadowalającym przewidziane programem zagadnienia i sprawności; będzie potrafił je zastosować w praktyce języka w różnych jego postaciach (czytanie i mówienie). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Rok I PNJF - zajęcia obowiązkowe w laboratorium językowym mające na celu poprawienie wymowy i intonacji kurs semestralny - 2g/tyg = 30 godz Zajęcia te są obowiązkowe dla osób, które zostały na nie skierowane po pierwszym tygodniu zajęć z PNJF; pozostałe osoby są z zajęć zwolnione. METODA PRACY: zajęcia prowadzone są w warunkach laboratorium językowego. Małe grupy studenckie - 10 -12 osób PROGRAM : o ćwiczenia artykulacyjne, wymowa i intonacja na podstawie nagrań ćwiczeń fonetycznych (odsłuchiwanie/ rozpoznawanie, naśladowanie, powtarzanie, utrwalanie) o nawiązanie do kursu fonetyki teoretycznej (do transkrypcji w alfabecie fonetycznym) o słuchanie tekstów czytanych WARUNKI ZALICZENIA : obecność i uczestnictwo w zajęciach ; sprawdziany |
Pełny opis: |
Rok I PNJF - zajęcia obowiązkowe w laboratorium językowym mające na celu poprawienie wymowy i intonacji kurs semestralny - 2g/tyg = 30 godz Zajęcia te są obowiązkowe dla osób, które zostały na nie skierowane po pierwszym tygodniu zajęć z PNJF; pozostałe osoby są z zajęć zwolnione. METODA PRACY: zajęcia prowadzone są w warunkach laboratorium językowego. Małe grupy studenckie - 10 -12 osób PROGRAM : 1/ ćwiczenia artykulacyjne, wymowa i intonacja na podstawie nagrań ćwiczeń fonetycznych (odsłuchiwanie/ rozpoznawanie, naśladowanie, powtarzanie, utrwalanie) 2/ nawiązanie do kursu fonetyki teoretycznej (do transkrypcji w alfabecie fonetycznym) 3/ słuchanie tekstów czytanych |
Literatura: |
M-L. Danohue-Gaudet , Le vocalisme et le consonantisme français, Delagrave,1969 P.R.Léon , Laboratoire de langues et correction phonétique , Didier, 1962 M. Kaneman-Pougatch, Plaisir des sons, Hatier Didier,1991 as well as the teacher's own recordings and exercises. • C. Martins, J.-J. Mabilat , Sons et intonation , Didier, Paris 2004 • B.Martini, S.Wachs, Phonetique en dialogues (niveau debutant), Cle International, Paris 2007 • L. Charliac Phonetique progressive du francais (niveau debutant), Cle International, Paris 1999 |
Efekty uczenia się: |
po pozytywnym zakończeniu kursu student posiada umiejętność 1/ stosowania właściwej intonacji we właściwej sytuacji (proste sytuacje komunikacyjne) 2/ poprawnej wymowy wszystkich głosek a szczególnie samogłosek ; elizji, liaisons 3/głośnego czytania krótkich tekstów w sposób komunikatywny |
Metody i kryteria oceniania: |
= Obecność i uczestnictwo w zajęciach ; = Sprawdziany |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.