Konwersatorium badawcze: Antropologia w działaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-LR111 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium badawcze: Antropologia w działaniu |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Konwersatoria badawcze na studiach II stopnia Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
„Konwersatorium badawcze: Antropologia w działaniu” to kurs, którego celem jest równoległe rozwijanie umiejętności analitycznych i praktycznych. Zajęcia będą służyć rozwijaniu umiejętności wykorzystania szkolenia antropologicznego w pracy zorientowanej na praktykę. Studenci współpracując jako zespół, będą realizować projekt z zakresu publicznie zaangażowanej antropologii działającej. |
Pełny opis: |
Antropologia w działaniu jest nurtem tej dyscypliny związanym z wykorzystywaniem antropologii do osiągania celów społecznych i politycznych, szczególnie w społecznościach dotkniętych zagrożeniami. Konwersatorium badawcze: Antropologia w działaniu” to kurs, którego celem jest równoległe rozwijanie umiejętności analitycznych i praktycznych. Zajęcia będą służyć rozwijaniu umiejętności wykorzystania szkolenia antropologicznego w pracy zorientowanej na praktykę. Studenci współpracując jako zespół, będą realizować projekt z zakresu publicznie zaangażowanej antropologii działającej. Będą badać sytuacje społeczności mniejszościowych, przede wszystkim imigrantów i uchodźców przeprowadzając wywiady i poddając je analizie. Studenci będą również spotykać się z przedstawicielami organizacji wspierających mniejszości oraz innymi zapraszanymi gośćmi. |
Literatura: |
1. Michał Buchowski, Jacek Schmidt (red.), Migracje a heterogeniczność kulturowa, Wydawnictwo Nauka Innowacje, Poznań, 2012. 2. Anthropology in Action Journal for Applied Anthropology in Policy and Practice (wybrane numery udostępnione przez prowadzącego). 3. Marcin Brocki, Antropologia społeczna i kulturowa w przestrzeni publicznej, Kraków, 2013. 4. Izabela Czerniejewska, Edukacja wielokulturowa w Polsce w perspektywie antropologii, Poznań, 2008. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student 1. Posiada wiedzę dotyczącą: a) możliwości stosowania antropologii kulturowej w praktyce; b) społecznych skutków pracy antropologa; c) aspektów etycznych pracy antropologa 2. Potrafi: a) merytorycznie argumentować na podstawie własnych poglądów i poglądów innych; b) planować i wdrażać kroki badawcze; c) planować i wdrażać kroki związane z realizacją projektu. 3. Posiada kompetencje w zakresie: a) realizacji projektu zespołowego; b) organizacji pracy w zespole; c) kreatywnego podejścia do pracy zespołowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia Aby ukończyć kurs z oceną pozytywną każdy student będzie musiał aktywnie uczestniczyć w realizowanym projekcie, którego jakość zostanie oceniona. Na ostateczną ocenę złożą się następujące składowe: - aktywny udział w zajęciach - 15% - prezentacje - 25% - projekt - 60%. Dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.