Learning by research: Myths, Symbols and Rituals of American Democracy (Konwersatorium badawcze: Mity, symbole i rytuały amerykańskiej demokracji)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-LR101 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Learning by research: Myths, Symbols and Rituals of American Democracy (Konwersatorium badawcze: Mity, symbole i rytuały amerykańskiej demokracji) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Konwersatoria badawcze na studiach II stopnia Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Zajęcia do wyboru - koszyk 1 - studia MA Zajęcia do wyboru - koszyk 2 - studia MA Zajęcia do wyboru - koszyk 3 - studia MA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | otwarta głowa i zdolność do myślenia krytycznego. Chęć do pracy badawczej i ciekawość swiata. Umiejetność zadawania pytań. |
Skrócony opis: |
zajecia poświęcone będą badaniu amerykańskiej mitologii polityki. W oparciu o najważniejsze teorie wyjaśniające zjawiska mitu, symbolu i rytuału zajmiemy sie badaniem tych zjawisk w amerykańskiej rzeczywistości tak bieżącej jak i historycznej. Zastosujemy w praktyce szereg metod badawczych od obserwacji do analizy treści. |
Pełny opis: |
kurs bedzie miał szereg komponentów składowych: 1. analiza literatury celem zrozumienia wielowymiarowości podstawowych pojęć takich jak: mit, symbol, rytuał, ideograf, legitymizacja, tożsamość 2. identyfikacja sposobów obeconości wartości amerykańskiego credo w sferze publicznej 3. analiza politycznych mitów w retoryce i zachowaniach w sferze publicznej 4. stworzenie projektu pracy badawczej według reguł sztuki 5. wybór przypadków do analizy szczegółowej (praca grupowa) 6. zbieranie danych 7. analiza zebranych danych 8. zaprezentowanie raportu z badań na konferencji/sesji naukowej 9. złozenie do publikacji tekstu do tomu "Amerykańska mitologia polityczna" |
Literatura: |
- |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: 1. WIEDZA: studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu analizy międzykulturowej; zrozumieją rolę wartości w amerykańskiej kulturze; rozpoznają złożone relacje między polityką a kulturą; dostrzegą dynamikę zmian w amerykańskiej roli w świecie; odróżnią między podstawowymi typami "amerykanizmu"; zastosują teorie kulturowe do analizy stosunków międzynarodowych; 2. UMIEJĘTNOŚCI: studenci nauczą się odczytywać teksty kulturowe; będą prawidłowo posługiwać się aparatem pojęciowym; opracują samodzielnie wyniki badań opinii publicznej; zaprezentują te wyniki publicznie; rozpoznają zależności między krytycznymi analizami powstającymi w odmiennych kontekstach kulturowych; dokonają syntetyzujących podsumować w oparciu o porównawczą analizę tekstów i innych kulturowych artefaktów; 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student rozumie wagę normatywnych elementów w polityce; wzmocni swoją wrażliwość na role różnic kulturowych; spojrzy krytycznie na Amerykę co nauczy go wrażliwości na odmienne poglądy; nauczy się pracować w grupie i osiągać kompromis; nauczy się publicznych wypowiedzi; weźmie udział w publicznym sporze. |
Metody i kryteria oceniania: |
Pierwszy semestr: stworzenie planu pracy badawczej (30%), przegląd literatury i prezentacja (50%), udział w dyskusjach (20%) Semestr drugi: pełen raport z badań (30%), referat konferencyjny (30%), artykuł naukowy/rozdziała z książki (30%), udział w dyskusjach (10%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.