University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Annual essay (research project)

General data

Course ID: 3800-PR-ST-4
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Annual essay (research project)
Name in Polish: Praca roczna (projekt badawczy) 4
Organizational unit: Faculty of Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Projekt badawczy polega na przygotowaniu przez studenta pod kierunkiem wybranego wykładowcy tekstu filozoficznego o charakterze naukowym.

UWAGA: PRZED rejestracją w USOS należy skontaktować się z wybranym prowadzącym i skonsultować z nim chęć pisania pracy (oraz wstępny tytuł).

Full description: (in Polish)

Metodologiczna część projektu opiera się na poprawnej interpretacji tekstu filozoficznego, dotyczy technik badawczych i strategii argumentacyjnych, stosowanych w wybranej przez studenta dyscyplinie filozoficznej lub w pracach wybranego filozofa. Student w ramach projektu analizuje argumenty filozoficzne, wykrywa składające się na nie tezy i założenia, ustala zależności logiczne i argumentacyjne między tezami. Rzeczowa część projektu odnosi się do szczegółowych zagadnień i najważniejszych nowych osiągnięć w ramach wybranej dyscypliny filozoficznej. Rezultatem projektu jest poprawna i spójna prezentacja wybranego poglądu lub problemu filozoficznego. Projekt pozwala studentowi rozwijać umiejętności badawcze oraz planować i prowadzić własne projekty badawcze (przy nadzorze opiekuna projektu).

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna:

- metody badawcze i strategie argumentacyjne wybranej dyscypliny filozoficznej (której dotyczy projekt) oraz metody interpretacji tekstu filozoficznego

- terminologię filozoficzną związaną z tematyką projektu

- wybrane zagadnienia (rzeczowe i metodologiczne) i najważniejsze nowe osiągnięcia w ramach wybranej dyscypliny filozoficznej (której dotyczy projekt)

- poglądy wybranego filozofa/filozofów, zrekonstruowane na podstawie samodzielnej lektury ich pism (w zakresie związanym z tematyką projektu)

Student wie także:

- jaka jest rola refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury

- jakie jest miejsce i znaczenie dziedziny nauk humanistycznych w systemie nauk oraz jaka jest specyfika przedmiotowa, metodologiczna i terminologiczna nauk humanistycznych

(K_W02, K_W03, K_W05, K_W07, K_W11, K_W13)

Student umie:

- tworzyć autorski tekst o charakterze filozoficznym, samodzielnie dobierając literaturę i uwzględniając specyfikę metodologiczną tekstów filozoficznych; w szczególności student umie, formułować problemy filozoficzne, stawiać tezy badawcze, konstruować krytyczne argumenty i formułować odpowiedzi na krytykę oraz poprawnie stosować poznaną terminologię filozoficzną

- interpretować wybrane teksty filozoficzne, komentując i konfrontując zawarte w nich tezy, rozpoznając stosowane w nich strategie argumentacyjne i analizując argumenty filozoficzne

- poprawnie definiować terminy używanych we własnych wypowiedziach

- precyzyjnie artykułować własne poglądy

- wyszukiwać i selekcjonować informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych, z wykorzystaniem narzędzi wyszukiwawczych

- samodzielnie zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności badawcze oraz planować własne projekty badawcze i prowadzić pracę badawczą (także interdyscyplinarną)

(K_U01, K_U02, K_U03, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U12, K_U13, K_U14 )

Student jest gotów do:

- przyjmowania nowych idei i ewentualnej zmiany stanowiska w świetle dostępnych danych i argumentów

- etycznego działania, związanego z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, uczciwością naukową i rzetelnością prowadzenia sporu filozoficznego

- identyfikowania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, rozpoznawania braków w swojej wiedzy i umiejętnościach oraz poszukiwania możliwości usunięcia tych braków

- efektywnego organizowania własnej pracy i krytycznej oceny jej stopnia zaawansowania

(K_K01, K_K02, K_K04, K_K05, K_K06)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceny projektu:

- poprawność merytoryczna (poprawność przyjętej argumentacji, zasadność i poprawność zastosowanej krytyki tez i argumentów, kompletność stawianych tez, poprawność stosowanej terminologii filozoficznej)

- poprawność formalna (poprawność języka, dobór i wykorzystanie źródeł w bibliografii, stopień opanowania techniki pisania tekstu naukowego o charakterze filozoficznym)

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
End of year paper 200 places more information
Coordinators: Bogdan Dziobkowski
Group instructors: Michał Barcz, Katarzyna Bielińska, Magdalena Bieniak-Nowak, Tomasz Bigaj, Magdalena Borowska, Anna Brożek, Przemysław Bursztyka, Luca Castaldo, Tadeusz Ciecierski, Cezary Cieśliński, Michał Damski, Janusz Dobieszewski, Bartosz Działoszyński, Anna Dziedzic, Bogdan Dziobkowski, Tomasz Figura, Magdalena Gawin, Joanna Gęgotek, Krzysztof Głowacki, Maciej Głowacki, Joanna Golińska-Pilarek, Joanna Górnicka-Kalinowska, Justyna Grudzińska-Zawadowska, Mariusz Grygianiec, Witold Hensel, Tomasz Herbich, Michał Herer, Aleksandra Horecka, Antonina Jamrozik, Stanisław Jędrczak, Natalia Juchniewicz, Zuzanna Jusińska, Emilia Kaczmarek, Natalia Karczewska, Filip Kawczyński, Joanna Komorowska-Mach, Bogna Kosmulska, Michał Kozłowski, Wojciech Kozyra, Stanisław Krajewski, Krystyna Krauze-Błachowicz, Adrian Krupa, Katarzyna Kuś, Adrian Kuźniar, Iwona Lorenc, Tomasz Ludwicki, Krzysztof Łapiński, Agata Łukomska, Paweł Łuków, Bartosz Maćkiewicz, Agnieszka Nogal, Marek Nowak, Joanna Odrowąż-Sypniewska, Paweł Okołowski, Katarzyna Paprzycka-Hausman, Marek Pokropski, Marcin Poręba, Tomasz Puczyłowski, Zofia Rosińska-Zielińska, Wojciech Rostworowski, Jakub Róg, Joanna Różyńska, Marcin Rychter, Mateusz Salwa, Piotr Schollenberger, Maciej Sendłak, Krzysztof Sękowski, Magdalena Środa, Mieszko Tałasiewicz, Rafał Tichy, Tomasz Tiuryn, Marcin Trepczyński, Nataliia Viatkina, Wojciech Wciórka, Konrad Werner, Tomasz Wiśniewski, Anna Wolińska, Rafał Wonicki, Arkadiusz Wójcik, Anna Wójtowicz, Krzysztof Wójtowicz, Michał Wrocławski, Joanna Wysocka-Andrusiewicz, Konrad Wyszkowski, Marta Zaręba, Jakub Zawiła-Niedźwiecki, Urszula Zbrzeźniak, Adrian Ziółkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
End of year paper - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)