MA Seminar: American Society and Business (Seminarium magisterskie: Społeczeństwo i Biznes amerykański)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS115-SK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MA Seminar: American Society and Business (Seminarium magisterskie: Społeczeństwo i Biznes amerykański) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka seminarium dotyczyć będzie różnorodnych aspektów amerykańskiego biznesu i roli jaką odgrywa w społeczeństwie amerykańskim. Tematem wiodącym będzie kulturowy i instytucjonalny kontekst amerykańskiego biznesu, ale studenci będą mogli wybierać tematykę prac z szerszego zakresu tematów socjologicznych związanych ze Stanami Zjednoczonymi, w tym komparatywnych. |
Pełny opis: |
Pierwsza część seminarium poświęcona będzie kwestiom metodologicznym związanym z pisaniem pracy magisterskiej. Specjalna uwaga poświęcona będzie teorii, konceptualizacji, operacjonalizacji, pomiarom, dedukcji, indukcji, korelacji i zależnościom przyczynowo-skutkowym. Na przykładzie różnych tematów i zagadnień pokazane zostanie jak ważna jest rola tych koncepcji przy wyborze metod badawczych i projektowaniu badań. Pod koniec pierwszego semestru studenci opracowują szczegółowy plan pracy wraz z opracowaną merytorycznie bibliografią. Każda pozycja bibliograficzna powinna być opisana pod kątem użyteczności w opracowywaniu tematu pracy. Drugi semestr poświęcony jest na indywidualne konsultacje. Pod koniec drugiego semestru, studenci mają napisaną znaczącą część pracy. Semestr trzeci poświęcony będzie na opracowanie ostatecznej wersji pracy. |
Literatura: |
Babbie Earl (2004), The Practice of Social Research , tenth edition, Belmont, CA: Wadsworth Frankfort-Nachmias Ch. and Nachmias D. (2001), Metody badawcze w naukach spo3ecznych, Poznan: Zysk i S-ka. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: na temat kulturowych uwarunkowań amerykańskiego biznesu na temat instytucjonalnego otoczenia amerykańskiego biznesu na temat wybranego zagadnienia społecznego w USA Umiejętności: analizy zjawisk społecznych i biznesowych w ujęciu socjologicznym prowadzenia badań akademickiech pisania pracy akademickiej, sporządzania bibliografii Kompetencje: prowadzenie dyskusji akademickiej budowanie arumentacji i wywodu naukowego współpraca w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena: w 1 semestrze - aktywny udział w zajęciach (20%), opracowanie planu pracy (60%), opracowanie bibliografii (20%) w 2 semstrze - aktywny udział w zajęciach (20%), opracowanie co najmniej 75% treści (80%) w 3 semetrze - pełne opracowanie pracy magisterskiej (100%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.