Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MA Seminar: American Society and Business (Seminarium magisterskie: Społeczeństwo i Biznes amerykański)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZS115-SK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MA Seminar: American Society and Business (Seminarium magisterskie: Społeczeństwo i Biznes amerykański)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Seminaria magisterskie
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Tematyka seminarium dotyczyć będzie różnorodnych aspektów amerykańskiego biznesu i roli jaką odgrywa w społeczeństwie amerykańskim. Tematem wiodącym będzie kulturowy i instytucjonalny kontekst amerykańskiego biznesu, ale studenci będą mogli wybierać tematykę prac z szerszego zakresu tematów socjologicznych związanych ze Stanami Zjednoczonymi, w tym komparatywnych.

Pełny opis:

Pierwsza część seminarium poświęcona będzie kwestiom metodologicznym związanym z pisaniem pracy magisterskiej. Specjalna uwaga poświęcona będzie teorii, konceptualizacji, operacjonalizacji, pomiarom, dedukcji, indukcji, korelacji i zależnościom przyczynowo-skutkowym. Na przykładzie różnych tematów i zagadnień pokazane zostanie jak ważna jest rola tych koncepcji przy wyborze metod badawczych i projektowaniu badań. Pod koniec pierwszego semestru studenci opracowują szczegółowy plan pracy wraz z opracowaną merytorycznie bibliografią. Każda pozycja bibliograficzna powinna być opisana pod kątem użyteczności w opracowywaniu tematu pracy.

Drugi semestr poświęcony jest na indywidualne konsultacje. Pod koniec drugiego semestru, studenci mają napisaną znaczącą część pracy. Semestr trzeci poświęcony będzie na opracowanie ostatecznej wersji pracy.

Literatura:

Babbie Earl (2004), The Practice of Social Research , tenth edition, Belmont, CA: Wadsworth

Frankfort-Nachmias Ch. and Nachmias D. (2001), Metody badawcze w naukach spo3ecznych, Poznan: Zysk i S-ka.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

na temat kulturowych uwarunkowań amerykańskiego biznesu

na temat instytucjonalnego otoczenia amerykańskiego biznesu

na temat wybranego zagadnienia społecznego w USA

Umiejętności:

analizy zjawisk społecznych i biznesowych w ujęciu socjologicznym

prowadzenia badań akademickiech

pisania pracy akademickiej,

sporządzania bibliografii

Kompetencje:

prowadzenie dyskusji akademickiej

budowanie arumentacji i wywodu naukowego

współpraca w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Ocena:

w 1 semestrze - aktywny udział w zajęciach (20%), opracowanie planu pracy (60%), opracowanie bibliografii (20%)

w 2 semstrze - aktywny udział w zajęciach (20%), opracowanie co najmniej 75% treści (80%)

w 3 semetrze - pełne opracowanie pracy magisterskiej (100%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)